اخباراخبار خارجی

تبدیل هوندا آکورد 2018 از یک خودرو آرام به یک بازیگوش به تمام معنا

همانند تویوتا و شورولت، هوندا نیز می داند که باید به خودروهای سایز متوسط خود یک جاذبه ی خاص اضافه کند تا مشتریان خود را حفظ کند. اما چگونه باید این کار را انجام دهند؟ شاید هوندا با ارائه نسل دهم مدل آکورد خود به این سوال پاسخ داده باشد. پس با هم نگاهی به ویژگی های این مدل می اندازیم.

از جلو که به خودرو می نگریم، در نگاه اول متوجه آرم درخشان هوندا به رنگ کروم می شویم که از دو طرف آن  به سمت چراغ ها امتداد یافته است. با کمی دقت LED های کشیده و نازک آن را می بینیم که در قسمت زیر چراغ ها جای خوش کرده اند. سرتاسر فضای بین چراغ ها نیز با طرح زیبا و کروم رنگی که آرم هوندا در بین آن می درخشد پوشیده شده است و در نمونه اسپرت این خودرو به رنگ مشکی درآمده تا به جذابیت آن بیافزاید. همچنین دریچه هوای ورودی را مشاهده می کنید که با توری مشبک پوشانده شده و بدلیل ارتفاع کم آن نسبت به زمین باعث خشمگین تر جلوه دادن ظاهر خودرو شده است. قسمت عقب نیز همانند دیگر مدل های هوندا، فست بک طراحی شده است.

در حال حاضر این خودرو از نظر کیفیت و مواد بکار رفته در ساخت فضای داخلی یکی از بهترین گزینه ها است اگرچه که در طراحی خیلی حرفی برای گفتن ندارد و گویی داریم به مدل Civic نگاه می کنیم تنها با موادی با کیفیت بهتر و تکنولوژی بالاتر.

از نظر پلت فرم نیز آکورد جدید از همان پلت فرم مشترک با مدل Civic و CR-V استفاده خواهد کرد. بنابراین نباید انتظار سیستم تعلیقی هوشمند از آن داشته باشیم.

پلت فرم مشترک به معنای موتور مشترک نیز هست. از موتورهای پیشنهادی می توان به  موتور 1.5 لیتری توربوشارژ به همراه موتورهای الکتریکی و بصورت هیبریدی و با سیستم بازیابی دوباره انرژی در حین حرکت (PHEV)، اشاره کرد. چیزی که مشخص است آن است که اگر هوندا بخواهد ظرفیت بالاتری برای این خودرو درنظر بگیرد، موتور V6 دوباره طراحی شده ی 2 لیتری موجود در Civic Type R نیز یکی از گزینه ها است. قدرت این موتور از طریق جعبه دنده ی ضریب متغیر پیوسته (CVT) که معمولا 10 سرعته اتوماتیک هستند به چرخ ها منتقل خواهد شد و شاید برای بازار آمریکای شمالی یک جعبه دنده 6 سرعته دستی نیز در نظر گرفته شود.

آکورد در این نمونه از رقبای خود مانند تویوتا کمری، هیوندا سوناتا، کیا اپتیما و مزدا6 سبقت گرفته ولی مانند تمام خودروها نقاط ضعف و قدرت مخصوص به خود را دارد.

به هر حال نسل بعدی آکورد در پاییز امسال با افزایش قیمت احتمالی راهی خیابان ها خواهد شد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا