اخباراخبار خارجی

وضعیت مبهم فراخوان خودروهای مجهز به ایربگ های تاکاتا

طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده است، بالای 65 درصد از 46 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرویی که به خاطر مشکل ایربگ های تاکاتا در آمریکا فراخوان شده بودند هنوز تعمیر نشده‌اند.

فراخوان‌های ملی این موضوع در آمریکا در سال 2015 و پس از کشف این موضوع که قطعه باد کننده ایربگ ساخت تاکاتا به کار رفته در برخی خودروها، زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرد ممکن است منفجر شده و قطعات فلزی را در داخل کابین خودرو پرت کند صادر شدند. حداقل 16 مورد فوتی و بیش از 180 آسیب جانی در سراسر جهانی در اثر این موضوع به وقوع پیوست.

طبق ادعای بیل نلسون، سناتور ایالت فلوریدا، تنها 15.8 میلیون دستگاه از خودروهای معیوب در آمریکا تا اواسط ماه مه سال جاری تعمیر شده‌اند. نلسون که در این مورد با خبرگزاری رویترز مصاحبه می‌کرد گفته که مالکان بقیه 8.8 میلیون دستگاه خودرو در فراخوان ثبت نام کرده‌اند ولی تعمیر خودروهای آن‌ها به دلیل محدودیت‌هایی در تأمین قطعات، به تأخیر افتاده است.

در یک بیانیه، نلسون از دونالد ترامپ خواسته که فردی را برای ریاست سازمان ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا معرفی کند تا وی بتواند به خوبی این فراخوان‌ها را مدیریت کند.

وی در بخشی از مصاحبه خود می‌گوید: “ما هم اکنون به شدت نیاز به یک رهبر برای حل این معضل ایربگ های تاکاتا داریم.”

سازمانی ملی امنیت بزرگ راه‌های آمریکا در ماه دسامبر 2016 اعلام کرده بود که تا سال 2019، باید برای 64 میلیون دستگاه خودرو که از این قطعه معیوب تاکاتا استفاده می‌کنند فراخوان صادر شود. در ماه فوریه، شرکت تاکاتا پس از متهم شناخته شدن در این پرونده، با پرداخت 1 میلیارد دلار برای کمک به حل این موضوع موافقت کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا