نظامی

ناو هواپیمابر انگلیس،بزرگترین کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگستان

خط دیگری در کتاب تاریخ نوشته شد، زمانی که  بزرگترین کشتی جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگستان اولین سفر دریایی آزمایشی خود را آغاز کرد. با راهنمایی کشتی های راهنما، ناو هواپیمابر HMS Queen Elizabeth متعلق به نیروی دریایی سلطنتی، از رویس اسکاتلند سفر آزمایشی شش هفته ای خود را آغاز کرد. این سفر به منظور انجام آزمایشات پایه ای برای بررسی قسمتهای مختلف این ناو هواپیمابر است.

امروز برای کویین الیزابت و خواهرش، ناو هواپیمابر HMS Prince of Wales یک نقطه عطف به شمار می رود. هر کدام از این ناوهای هواپیمابر 280 متر طول، عرض 70 متر و آبخور  11 متری و عرشه پروازی که 16000 متر مربع را پوشش می دهد  و می توانید بر روی این عرشه با سرعت 45 کیلومتر در ساعت دست یابید. اگرچه از ناوهای هواپیما بر قبلی بزرگتر است، اما با توجه با استفاده از سیستم های خودکار و شبکه شده، خدمه کمتری دارد.

شروع سفر تغییر چندانی در وضعیت حدود 700 نفر خدمه ناو ایجاد نکید. زیرا خدمه دوهفته گذشته را در ناو گذرانده بودند، زمانی که کویین الیزابت در دریا قرار داشت. بنا به گفته وزیر دفاع، بعد از اتمام سفر آزمایشی که سرعت، مانورپذیری، تسلیحات و موتور این ناو مورد بررسی قرار خواهند گرفت، این ناو برای تعمیرات و نگهداری به رویس برخواهد گشت. سپس برای انتقال رسمی به نیروری دریای، به خانه اش در بندر پورتسموس خواهد رفت.

اگرچه در طی 50 سال ماموریت، سلاحهای هوایی مهمترین تسلیحات کویین الیزابت خواهند بود و حداقل یک دوجین از جنگندههای شکاری F-35B Lightning II  بر روی این ناو قرار خواهند گرفت، اما در اولین سال ماموریتش تنها هلی کوپتر بر روی این ناو قرار دارد تا هواپیماها و خلبانانش آماده شوند.

یکی از مقامات بلند پایه نیروی دریایی سلطنتی بیان می دارد : این لحظه بسیار مهمی برای نیروی دریایی سلطنتی، تمامی نیروهای نظامی و مردم انگلستان است. زمانی که کویین الیزبت ماموریتش را آغاز کند، بعد از آمریکا بزرگترین ناوهواپیما بر جهان و اولین ناوهواپیما بر طراحی شده نسل پنجم خواهد بود.

در حال حاضر این ناو نماینده بهترینها در صنعت و مهندسان خبره انگستان هستند و زمانی که ماموریتش را آغاز کند برای دهه های پیش رو نماد توان و قدرت نیروی نظامی ما خواهد بود.هنوز کار زیادی برای اکنون و آینده وجود دارد، اما تردیدی نیست که عصر جدید در توان نظامی دریایی ما آغاز شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا