پراید پایان سال بازنشسته می‌شود

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | 8 نظر

پراید پایان سال بازنشسته می‌شود

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج شود. خانه ملت نوشت: عزیز اکبریان با اشاره به درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش 5درصدی قیمت خودروها، گفت:درخواست افزایش قیمت حق طبیعی خودروسازان است، اما شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان است که باید این درخواست را بررسی کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر براساس بررسی های صورت گرفته افزایش قیمت ضروری بوده و یا اتفاق خاصی در کیفیت خودرو رخ داده است، اجازه افزایش قیمت را صادر کند، در غیر اینصورت خودروسازان مجوز افزایش قیمت ندارند.  کمیته صنعت کمیسیون صنایع دلایل درخواست خودرسازان را برای افزایش قیمت بررسی می کند  اکبریان با بیان اینکه کمیته صنعت کمیسیون صنایع و معادن درخواست خودرسازان را برای افزایش قیمت بررسی می کند، ادامه داد:کمیته صنعت پس از بررسی دلایل خودروسازان برای افزایش قیمت و تطبیق آن با واقعیت های موجود جمع بندی بررسی ها و نظرات را به اعضای کمیسیون ارائه می دهد.

وی با اشاره به بررسی کیفیت خودروهای داخلی توسط کمیسیون صنایع و معادن، یادآور شد:مشکلات کیفیت خودرو و راهکارها برای رفع این مشکلات به وزارت صنعت و خودروسازان اعلام شده است، که پس از ماه مبارک رمضان جلساتی با حضور خودروسازان و مسئولان وزارت صنعت برای بررسی اقدامات در این زمینه برگزار می شود.  کمیسیون صنایع و معادن به خودروسازان اعلام کرده که تا پایان سال جاری خط تولید خودروی پراید را متوقف کنند  این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سازمان استاندارد متولی اعلام کیفیت خودروها است، افزود:سازمان استاندارد اعلام کرده که خودروی پراید تا پایان سال 96 باید از خطوط تولید خارج و تولید آن متوقف شود و کمیسیون صنایع و معادن به خودروسازان نیز اعلام کرده و آنها تا پایان سال جاری پراید را بازنشسته می کنند.  رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:سازمان استاندارد باید نظرات خود را درباره کیفیت سایر خودروها اعلام کند، تا کمیسیون صنایع و معادن مطابق با آن عکس العمل داشته باشد.


8 دیدگاه

  1. سعید | خرداد 24, 1396 | لینک نظر

    تولید پیکان قطع شد اما وانت پیکان هست هنوز
    پراید قطع شه وانت پراید هست هنوز ضمن اینکه تیبا و ساینا همون پرایده فقط کمی تقویت شده
    405 قطع شه پارس که هست هنوز سمند که هست هنوز پس اینها همش فیلمه مثل بازنشستگی مسئولین که از این سمت به سمتی دیگه با حقوق بیشتر گمارده میشن

  2. محمدرضا | خرداد 23, 1396 | لینک نظر

    خب آقای نماینده اگه پراید رو از خط تولید حذف کنیم آیا ماشین جایگزینی براش با همین قیمت و امکانات براش در نظر گرفته شده؟
    پراید پر فروش ترین خودروی داخلی فقط به خاطر ارزان بودنشه و اگه قرار باشه تنها خودرو ارزان کشور رو از چرخه تولید حذف کنیم فشار زیادی رو قشر وسیعی از جامعه وارد میشه.
    من نمیگم پراید ماشین خوبیه ولی قبل از خروجش از خط تولید باید به فکر جایگزینش هم بود

  3. پارسانژاد | خرداد 23, 1396 | لینک نظر

    سلام
    فردا درج در خبر گزاری ها: رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر مبنی بر توقف پراید را تکذیب کرد
    همه ملت و مردم شریف ایران میدونند که چه خبره پشت این ماجراها,با یک درج خبر میخوان بگن به فکر هستیم,ولی قول میدم اخر سال بشه و خبری درج نشه از پایان تولید پراید

  4. amin | خرداد 22, 1396 | لینک نظر

    فكر نميكنم اين اتفاق حداقل ظرف اين چند سال بيوفته

  5. شایان | خرداد 22, 1396 | لینک نظر

    هدف از رده خارج کردن ماشین هایی مثل پراید و 405 و لگن های دیگه ضعف شاسی, آلایندگی بالای موتور و مشکلاتی از این قبیله اما لگن سازان داخلی مثل این که نظرشون با ما فرق میکنه. الان به اصطلاح پیکان از رده خارج شده ??? اما دلیل از رده خارجیش چی بود؟؟: موتور کم بازده پر مصرف و شاسی مرخص. دوستان اصلا به این امید نداشته باشید که خودرویی تو این مملکت از رده خارج بشه اینجا فقط اتاق از رده خارج میشه. در واقع تو ایران قانون پایستگی پلتفرم وجود داره . پلتفرم نه به وجود میاد نه از بین میره فقط از اتاقی به اتاق دیگه منتقل میشه. امسال به فرض محال اتاق پراید بازنشسته میشه ولی پراید وانت, تیبا, ساینا . از همه مهم تر کوییک افسانه ای که تو راهه هم چنان با قدرت به کشتن مردم ادامه میدن. تازه موتور پرایدو با همکاری کشور برادر چین تونستن با گیرباکس cvt مچ کنن. ?? این قصه سر دراز دارد رفقا

  6. قیصر علی | خرداد 22, 1396 | لینک نظر

    پراید تابع قانون مدیریت خدمات کشوری نیست که بازنشسته بشه. خودش برای خودش قانون خاصی داره. تا 70 ساله نشه بازنشستگی در کارش نیست. به تعداد تیراژ که داشته، جوان کشته. قدر این وسیله نقلیه شخصی را بدانیم.
    البته خوشبختانه قانونگذار ما هم هوای پراید را داره. بالاخره منفعت شخصی دارند

    • در پاسخ به: قیصر علی

      حمید | خرداد 22, 1396 | لینک نظر

      اصلا مرگ نداره بنظرم، من 3ساله بعد ازپراید ال ممد دارم دوباره میخواهم پراید بگیرم

  7. Amin021t | خرداد 22, 1396 | لینک نظر

    اصن باور نکردنیه..مگه میشه؟ قرار بود اینم مثل نیسان و پیکان جاودانه بشه.پس نیسان و ۴۰۵ هم نابود کنید.لابد تیبا میخواد جایگزینش بشه خدایا خودت کمک کن.