هميلتون پيروز پنجاهمين گرندپرى كانادا

سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

هميلتون پيروز پنجاهمين گرندپرى كانادا

در اين آخر هفته فرمول يك به مرحله ى هفتم خود در كانادا رسيد. در روز تعيين خط لوييس هميلتون موفق به كسب پل پوزشن شد. با كسب اين پل پوزيشن، تعداد پل پوزيشن هاى او با آيرتون سنا فقيد يكى شد. در رده هاى بعدى فتل و بوتاس به ترتيب در جايگاه دوم و سوم تعيين خط قرار گرفتند.

در روز مسابقه در شروع دور وارم آپ كويات در ابتدا دچار مشكل شد و ديرتر از بقيه دور وارم آپ را آغاز كرد. در استارت مسابقه هميلتون توانست جايگاه اولى خود را حفظ كند. اما فتل استارت خوبى نداشت و تا رده ى چهارم سقوط كرد. در اين ميان مكس ورشتپن جايگاه دوم را در اختيار گرفت اما در حين سبقت گرفتن برخوردى با فتل داشت كه در نتيجه ى آن چند دور بعد فتل مجبور به پيت استاپ اجبارى و تعويض بال جلوى خودروى خود شد و در جايگاه ١٨ به پيست بازگشت. بوتاس نيز در جايگاه سوم قرار داشت. در ادامه ى دور اول گروژان و كارلوس ساينز با هم برخورد مى كنند كه در نتيجه ى اين برخورد خودروى ساينز منحرف مى شود و در بين پيچ ٢ و ٣ با فيليپه ماسا برخورد مى كند و هر دو راننده از مسابقه خارج مى شوند و خودروى ايمنى وارد پيست مى شود. در اين تصادف فرناندو آلونسو با مهارت زياد از تصادف فرار مى كند.

بعد از دور سوم سيفتى كار از پيست خارج مى شود و رقابت ديدنى بين هميلتون و ورشتپن رخ مى دهد اما هميلتون از جايگاه خود دفاع مى كند. تلاش ورشتپن براى سبقت از هميلتون و همينطور تلاش بوتاس براى سبقت از ورشتپن بى نتيجه مى ماند، اما در ادامه ى مسابقه ورشتپن به دليل مشكل در باترى سيستم هيبريد مجبور به ترك مسابقه مى شود و وضعيت خودروى ايمنى مجازى اعلام مى شود.

پس از پايان وضعيت خودروى ايمنى مجازى رقابت جذابى بين وندورن و مگنوسن  و استرول رخ مى دهد كه در پايان استرول از وندورن سبقت ميگيرد و پيروز اين رقابت مى شود.

دور ١٦ فتل موفق به كسب ٥ رده شده بود و در جايگاه ١٣ پشت وندورن قرار داشت.

در دور ١٧ رايكونن به پيت مى رود و پس از انتخاب لاستيك سوپر سافت در رده ى هفتم و پشت آلونسو به پيست باز مى گردد. دو دور بعد ريكاردو به پيت لين آمد و تايرهاى خود را به الترا سافت تغيير داد و در رده ى ششم پشت فرناندو آلونسو و جلوتر از رايكونن به پيست بازگشت.

در دور ٢١ فتل با سبقت گيرى از استرول در جايگاه دهم قرار مى گيرد.

در دور ٢٤ والترى بوتاس به پيت لين مى آيد و با تايرهاى سافت و در رده ى سوم پشت اوكان از فورس اينديا كه هنوز به پيت نرفته است، به پيست باز مى گردد.

كوين مگنوسن نيز به دليل سبقت گيرى در زمان خودروى ايمنى مجازى ٥ ثانيه پنالتى دريافت مى كند.

در دور ٣٢ بالاخره لوييس هميلتون به پيت آمد و با لاستيك هاى سوپر سافت در همان جايگاه اول دوباره به پيست بازگشت. اوكان نيز به پيت مى رود و جلوتر از سباستين فتل به پيست باز مى گردد.

رايكونن نيز كه با لاستيك هاى سوپر سافت مشكل داشت در دور ٤٢ لاستيك هاى خود را به اولترا سافت تغيير داد و در جايگاه هفتم پشت هم تيمى خود به پيست بازگشت.

در ادامه ى مسابقه رقابت سختى بين دو خودروى فورس اينديا و فتل رخ مى دهد كه در نهايت فتل از هر دوى آنها سبقت مى گيرد. در ادامه نيز او تلاش مى كند تا فاصله ى خود را با ريكاردو كه در جايگاه سوم قرار داشت كم كند اما اشتباه مى كند و در آخر مسابقه را در همان جايگاه چهارم به پايان مى رساند.

فرناندو آلونسو و مکلارن  آخرین رتبه كسب امتياز را در اختيار داشتند، اما دوباره موتور هوندا اجازه این کار را نداد و آلونسو از مسابقه خارج شد.

لنس استرول نيز در كشور خود براى اولين بار در فرمول يك با كسب رده ى نهم موفق به كسب امتياز شد.

در پايان لوييس هميلتون پيروز پنجاهمين گرندپرى كانادا شد، بوتاس و ريكاردو نيز به ترتيب دوم و سوم شدند.

در جدول قهرمانی راننده ها فتل در صدر قرار دارد و همیلتون با 12 امتیاز اختلاف در جايگاه دوم جدول قهرمانى رانندها قرار دارد.

جدول قهرمانی راننده ها در فرمول یک کانادا


بدون دیدگاه