اخباراخبار خارجی

فولکس واگن روی موتور V6 جدید کار می کند

اخبار منتشر شده در اروپا حاکی از آن است که فولکس واگن روی نسخه قدرتمندتری از Arteon کار می کند، در نتیجه ممکن است یک موتور V6 جدید به خط تولید این خودروساز اضافه شود.

مدیر خط تولید محصولات متوسط و بزرگ فولکس واگن، Elmar-Marius Licharz طی مصاحبه ای اظهار داشت: “اگر ما موتور شش سیلندری را بسازیم که برای Arteon  مورد بحث است و اکنون در نمونه هایی ابتدایی استفاده شده، می تواند برای مدل هایی همچون اطلس نیز استفاده شود.”

طرفداران موتورهای فولکس واگن بی شک می دانند که اطلس اکنون با موتوری V6 عرضه می شود که همین امر تصورات در مورد ساخت موتور کاملا جدید قدرتمندتر شش سیلندر را تقویت می کند که حتی می تواند توربوشارژ باشد.

گزارش شده است که هیچ مدلی از فولکس واگن بر اساس پلتفرم MQB در اروپا وجود ندارد که به موتور V6 مجهز باشد که همین امر گواهی بر ساخت این موتور شش سیلندر جدید است. از طرف دیگر، اطلس بر اساس پلتفرم MQB ساخته شده است که نشان می دهد موتور V6 کنونی فولکس واگن با این پلتفرم هماهنگی دارد.

Licharz هم چنین اعلام کرده است که احتمال ساخت نسخه ای شوتینگ بریک از Arteon وجود دارد. البته هنوز این برنامه مشخص نشده و تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا