تاكوما ساتو برنده ى مسابقه ى ايندى 500 شد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

تاكوما ساتو برنده ى مسابقه ى ايندى 500 شد

اين براى اول بار است كه يك راننده ى ٤٠ ساله ى ژاپنى برنده ى اين مسابقات مى شود. او مسابقه را از جايگاه چهارم آغاز كرد. هليو كاسترونيوز نيز در جايگاه دوم قرار گرفت و اد جونز نيز سوم شد.
در تعيين خط ديكسون موفق به كسب پل پوزيشن شده بود. او كه يكى از مدعيان اصلى پيروزى بود در دور ٥٣ از مسابقه خارج شد. جى هوارد با ديواره ى پيست برخورد كرد و پس از منحرف شدن با خودروى ديكسون برخورد كرد در نتيجه ى اين برخورد خودروى ديكسون به هوا بلند شد و به بارير كنار پيست برخورد كرد و هر دو راننده از مسابقه خارج شدند. در اثر اين برخورد اعلام وضعيت پرچم قرمز شد.

 

فرناندو آلونسو راننده ى فرمول يك تيم مكلارن هوندا نيز در اين آخر در مسابقه ى موناكو شركت نكرد و در عوض براى اولين بار به مسابقات ايندى ٥٠٠ آمد. در تعيين خط او جايگاه پنجم را به دست آورد و توانست بار ديگر استعداد و توانايى هاى خود را اثبات برساند. در مسابقه نيز بسيار خوش درخشيد و دورهاى زيادى را در رده ى اول قرار داشت. اما ٢١ دور مونده به پايان مسابقه موتور هونداى خودروى او دچار مشكل شد و او در حالى كه از مدعيان اصلى قهرمانى بود مجبور به ترك مسابقه شد.

بلافاصله بعد از خروج آلونسو از مسابقه در چیلتون در رده ى اول بود و ساتو سعى مى كرد تا از چیلتون سبقت بگیرد اما دویسون و سرویا با هم تصادف کردند، در نتیجه برخورد ۳ راننده دیگر نیز از مسابقه خارج شدند.
مشكل موتور گريبان گير رين هانتر رى قهرمان سال ٢٠١٤ نيز شد و اين راننده ٦٤ دور مانده به پايان مسابقه مجبور به ترك مسابقه شد.
الكساندر روسى نيز قهرمان سال گذشته ى ايندى ٥٠٠ كه مسابقه را در سوم آغاز كرده بود در پايان رتبه اى بهتر از هفتم كسب نكرد.
در دور ۱۹۴ ساتو در مستقیمی از كاسترونيوز سبقت گرفت، موتور شورلت كاسترونيوز نتوانست با موتور هوندا ساتو به خوبى رقابت كند و در اين رقابت شكست خورد.
در ادامه نيز ساتو همچنان جايگاه اولى خود را حفظ كرد و به ۷۱ امین راننده ای تبدیل شود که قهرمان ایندی۵۰۰ شده است.


بدون دیدگاه