همکاری ولوو و انویدیا برای توسعه سیستم‌های خودران

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶

همکاری ولوو و انویدیا برای توسعه سیستم‌های خودران

برای فروش خودروهای خودران سطح 4 تا سال 2021، شرکت ولوو در کنار Autoliv و شرکت تازه تأسیس Zenuity همکاری مشترکی را قرار است با غول صنعت کامپیوتر جهان، انویدیا آغاز کنند.

هدف این همکاری مشترک خودروساز سوئدی و شرکای آن با انویدیا، استفاده آن‌ها از پلت فرم کامپیوتری هوش مصنوعی انویدیا به عنوان پایه و اساس نرم افزار پیشرفته ولوو می‌باشد.

هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در مورد این همکاری می‌گوید: “این همکاری با انویدیا ولوو و شرکای ما را در خط مقدم بازار برای توسعه نسل جدید قابلیت‌های خودران قرار می‌دهد و سرعت توسعه خودروهای خودران ولوو را قطعاً افزایش خواهد داد.”

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا نیز در مورد این همکاری اعتقاد دارد: “هوش مصنوعی ابزاری مؤثر برای حل چالش بزرگ رانندگی خودکار می‌باشد. ما به همکاری خود با ولوو برای تولید خودروهای خودرانی که رانندگی را امن‌تر، شهرها را پاکیزه‌تر و ترافیک را کم‌تر خواهند کرد ادامه می‌دهیم.”

این 4 شرکت با همکاری هم سیستم‌هایی را توسعه خواهند داد که از سیستم “یادگیری عمیق” استفاده می‌کند، این سیستم شکلی از هوش مصنوعی است، از این رو قادر بودن به تشخیص اشیا در فضا، همچنین کشف خطرات احتمالی و عبور و مرور امن از ویژگی‌های اصلی آن می‌باشد.

این سیستم‌ها قادر خواهند بود تا موقعیت‌های لحظه‌ای را با یک نقشه کیفیت بالا مقایسه کنند، موضوعی که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مسیر امنی را طراحی کرده و بدون توجه به متغیرها، رانندگی دقیق و ایمنی داشته باشند.


بدون دیدگاه