اخباراخبار خارجی

سرانجام هیوندای کونا رسما رونمایی شد

کراس اوور ساب کامپکت هیوندای کونا مدل 2018 سرانجام در کره جنوبی رونمایی جهانی شد.

این اولین شاسی بلند کلاس B جهانی هیوندای است. این خودرو با طول کلی 4.166 متر و فاصله بین دو محور 2.61 متر دارای سایزی قابل رقابت با هوندا  HR-Vو مزدا CX-3 است.

کونا مکمل خط تولید کراس اوورهای هیوندای خواهد بود که شامل توسان، سانتافه اسپرت و سانتافه است. این محصول جدید همچون همتاهای بزرگ تر خود نام یک مقصد سفر محبوب را دارد که منطقه ای زیبا در جزیره هاوایی است.

کونا که آینده مدل های شاسی بلند هیوندای را نشان می دهد دارای طراحی قابل توجه و سقفی دو رنگ است. دماغه این خودرو دارای جلوپنجره نمادین آبشاری جدید این برند با طرح مشبک است. گلگیرهای جلوی این خودرو ظاهری تهاجمی به بدنه داده اند.

کونا بر اساس ساختار کراس اوور کاملا جدیدی ساخته شده که دارای برخی ویژگی های خوب همچون ارتفاع بیش تر از سطح زمین و صندلی های بلندتر هستند که به دید بهتر اطراف و راحتی سرنشینان کمک می کند. هم چنین هیوندای اعلام کرده که این خودروی ساب کامپکت دارای بهترین فضای سر عقب در کلاس خود خواهد بود.

با توجه به جهانی بودن کونا طیف وسیعی از نیرومحرکه ها برای آن ارائه خواهند شد. این خودرو بسته به نوع بازار با موتورهای بنزینی و دیزلی ارائه خواهد شد.

مدل پایه این خودرو به موتور دمش طبیعی چهار سیلندر با ظرفیت 2.0 لیتر مجهز می شود. این موتور قدرت 147 اسب بخار داشته و شتاب صفر تا صد حدود 10 ثانیه را فراهم می آورد. این موتور به گیربکس اتوماتیک شش سرعته معمولی مجهز خواهد شد.

ساختار چهار چرخ فعال به عنوان یک آپشن در هیوندای کونا ارائه می شود اما انتخابگر حالت رانندگی به صورت استاندارد برای آن ارائه خواهد شد.

قرار است شاسی بلند ساب کامپکت هیوندای کونا مدل 2018 از ماه جاری در کره جنوبی به فروش برسد. تحویل این خودرو در آمریکای شمالی و اروپا در اواخر تابستان امسال خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا