اخباراخبار داخلی

طلسم ورود برقی ها به ایران شکسته شد

BYD در جهان به عنوان یکی از برترین خودروسازانی شناخته می شود که در زمینه خودرو ها و اتوبوس های برقی پیشرفت های چشمگیری کرده و حتی محصولات آن در کشور های اروپایی و آمریکایی نیز استفاده می شوند. به کمک این شرکت بالاخره پس از مدت ها به صورت رسمی خودرو های برقی خود را در ایران خواهند دید و البته نخستین آن ها قرار است در سیستم حمل و نقل عمومی به کار گرفته شود و یک اتوبوس خواهد بود.

کارمانیا پس از انجام مذاکراتی در این رابطه ، یک دستگاه از اتوبوس های برقی BYD با نام K9 را برای انجام تست های اولیه و ثابت شدن کاربردی بودن این اتوبوس های برقی ، به شهرداری شیراز تحویل داد و امروز نخستین روز کاری آن به صورت آزمایشی است. البته قرار است پس از شهر شیراز ، در کلان شهرهایی مانند مشهد و تهران نیز مورد آزمایش قرار بگیرد و کلیه تست های گرمایشی نیز در شرایط آب و هوایی تابستانی بر روی آن انجام خواهد گرفت.

در طی مراسم افتتاحیه ای که با حضور مقامات ارشد شرکت کارمانیا ، نمایندگان BYD از چین و مسئولان شهرداری و خود شهردار شیراز برگزار شد ، شهر شیراز قرار است در صورت توافق احتمالی بیش از 50 دستگاه از این اتوبوس ها را در ناوگان خود اضافه کند و البته این مهم به وسیله شرکت کارمانیا انجام خواهد گرفت و کارمانیا در صورت توافق نهایی و واردات و یا ساخت این اتوبوس ها در ایران ، به نوعی ناجی جدیدی برای هوای پاک و حمل و نقل مدرن خواهد بود. نسخه ای که در حال حاضر در شیراز مشغول به کار است ، می تواند با یک بار شارژ کامل که حدودا 4 ساعت زمان می برد ، 150 کیلومتر مسافت را طی کند ، اما نسخه اصلی که وارد ایران خواهد شد می تواند 100 کیلومتر به این عدد اضافه و آن را به 250 کیلومتر برساند که برای یک روز کاری کافی خواهد بود. البته شهرداری و شرکت کارمانیا در کنار معرفی اتوبوس ، جایگاه شارژ آن را نیز رونمایی کردند که در محوطه ترمینال اصلی اتوبوسرانی تعبیه شده و می تواند در زمان اضطرار با 20 دقیقه شارژ ، حدود 65% ظرفیت باتری ها را کامل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا