اسلایدرگردشگری

چگونه ارزان به اروپا سفر کنیم ( بخش اول : خرید بلیط ارزان اروپا )

هرگاه سخن از سفر به اروپا به میان می آید ، اولین نکته ای که مطرح می شود هزینه سفر مخصوصا قیمت بلیط هواپیما و هتل است. آنچه که همه ما درذهن داریم قیمت چند ده میلیونی تورهای مسافرتی است. به طور مثال هم اکنون قیمت تور 10 روزه اروپا با بازدید از دو شهر حدود 12 میلیون تومان قیمت دارد، این هزینه شامل اقامت در یک هتل چهار ستاره، بلیط هواپیما، ترانسفر فرودگاه و حمل و نقل بین دو شهر است.

اگرچه بحث ویزای توریستی ممکن است مطرح شود،باید گفت دریافت آن طبق قوانین کشور مقصد می تواند انجام گیرد، آنچنان در سایت سفارتهای کشورهای اروپایی نیز تاکید شده دریافت ویزای شنگن نیازی به کمک هیچ شخص و موسسه و شرکتی ندارد و هیچ کس نمی تواند دریافت آن ویزا را تسهیل یا تسریع بخشد. البته در این نوشتار قصد بررسی دریافت ویزای شنگن را نداریم اما به عنوان نکته ای حاشیه ای باید این قضیه را در نظر گرفت که هیچ شخص و موسسه ای نمی تواند به شما در این امر کمک کند، اگر شما شرایط دریافت ویزا را داشته باشید در نتیجه ویزا را دریافت خواهید کرد (با کمک آژانس یا بدون آن) در غیر اینصورت کسی نمی تواند ادعا کند که می تواند شرایط شما را تغییر دهد.

برای دریافت ویزای شنگن نیازی به هزینه اضافی ندارید، باید خود شرایط دریافت آن را بررسی و اقدام کنید.

معمولا خرید تور از آژانس یک نکته طلایی برای توریست  دارد، خاطر جمع بودن از رزرو بلیط ها، هتل و مسائلی از این دست است و اصولا هم تورها بیش از این نمی توانند به مسافر خدماتی بدهند، اما نکته منفی خرید از آژانس در ازای آن اطمینان،یک سفر گران قیمت که تاریخ شروع و اتمام آن در دست شما نخواهد بود می باشد( به علت تعداد محدود مسافرین سفر های اروپایی، تورها تاریخ های مشخصی برای شروع و اتمام دارند و مسافر باید خود را با آنها وفق دهد).

در این نوشتار درمورد نحوه خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل ها و سایر مسائلی که یک توریست می تواند خود با حدود نصف قیمت به اروپا سفر کند پرداخته خواهد شد.

خرید بلیط هواپیمای اروپا:

امروزه هیچ اموری نیست که بتوان نام برد و نشود به صورت آنلاین آن را انجام داد. سابقا برای خرید یک بلیط داخلی هواپیما باید به دفتر هواپیمایی مراجعه می شد اما الان به صورت آنلاین می شود از  تهران به تمام دنیا بلیط تهیه نمود. اما تفاوت اصلی خرید از از طریق آنلاین با دفاتر هواپیمایی در مورد بلیط در مورد گستردگی انتخاب است. به طور نمونه شما به اژانس مراجعه می کنید و درخواست یک بلیط به پاریس می کنید، اپراتور مربوطه ابتدا شرکتهای طرف قرار داد خود را به شما معرفی می کند و احتمالا نیم نگاهی به آفرها و پورسانتهایی که قرار است دریافت کند هم می کند و سپس به دلخواه خود یک خط پروازی با ساعت مشخص را به شما معرفی می کند، حتی اگر بحث شرکتهای دوست نباشد قطعا نمی تواند وقت زیادی را به هر مشتری به صورت مجزا صرف کند.

 

خط هوایی پگاسوس ترکیه یکی از ارزان ترین خطوط هوایی فعال در منطقه برای سفر به اروپا

برای خرید آنلاین کافیست در سایت گوگل عبارت” خرید بلیط خارجی” را جستجو کنید، با ده ها سایت روبرو خواهید شد که می توانند طبق نیاز شما جستجو کنند. در این روش کافیست مبدا ، مقصد و تاریخ پرواز خود را وارد کنید و سپس با کارت شتابی خود بلیط خارجی مورد نظر را خرید نمایید.

اکنون تصور کنید یک برنامه هفت روزه دیدن شهرهای پاریس و رم را می خواهید از تاریخ 29 سپتامبر را برنامه ریزی کنید، رفت از تهران به پاریس سپس رزرو بلیط پاریس به رم و بازگشت از رم به تهران

این جستجو برای پرواز تهران به پاریس برای تاریخ 29 سپتامبر 2017 می باشد. 3 پرواز ارزان برای نمونه جدا شده:

بلیط تهران پاریس – بلیط ارزان اروپا

همانطور که ملاحظه کنید ارزانترین نرخ 596.000 هزار تومان است و گرانترین نرخ 1.479.000 تومان، اکنون شما به راحتی می توانید بین نرخ ها و خدمات ایرلاین و ساعت حرکتی آنها گزینه مورد نظر را خرید کنید.  اما باید دقت کرد پرواز ارزانتر مربوط به یک خط هوایی خارجی است که در استانبول یک توقف خواهد داشت و طول سفر نسبت به پرواز ایرانی مستقیم حدود 4 ساعت بیشتر است. اکنون باید خود تصمیم بگیرید اختلاف قیمت 900 هزار تومانی در ازای  چند ساعت طول سفر بیشتر.

اینجا چون هدف ارزان سفر کردن است قطعا گزینه ارزانتر که نرخ بسیار پایین تری دارد انتخاب می شود اما حتی اگر این هدف را هم نداشتید اختلاف قیمتی به وجود آمده قابل تامل است.

این اختلاف قیمت گاها برای برخی مسیرها و ماه های سال بسیار بیشتر نیز می شود، به عنوان مثال پرواز رم به تهران در زمستان توسط برخی خطوط به زیر 400 هزار تومان خواهند رسید. این قضیه به تاریخ سفر رابطه مستقیم دارد اما یک قانون قطعی است هر چقدر دیرتر بلیط تهیه کنید گرانتر خواهید خرید.

بلیط برگشت از رم 6 اکتبر 2017 با این قیمت خواهد بود:

برخی از ایرلاین های ارزان قیمت خدمات حین سفر را  در ازای دریافت هزینه ارائه می کنند، یعنی گاها حتی یک بطری آب را باید داخل هواپیما از مهماندار خریداری نمایید، البته نرخ خرید داخل هواپیما معمولا بیشتر است و تبدیل ارزها و مسائل دیگر سبب می شود خرید در داخل این ایرلاین ها به صرفه نباشد اما نسبت به خرید بسیار ارزان بلیط توجیه پذیر خواهد بود، اگرچه مسافر می تواند در طول پرواز هم چیزی میل نکند.

نمونه غذای خریداری شده به قیمت 12 یورو در هواپیمای یک ایرلاین ترکیه ای در  سفر به اروپا:

نمونه منوی ارائه شدن در یک پرواز هلندی:

توجه به قوانین بلیط در خرید آنلاین بسیار حائز اهمیت است، برخی از ایرلاین های خارجی به هیچ عنوان کنسلی بلیط ندارند و در صورتیکه از سفر خود صرف نظر کنید کل پول بلیط از بین می رود.

تا اینجای کار برای خرید از طریق کارتها شتابی بود، اما اگر به کارتهای بانکی بین المللی دسترسی دارید در گوگل عباری Cheap Flights را سرچ کنید در این صورت می توانید حتی با قیمت مناسب تری خرید نمایید.

 

خرید بلیط های داخلی اروپا:

اما شاید طبق برنامه ریزی که انجام دادید یک یا چند کشور دیگر را نیز در سفر خود به اروپا بازدید نمودید، در اینصورت نحوه خرید بلیط به همان شیوه قبل  است.

به طور مثال 3 روز پس از سفر به پاریس می خواهید به رم  بروید. درنتیجه برای تاریخ 2 اکتبر 2017 نتایج اینگونه خواهد بود:

برای سفر بین شهرهای اروپایی راه های دیگری چون قطار و اتوبوس هم قابل انتخاب است. اما فعلا خرید آنها به صورت ریالی امکان پذیر نشده است.  عموما دفاتر تور، برنامه سفر به شکلی تنظیم می کنند که بین کشورها با اتوبوس مسافران را جابجا کنند که در هزینه صرفه جویی شود که این نیز یکی از معایب گرفتن تور های مسافرتی نسبت به سفر شخصی خواهد بود که با ارزانترین شیوه می توانید سفر کنید.

برخلاف تصور، سفر با قطار در اروپا عموما گرانتر از هواپیما است، اگر مسافر بتواند در فاصله زمانی خوبی قبل از تاریخ سفر بلیط هواپیما تهیه نماید مقرون به صرفه تر و سریعتر به مقصد خواهد رسید.

خط هوایی رایان ایر، یکی از ارزانترین خطوط هوایی فعال در اروپا

در سفرهای درون اتحادیه اروپا ایرلاین های ارزان قیمت به هیچ عنوان حمل بار رایگان را ارائه نمی دهند و فقط نهایتا تا 10 کیلو اجازه حمل بار به داخل هواپیما را می دهند. در صورتیکه بار به همراه داشته باشید باید بابت آن هزینه جداگانه ای پرداخت کنید، اگر پیش از خرید بلیط بار خود را در سایت ایرلاین اعلام کنید می توان از تخفیف ویژه ای برخوردار شد. در برخی ایرلاین ها اعلام میزان بار پیش از سفر الزامی است و در صورتیکه مسافر بار را اعلام نکند و به فرودگاه برود ممکن است با جریمه ای سنگین حتی بیش از نرخ بلیط هواپیما روبرو شود.

برای اعلام میزان بار همراه، پس از خرید بلیط کافی است وارد سایت خط پروازی مربوطه شوید و کد تاییدیه بلیط را وارد کنید. در این صورت باید هزینه ای نیز بپردازید. اگر بار به همراه دارید،پیش از خرید بلیط با سایتی که می خواهید از آن خرید کنید تماس بگیرید و آنها شما را راهنمایی خواهند کرد که با کارت شتابی ایران این خدمات خریداری شود.

دریافت کارت پرواز و انتخاب صندلی هواپیما پیش از عزیمت به فرودگاه:

در خدمات جدیدی که ایرلاین ها ارائه می کنند، برای صرفه جویی در زمان قبل از حرکت به سمت فرودگاه می توان کارت پرواز و شماره صندلی را به صورت الکترونیکی دریافت نمود.  در برخی ایرلاین ها دریافت کارت پرواز به صورت الکترونیکی از چند روز قبل از پرواز در وب سایت های آنها قابل دریافت است. در این صورت کافی است کد تاییدیه بلیط را در سایت ایرلاین وارد کرد.

انجام دادن این مرحله در برخی مواقع مهم ارزیابی می شود، پس از ورود کد تاییدیه بلیط در سایت ایرلاین، از شما یک آدرس ایمیل طلب خواهد شد، ایرلاین از این آدرس برای ارتباط با مسافر در آینده کمک می گیرد، درنتیجه هرگونه تغییر در ساعات پروازی به سرعت به مسافر اطلاع داده می شود  (اعم از تاخیر یا تعجیل).

نمونه کارت پرواز صادر شده اینترنتی در پرواز بارسلون به رم:

کارت پرواز اینترنتی هواپیما – قوانین حمل بار در سمت چپ اشاره شده

پس از دریافت ایمیل شما می توانید کارت پرواز را برای خود صادر کنید. برای این کار دو روش در نظر گرفته شده. انتخاب شماره صندلی به صورت تصادفی یا انتخابی توسط مسافر.

انتخاب به صورت تصادفی رایگان خواهد بود، اما اگر بخواهید جای نشستن را به دلخواه خود انتخاب کنید باید هزینه آن را پرداخت کنید.

پس از صدور کارت پرواز، چاپ آن الزامی نیست، سایت ایرلاین عکس یک بارکد به شما می دهد، کافی است آن را در گوشی همراه خود قرار دهید، سیستم های فرودگاه آن را اسکن خواهد کرد.

اکنون برای همین برنامه سفر یعنی سفر به پاریس – رم و بازگشت به ایران می خواهیم بدانیم مجموع هزینه بلیط ها چگونه خواهد بود:

خط پرواز قیمت
تهران به پاریس 596.600 تومان
پاریس به  رم 196.200 تومان
رم به  تهران 484.300 تومان
مجموع 1.277.696تومان

 

همانطور که ملاحظه می کنید قیمت بلیط رفت برگشت به همراه یک بلیط داخلی اروپا 1.277.696تومان خواهد شد. که در صورت تغییر ساعت و زمان و روز می تواند متغیر باشد. تمامی اینها به شرطی است که از توانایی ها موجود خدمات اینترنتی به خوبی استفاده کنید.

در مطلب دوم که در آینده در این سایت منتشر خواهد شد از نحوه رزرو هتل در اروپا برای یک  اقامت اقتصادی خواهید خواند.

در پایان برای یافتن بلیط مناسب به نکات زیر توجه نمایید:

1-برای یافتن بهترین قیمت حداقل 2 ماه قبل از پرواز، شروع به جستجو کنید.

2- اگر لازم نیست در یک روز خاص حرکت کنید، یک بازه تاریخی را برای بهترین پرواز جستجو کنید

3-در جستجو نمودن صبور باشید و انواع سایتهای فروش بلیط را بررسی کنید.

4- اگرمی خواهید به چند کشور اروپایی سفر کنید و اولویت ورود مهم نیست مسیرهای پروازی مختلفی را امتحان کنید.

5-مراقب سایتهای متخلف و دروغین باشید، و حتما صحت سایت فروش بلیط را بررسی نمایید.

6- در حین خرید بلیط به قوانین پروازی اعم از مجوز حمل بار و میزان آن، امکان مرجوع کردن بلیط و نکات مهم دیگر توجه نمایید

7 دیدگاه

  1. من با پگاسوس يك بار به بروكسل رفتم خط خوب و ارزونيه اما وزن باري كه ميشه برد كمتر از تركيش و اطلس جت و…. هستش،يك ايراد ديگرش هم اينه كه استانبول در فرودگاه صبيحا فرود مياد و اگر پرواز بعديتون با يك خط ديگه باشه بايد تا فرودگاه آتاتورك خودتون بريد كه واقعا اسير ميشيد و ممكنه چمدونتون هم با تاخير به مقصد نهاييتون برسه كه واقعا اذيت كننده است اما در كل واقعا خط خيلي اقتصادي و ارزوني هستش

  2. یه سوال ، اگر بخوای چنتا کشور بری و شینگن نگیری چی؟
    کشور های اسیایی قیمتش چطوره؟

    1. با توجه به اعتبار بالاي پاسپورت ايران(!!!)اگر به كشورهاي عضو شينگن بخواهيد مسافرت كنيد كه حتما بايد ويزاي شينگن رو بگيريد،اگر به كشورهاي ديگر اروپايي قصد سفر داريد بايد ويزاي جداگانه اون كشور رو بگيريد،كشورهاي همسايه سفر ارزونه واي كشورهاي آسياي جنوب شرقي هزينه بالاتري دارند.

  3. كدوم ايرلاين ها خدمات ويزا را هم به همراه بايط ارائه ميدهند؟ كه براي دريافت ويزا نياز به مراجعه به آژانس هواپيمايي نداشته باشيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا