وسایل نقلیه برقی سال گذشته رکوردشکنی کردند

پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | 1 نظر

وسایل نقلیه برقی سال گذشته رکوردشکنی کردند

طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی (IEA) تعداد خودروهای الکتریکی درسطح جهان تا پایان سال 2016 از رقم دو میلیون دستگاه عبور کرده است.

نتایج مطالعات IEA نشان میدهد که توزیع خودروهای الکتریکی درسال 20166 با سرعت بیشتری انجام گرفته و در این میان چین نقشی  تعیین کننده داشته است. البته در این مجموعه فقط خودروهای تمام برقی گنجانده نشده بلکه تعداد نمونه های هیبریدی الکتریکی نیز محاسبه گردیده است. چین با داشتن بیشترین تعداد انواع وسایل نقلیه برقی نقشی مهم را در افزایش این تعداد داشته است.

در بیانیه این آژانس آمده: تا سال 2015 ایالات  متحده بیشترین سهم را در بازار خودروهای الکتریکی داشته است اما حالا چین با اختصاص یک سوم بازار در رده نخست قرار دارد.

البته مثل همیشه نروژ نیز جز کشورهای پیشرو در زمینه خودروهای الکتریکی است و علی رغم جمعیت اندکش سهم خوبی را به خود اختصاص داده. IEA در ادامه گزارش خود آورده: شماره گذاری خودروهای برقی جدید درسال 2016 برای اولین بار به 7500 هزار دستگاه در سراسر جهان رسیده و در کشوری مثل نروژ 29% حجم کلی را به خود اختصاص داده است. گمان میرود که این خودروها در بازار حال حاضر جهان سهمی یک درصدی داشته باشند که البته این  مقدار در سال های پیش رو افزایش پیدا می کند.


1 دیدگاه

  1. اشکان | خرداد 25, 1396 | لینک نظر

    امیدوارم کشور ما هم با سرعت بیشتری به سمت خودرو برقی و یا هیبرید بره
    خیلی دوست داشتن به جای طرح های دوچرخه سواری تهران که عملا به دلیل شیب و گرما امکان پذیر نیست و هر دفعه شکست می خوره. جایگاه شارژ درست میشد و فروش موتور برقی با شرایط خوب داشیم.
    خودم اولین نفر به این طرح میپیوستم.