ناراحتی شرکت تسلا از افزایش نرخ بیمه مدل‌های این شرکت در آمریکا

سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

ناراحتی شرکت تسلا از افزایش نرخ بیمه مدل‌های این شرکت در آمریکا

انجمن اتومبیل آمریکا فکر می‌کند خودروهای تسلا به دلیل خسارت‌های بالای بیمه و استهلاک گران‌تر در مقایسه با خودروهای مشابه، باید نرخ بیمه بالاتری داشته باشند.

این گروه اعلام کرده که نرخ بیمه دو خودرو تسلا مدل ایکس و مدل اس 30 درصد گران‌تر خواهد شد. دلیل اصلی این تصمیم نتایج داده‌های دریافت شده از موسسه HLD می‌باشد. آنتونی پتاسنیک، یکی از مدیران این انجمن در مصاحبه‌ای می‌گوید: “با نگاهی به داده‌های وسیع‌تر کشوری، ما اطلاعات و نتایجی مشابه با داده‌های خود دریافت کردیم و همین موضوع دلایل کافی برای تغییر نرخ بیمه‌های این دو مدل را ارائه کرد.

بدون شک، تسلا به هیچ وجه از این تغییر نرخ بیمه خوشحال نیست و این ادعاهای مطرح شده توسط انجمن اتومبیل آمریکا را رد کرده است.

تسلا در بیانیه‌ای که برای وب سایت اتو نیوز ارسال کرده می‌گوید: “این آنالیز ارائه شده توسط انجمن اتومبیل آمریکا بسیار ناقص بوده و واقعیت‌ها را روشن نمی‌کند. یکی از چندین ایراد وارده به این ادعا، مقایسه مدل اس و مدل ایکس با خودروهایی است که به هیچ وجه در حد و اندازه‌های این دو خودرو نیستند، به عنوان مثال انجمن اتومبیل آمریکا دو مدل مذکور را با یک ولوو استیشن مقایسه کرده است!”

تسلا ادعا می‌کند که مقایسه خودروهای آن‌ها با مدلی مانند ایکس سی 70 غلط و گمراه کننده می‌باشد و به این موضوع اشاره کرده که طبق اطلاعات ارائه شده توسط اداره ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا، مدل اس پایین‌ترین احتمال آسیب را در بین مدل‌های مطرح شده دارد. در حالی که ممکن است این ادعا صحیح باشد، موسسه HLD در گزارش خود آورده که خسارت بیمه مدل اس 46 درصد از میانگین گران‌تر است و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن تقریباً دو برابر استاندارد صنعت خودروی آمریکا می‌باشد.

این گزارش مدل اس را با دیگر خودروهای لوکس بزرگ با طول بین 90 تا 110 فوت مربع و وزن بین 3500 تا 4500 پوند مقایسه کرده است. از دیگر مدل‌هایی که در این گروه قرار می‌گیرند می‌توان به بی ام و سری 5، آئودی A6 و مرسدس بنز کلاس E اشاره کرد، خودروهایی که از نظر تسلا، مدل اس با آن‌ها قابل مقایسه نیست.


بدون دیدگاه