اسلایدرگردشگری

ده مکان دیدنی که باید در باکو ببینید

1 –  قصر شیروانشاه

این قصر که در قرن پانزدهم بنا شده است و یکی از قدیمیترین نمادهای شهر باکو انگاشته می شود، در پشت دیوارهای شهر قدیمی (Icharishahar) قرار گرفته است. این قصر در زمانی بنا گشت که باکو پایتخت پادشاهی شیروانشاه بود و یکی از معدود بناهای قدیمی این شهر است که در وضعیت خوبی باقی مانده است. در سال 2000، این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

 

دیدنی ها آذربایجان باکو

همانگونه که گفته شد این قصر در شهر قدیمی قرار گرفته است و از ایستگاه مترو (Icharishahar) اگر پیاده بروید، 5 دقیقه طول می کشد.

قیمت ورودیه:

  • برای خارجیها 4 منات
  • برای مردم آذربایجان 2 منات
  • برای دانش آموزان 0.60 منات

2  – میدن تاور

میدن تاور که آذری ها به آن (قیز قالاسی) می گویند، مهمترین مکان دیدنی شهر باکو است. این بنا از نظر بازدید، بعد از فرودگاه مقام دوم را دارد. هنگامی که به بالای این برج بروید، از نمای بسیار زیبا شهر باکو شگفت زده خواهید شد.

 

به مانند قصر شیروانشاه، میدن تاور نیز در داخل شهر قدیمی قرار گرفته است و پیاده می توان به این بنا رفت.

قیمت ورودیه

  • برای خارجیها 4 منات
  • برای مردم آذربایجان 2 منات
  • برای دانش آموزان 0.60 منات

3 –  سرزمین شهید و برجهای شعله

در زمان اتحاد جماهیر شوروی این خیابان به یاد رهبر بشوویک شوروی، کیروف پارک نامیده می شد. بعد از کشتار دسته جمعی سربازان شوروی در دهه 1990  نام این خیابان به خیابان شهدا (شهیدلر خیابانی) تغییر کرد. بزرگداشت شهدای کشتار سربازان شوروی هر ساله در 20 ژانویه برگزار می شود. حالا این خیابان به عنوان نماد غرور و استقلال آذربایجان انگاشته می شود.

 

از این خیابان شما می تواید نمای زیبایی از خلیج باکو و برجهای شعله را ببینید.

4 – بلوار شهر

بلوار باکو که پارک ملی کنار دریا نامیده می شود، مکانی است که شما می توانید دریای کاسپین ونمای بسیار زیبای شبانه شهر باکو را مشاهده کنید. هنگام قدم زدن در این بلوار می توانید مراکز خرید، مراکز تجاری، رستورانها، چایخانه ها و گیاهان بسیار تماشایی را مشاهده کنید. اگر از هوای گرم باکو خسته شده اید، با پیاده روی در این بلوار می توانید از هوای تازه ای که از سمت دریا می آید، لذت ببرید. از همه مهمتر اینکه می توانید قایقی کرایه کنید و از قایقرانی در دریای کاسپین لذت ببرید.

بهترین زمان برای رفتن به این بلوار، غروب است. اگرچه در غروب هوایتازه از سمت دریا نمی وزد، اما منظره شبانه شهر بسیار زیبا و تماشایی است.

5 –  موزه تاریخ

این بنا زمانی منزل زین العابدین تقی اف، سرمایه دار مشهور آذربایجانی در زمینه نفت بود. در حال حاضر از این بنا به عنوان موزه تاریخی استفاده می شود که تاریخ آذربایجان را از شروع تا حال حاضر در خود جای داده است.

دیدنی ها آذربایجان باکو

موزه به سه بخش تقسیم می شود. دسته اول دوره پیش از تاریخ و قرون وسطی را پوشش می دهد که شامل سکه ها، لباسها، وسایل جنگی و استخوانها و مقبره ها است. بخش دوم، وسایل شخصی مشاهیر آذربایجان را در خود جای داده است. بخش سوم ساختمان محل زندگی خانواده تقی اف است.

قیمت ورودیه:

  • برای بزرگسالان 5 منات
  • برای دانش آموزان 2 منات
  • آخرین دوشنبه هر ماه رایگان است

6 –  آتشفشانهای گلی

حتما در مورد آتشفشانهای گلی شنیده اید. آتشفشانهای آذربایجان در ده کیلومتری جنوب Gobustan قرار گرفته اند. آتشفشانهای گلی خیلی کمیاب هستند. بیشینه ارتفاع آنها 2 متر است. حدود نیمی از آتفشانهای گلی در آذربایجان قرار گرفته اند. 350 آتشفشان از 800 آتشفشانی که در جهان وجود دارند در آذربایجان قرار گرفته اند.

دیدنی ها آذربایجان باکو

بزرگترین آتشفشان گلی در دنیا با ارتفاع 1000 متر در آذربایجان قرار دارد. حبابهای گلی که از داخل آتشفشان خارج می شوند، معمولا سرد هستند. این گلها خواص دارویی دارند.

7- مرکز حیدر علی اف

این بنا که بوسیله زاها حدید طراحی شده است جایزه طراحی سال را در 1 جولای 2014 برنده شد. مرکز حیدر علی اف شامل گالری یادبود حیدر علی اف، گالری هنری، تالارهای کتابخانه و برگزاری کنسرت، رستوران و سالن کنفرانس است.

 

 

8 – آتشکده زرتشتیان

این مکان که در 30 کیلومتری دور از مرکز شهر در منطقه سوراخانی قرار گرفته است به عنوان معبد برای نگهداری آتش ابدی شناخته می شود. تاریخ این معبد به قرن هجدهم باز می گردد که تاجران هندی برای فروش دارو و محصولات چوبی به باکو می آمدند. از آنجایی که باکو در جاده ابریشم قرار داشت تاجران و بازرگانان به صورت مرتب از آن بازدید می کردند.

دیدنی ها آذربایجان باکو

اگرچه این مکان به عنوان یک معبد زرتشتی شناخته می شود، اما با توجه به مطالبی که در اینترنت خوانده ام، تردیدهایی در مورد زرتشتی بودن این معبد وجود دارد. دست کم نمادها و علامتهایی که در این معبد وجود دارند نشان دهنده مذهب هندو است. در هر حال اگر دست کم 3 روز در باکو اقامت دارید، حتما از این مکان دیدن کنید.

قیمت ورودیه:

  • برای بزرگسالان 4 منات
  • برای دانشجویان 1 منات
  • برای دانش آموزان 0.20 منات

9 – پارک ملی قبوستان

این مکان برای دیوارنگاره های متعلق به 40000 سال پیش معروف می باشد. این محل یکی از قدیمیترین اقامتگاه های انسان در آذربایجان است و بازتاب دهنده فعالیتهای مردم باستانی از قبیل مراسم رقص، صحنه های شکار، نجاری و تصاویر حیوانات است. پارک ملی قبوستان در 64 کیلومتری باکو قرار دارد.

 

دیدنی ها آذربایجان باکو

آسان ترین راه رسیدن به آن رفتن با اتوبوس شماره 88 یا 120 به منطقه 20 است. سپس سوار اتوبوس شماره 195 شویدکه شما را به منطقه قبوستان می رساند. از آنجا تاکسی در مدت 5 دقیقه شما را به موزه قبوستان می رساند. جاییکه شما می بایستی بلیط خریده و بروید بالا برای دیدن پتروگلیف ها.

10 –  یانار داغ (کوهستان سوزان)

این مکان در 25 کیلومتری شمال شرق باکو قرار گرفته است. دلیل دیدن این محل، آتش ادامه دارری است که هرگز خاموش نمی شود. شعله های آتش بدلیل ذخایر گاز زیر زمین می باشد.

 

دیدنی ها آذربایجان باکو

7 دیدگاه

  1. من آذربايجان نرفتم و هرگز هم نخواهم رفت،بخشي كه به زور از خاك ايران زمين جدا شده

    1. حرفت خیلی بچگانه بود
      اینجا گاهی به دست ایران بود گاهی نبود خود اصفهانم هم دست افغان ها افتاده یا الی آخر
      حالا مغول و عرب و افغان ادعا کنن ما صاحب ایرانیم از دست دادیم!!!
      کی گفته شما مالک سرزمینی هستی که حتی ساکنش هم نیستی

      1. آذربايجان از ديرباز جزو خاك ايران بوده،اتفاقا صحبت ها و استدلال شما بمانند صحبتهاي پانترك ها كه كوچكترين بويي از عرق ملي نبرده اند كودكانه و بسيار سطح پايين است و ارزش بحث ندارد،

        1. به اميد روزي كه فرزندان واقعي كوروش ايران زمين را به شكوه و عظمت خود بازگردانند فرهنگ هميشه غالب است اين دوران نيز مي گذرد و انتقام ضخم هايمان را كه بر اين سرزمين زدند از الر قدرتها مي گيريم

          1. این اظهارات شما کینه توزانه و پانفارس مابانه هست یا من پانترکی حرف زدم نامرد بی معرفت
            مسافرت نکردن به کشوری چون سابقا تو جنگ با روسیه از روسها شکست خوردن و اشغال شدن یعنی چی!؟
            روسها فقط چند سال بر اینجا حکومت کردند نه تنها حقوق ترکها رو تو ککشور خودشون رعایت میکنند با سیاست مساوی بین ارمنستان و آذربایجان رابطه نزدیک دارند..

        2. نمیدونم چی بگم
          با این شرایط باید آذربایجان،ارمنستان،عراق،بخش شرقی ترکیه،گرجستان،افغانستان،ترکمنستان،تاجیکستان،پاکستان،قطر،بحرین و… رو تحریم کنیم
          من پانترک نیستم،ترکم و واقع بین
          به جای این حرفها و تهمت زدن ها چشم و گوش باز کنید ببینید کجای دنیا مثل ایرانی ها کینه توزانه زندگی میکنند اتفاقا این تاریخ باعث اشتراکات و دوستی ها شده
          مثلا روسیه(شوروی)ترکیه(عثمانی)عربستان(خلافت اسلامی-اموی-عباسی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا