اخباراخبار داخلی

غولهای برقی جهان در ایران/تسلا و بی وای دی در یک قاب

شب گذشته شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان نخستین واردکننده اتوبوس و خودروهای برقی از زوج توریست آلمانی که از سوئیس با خودرو برقی تسلا خود به ایران آماده بودند تقدیر کرد.  هدف این زوج توریست ماجراجو، معرفی و ترویج خودروی برقی در جهان است.

 

تقدیر مدیرعامل خودروسازی کارمانیا از توریست های آلمانی

خودروهای آن از نوع تسلا S85 است که قیمت آن در سال 2014 در اروپا در حدود 100 هزار دلار آمریکا بوده.

زوج توریست برای شارژ خودروی خود در ایران و کشورهایی که ایستگاه های شارژ برقی نداشتند  از کمک مردم استفاده کرده اند، هزینه شارژ کامل باطری این خودرو کمتر از 20 هزار تومن به ازای هر 300 کیلومتر تخمین زده می شود که رقم بسیار ناچیزی است.

 

تسلا S85 در کنار بی وای دی E6 در مرکز کارمانیا در تهران در حال شارژ

خودروسازی کارمانیا به عنوان نماینده خودروسازی BYD چین قصد دارد به صورت جدی خودروهای سنگین و سبک برقی این برند را در ایران عرضه کند. BYD از پیشتازان عرضه خودروهای برقی در جهان است و هم اینک محصولات این خودروسازی در ناوگان عمومی برخی کشورهای اروپایی در حال استفاده است .

 

قیمت تسلا S85 در سال 2014 در اروپا در حدود یکصد هزار دلار بوده است

با توجه به آلایندگی صفر این خودرو ها و شرایط اضطراری آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران مجهز کردن ناوگان حمل نقل عمومی  به خودروهای برقی امری ضروری به نظر می رسد که کارمانیا به جدیت به دنبال تحقق آن است.

 

شارژ کامل یک خودروی برقی برای یک مسافت 300 کیلومتری کمتر از 20 هزار تومان هزینه خواهد داشت

در نشست خبری شب گذشته،پویا سالاری مدیرعامل خودروسازی کارمانیا از  ورود آزمایشی اتوبوس تمام برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز خبر داد تا پس از انجام آزمایشات به صورت کامل وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرهای ایران شود.  از دیگر برنامه ها کارمانیا ورود خودروی سواری بی وای دی E6  به ایران برای تاکسیرانی است که طبق گفته مدیرعامل کارمانیا مراحل نهایی اخذ پلاک آزمایش فنی آن در حال سپری شدن است.

 

بی وای دی E6 اولین خودروی سواری تمام برقی در کشور خواهد بود

در پایان نشست خبری دیشب، خودروی تسلای  توریست ها در تنها ایستگاه شارژ استاندارد خودروهای برقی در ایران در مرکز کارمانیا شارژ شد.

1 دیدگاه

  1. درود بر کارمانیا درود بر byd هدفشون حتی اگه مالی هم باشه درود چون میخوان تهران و اصفهان و تبریز و مشهد از سر دود و گازوئیل نجات بدن ما دوره بوگدی متولد شده و زیست کردیم در آینده اثری از دود نیست خودروها همه الکتریکی شده و نیتز به سوخت فسییلی به طور قابل توجهی کن میشود
    خودروی هیبریدی نیاز امروز گذر فردا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا