اخباراخبار خارجی

عرضه تسلا در هند/ دولت هند خواستار تولید تسلاست نه واردات!

در اوايل سال جارى، مدير عامل شركت تسلا ايلان ماسك اعلام كرد كه اميدوار است كه در تابستان محصولات خود را در هند به فروش برسانند.

اما هفته ى گذشته، بعضى قوانين و مقررات هند مانع شدند. دولت هند در صورتى به تسلا اجازه ى فروش محصولاتش را مى دهد كه كارخانه اى براى محصولات خود در هند بسازند.

دولت هند به منظور جلوگيرى از افزايش آلودگى هوا و كاهش توليد گازهاى گلخانه اى تصميم به استفاده از وسايل نقليه الكتريكى براى ناوگان حمل و نقل اين كشور گرفت. از آنجايى كه اين كشور تصميم دارد تا از خودروهاى برقى كوچك و ارزان استفاده كند، جذب تسلا مى تواند در رسيدن آنها به هدفشان بسيار كمك كند.

سال گذشته

‏Nitin Gadkari وزير حمل و نقل و بزرگراه هاى هند ملاقاتى با مديران تسلا داشت. در اين ملاقات آنها درباره ى افزايش حمل و نقل جاده اى بدون آلودگى و تمركز بر روى وسايل نقليه تجارى و عمومى برقى صحبت كردند.

زمانى كه از ماسك درباره ى معرفى محصولات آينده اين كمپانى در هند پرسيده شد، او گفت كه تسلا نمى تواند خودروهاى خود را در هند به فروش برساند زيرا ٣٠درصد از قطعات بايد به صورت محلى توليد شود و او معتقد است اين كار عملى نخواهد شد:

” شايد من اطلاعات اشتباهى دريافت كرده ام، اما به من گفته شده است كه بايد ٣٠٪‏ از قطعات به صورت محلى تأمين شود كه اين پشتيبانى در حال حاضر در هند وجود ندارد.”

به نظر مى رسد برخى سر درگمى ها بين فروش وسايل نقليه و توليد آنها در هند وجود دارد.

وزارت تجارت و صنعت هند از طريق توييتر به ماسك اعلام كردند كه براساس سياست سرمايه گذارى مستقيم خارجى(FDI) در صورتى به تسلا اجازه فروش مى دهد؟كه آنها محصولاتشان را در هند توليد كنند:

” با توجه به گزارش ها برنامه ى راه اندازى تسلا در هند به تأخير افتاده است.”

در حالى كه هنوز به طور كامل معلوم نشده است، به نظر مى رسد منابع مورد نياز براى توليد خودرو در هند وجود ندارد و بايد خودروها در هند مونتاژ شوند.

اين اولين بار نيست كه دولت هند براى متقاعد كردن تسلا تلاش كرده است، سال گذشته وزير هندى در بازديدى از اين شركتى، زمينى را براى ساخت كارخانه در اين كشور پيشنهاد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا