اخباراخبار داخلی

مؤسس و مدیرعامل شرکت اوبر از سمت خود استعفا کرد

از زمان شروع سال جدید میلادی، اوبر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. اکنون این غول اشتراک سواری جهان، مؤسس و مدیرعامل خود، تراویس کالانیک را از دست داده است.

استعفای او روز سه شنبه و تحت فشار برخی از سرمایه گذاران شرکت اعلام شد. اوبر یک شرکت خصوصی می‌باشد و بزرگ‌ترین سرمایه گذاران آن شامل شرکت سهامی خصوصی TPG Capital، شرکت سرمایه گذاری Benchmark و مشتریان بزرگ بانک‌های سرمایه گذاری مورگان استنلی و گلدمن ساکس می‌باشند. نکته جالب توجه اینجاست که یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران این شرکت عربستان سعودی است، کشوری که در آن زنان اجازه رانندگی ندارند.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه خبر داده که 5 سرمایه گذار بزرگ که یکی از آن‌ها Benchmark می‌باشد و نماینده آن‌ها بیل گورلی عضو هیئت مدیره اوبر است، روز سه شنبه اعلام کرده‌اند که کمپانی به یک تغییر اساسی در تیم رهبری خود نیاز دارد و کالانیک باید سریعاً از سمت خود استعفا دهد.

کالانیک در بیانیه‌ای در این مورد می‌گوید: “من اوبر را بیش از هر چیزی در دنیا دوست دارم و در این لحظه سخت در زندگی شخصی خود، من با درخواست سرمایه گذاران برای استعفا موافقت می‌کنم تا اوبر به جای درگیری با مشکلات این چنینی بتواند به پیشرفت روزافزون خود ادامه دهد.”

کالانیک هفته پیش اعلام کرده بود که قصد دارد برای جدا کردن خود از کمپانی در حالی که اصلاحاتی در آن انجام می‌شود، قصد دارد به مرخصی طولانی مدت برود. شیوه مدیریت تهاجمی کالانیک تاکنون چندین مشکل و دردسر داخلی برای اوبر ایجاد کرده است.

خود اوبر هم اکنون با اتهامات مختلفی از جمله سوءاستفاده جنسی در محل کار و همچنین شکایت ویمو در مورد اتهام دزدی تکنولوژی مواجه می‌باشد. شرکت اوبر همچنین چند ماه است که وضعیت مالی خوبی ندارد. در سه ماهه اول سال 2017، اوبر 708 میلیون دلار ضرر و زیان کرده بود. هر چند، این عدد در مقایسه با زیان 991 میلیون دلاری آن‌ها در سه ماهه قبل از آن بسیار بهتر می‌باشد.

شرکت اوبر را کالانیک در سال 2009 با همراهی گرت و کمپ که هم اکنون عضو هیئت مدیره آن می‌باشند تأسیس کرد. ایده تأسیس این شرکت را نخستین بار کمپ مطرح کرده بود و کالانیک همواره به خاطر این موضوع از وی تقدیر کرده است. در واقع، کالانیک در ابتدا نقش یک مشاور داشته و این کمپ بوده که اوبر را از یک ایده به یک اپلیکیشن و یک شرکت بزرگ تبدیل کرده است. اوبر هنوز هم یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌های خصوصی دنیا می‌باشد و در آخرین تخمین قیمت این کمپانی، ارزش آن 70 میلیارد دلار تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا