اخباراخبار خارجی

افزایش فروش هاچ بک‌ها در آمریکا علی رغم رکود در بازار خودروهای کوچک

فروش مدل‌های شاسی بلند در آمریکا هنوز هم سیری صعودی دارد، ولی آن گونه که مشخص شده، شاسی بلندها تنها خودروهایی نیستند که تقاضا برای آن‌ها در بازار بالاست. این روزها هاچ بک‌ها نیز در آمریکا بسیار محبوب شده‌اند.

طی سال‌های اخیر، آمریکایی‌ها خیلی از خودروهای هاچ بک استقبال نکرده بودند، ولی فقط طی سال جاری علی رغم کاهش فروش 25 درصدی خودروهای کوچک، فروش هاچ بک‌ها 16 درصد بیشتر شده است.

وب سایت KBB اخیراً گفته بود که با معرفی چند مدل جدید، هاچ بک‌ها در حال تجربه یک رنسانس در بازار آمریکا می‌باشند.

در بخشی از این گزارش آمده: ” امسال با معرفی مدل‌هایی مانند شورولت کروز هاچ بک، هوندا سیویک هاچ بک و تویوتا کرولا iM، خریداران خودروهای کوچک اکنون می‌توانند از بین 9 مدل هاچ بک مختلف یکی را انتخاب کنند. خیلی‌ها حاضر نیستند مصرف سوخت کم و قیمت مناسب یک خودروی خوب کوچک را با فضای بیشتر سرنشین و بار یک مدل شاسی بلند عوض کنند.”

فورد هم اکنون بیشترین سود را از این افزایش علاقه مردم به هاچ بک‌ها می‌برد. اریک مرکله، یکی از مدیران بخش فروش فورد در مصاحبه‌ای با روزنامه USA Today گفته که این خودروساز فروش خوب و موفقی را برای دو مدل فیستا و فوکوس پیش بینی می‌کند.

در بخشی از مصاحبه وی می‌گوید: ” هاچ بک‌ها امید اصلی سگمنت خودروهای کوچک می‌باشند. از زمان معرفی فیستا در سال 2010 و معرفی فوکوس مدت کوتاهی پس از آن، فورد به طور رسمی وارد بخش خودروهای کوچک هاچ بک بازار شده است. هر دو مدل عملکرد فوق العاده ای در بازار داشته‌اند.”

یکی از دلایل اصلی محبوبیت هاچ بک‌ها در بازار این است که آن معمولاً از مدل‌های سدان کوچک‌تر می‌باشند ولی فضای بار بسیار بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهند. به عنوان مثال، شورولت کروز هاچ بک مدل 2017 علیرغم این که حدوداً 8.4 اینچ از برادر سدان خود کوتاه‌تر می‌باشد، در مقایسه با آن 67 درصد فضای بار بیشتری دارد.

1 دیدگاه

  1. یعنی دلباخته شورولت کروز هستم چه طراحی خارجی چه داخلی این خودرو خیلی خیای خاث و زیباست کاش ورود آمریکایی ها به ایران منع نمیشد و شورولت و فورد با تمام قوا وارد میشدند بخصوص کروز زیبا که شبیه خودروی مورد علاقه ام است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا