ثبت رکورد جدید توسط فارادای فیوچر

یکشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۶

ثبت رکورد جدید توسط فارادای فیوچر

فارادای فیوچر FF91 که خبر حضورش را در رویداد بین المللی Pikes Peak شنیده بودیم حالا رکورد جدیدی را به عنوان یک خودروی الکتریکی قابل تولید انبوه به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرخودرو، سال گذشته تسلا مدل اس P90D رکورددار این رویداد بود ولی حالا نسخه آزمایشی فیوچر FF91 که به سامانه های نرم افزاری و سخت افزاری جدیدی مجهز شده این عنوان را در اختیار گرفته است. این خودرو با تفاوت زیاد 20 ثانیه ای در مقابل تسلا مدل اس و ظرف مدت 11:25.083 مسیر مسابقه را پشت سرگذاشته است و عنوان بهترین خودروی الکتریکی را در نود و پنجمین رویداد Pikes Peak از آن خود کرده است. در طی این رویداد خودرو توسط یکی از مهندسین شرکت و نه یک راننده حرفه ای هدایت شده و شاید دلیل اصلی موفقیت آن هم همین موضوع بوده است.

این خودروی الکتریکی در 156 پیچ این مسیر 20 کیلومتری که در ارتفاع 1440 متری و با متوسط شیب 7.2 درصد بوده عملکرد مناسبی داشته است. این مسیر تا سال 2011 دارای سطحی ناهموار بوده و برای مسابقات موتور سیکلت ها و خودروهای کوهستان مورد استفاده قرار می گرفته است ولی حالا سطح همواری دارد. عموما خودروهای الکتریکی در این مسیر عملکرد خوبی دارند و کاهش غلظت و فشار اکسیژن هوا در طول راه تاثیری بر روی عملکردشان نمی گذارد.


بدون دیدگاه