اسلایدرموتور اسپرت

ب ام و قهرمان DTM 2013 شد

 در آخرین مسابقه از آخرین فصل حضور ب ام و M3 در مسابقات DTM، تیمو گلوک راننده آلمانی تیم ب ام و که مسابقه را از رده چهارم آغاز می کرد، با استفاده از استراتژی متفاوتش نسبت به دیگر رانندگان جلوتر از خود اعم از برونو اسپنگلر، هم تیمی اش که مسابقه را از جایگاه نخست آغاز می کرد، توانست با فاصله زیادی نسبت به آنها مسابقه را به پایان ببرد و علاوه بر کسب نخستین پیروزی اش کمک شایانی به قهرمانی تیم ب ام و در مسابقات این فصل بکند.

18

در مسابقه امروز، تنها یک نفر می توانست جایگاه نخست او را تهدید کند و آن، کسی نبود جز روبرتو مری راننده اسپانیایی تیم مرسدس.راننده ای که باید شگفتی ساز این مسابقه نامید چرا که او با وجودی که مسابقه را از جایگاه 21 ام آغاز می کرد و در حالی که در اوایل مسابقه هم به دلیل جامپ استارت پنالتی دریافت کرده بود، در نهایت توانست خود را به جمع رانندگان جلویی برساند و در حالی که می توانست پیروزی را بدست آورد، با اختلاف 2.787 ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت و بهترین نتیجه اش در این مسابقات را کسب کرد.

15

برونو اسپنگلر پشت سر او و جلو تر از دو راننده آئودی سوار به نام ماتیاس اکستروم و های میگوئل مولینا قرار گرفت.پریاوکس، پفت، ویاتورس، جونکادلا و ورنر با قرار گرفتن در رده های ششم تا دهم، آخرین امتیازات این مسابقه را از آن خود کردند.

مایک رو کنفلر، قهرمان زود هنگام این مسابقات نیز که مسابقه را از جایگاه نهم آغاز می کرد، نتوانست مانند مسابقات قبلی خود را بالا بکشد و در نهایت در جایگاه 16 ام قرار گرفت و برای نخستین مرتبه در این فصل نتوانست در یک مسابقه امتیازی دریافت کند.

مسابقه امروز که، بر خلاف مرحله تعیین خط دیروز در هوایی بارانی برگذار می شد با استارتی پر برخورد همراه بود.در استارت ، اسپنگلر توانست جایگاه نخستش را حفظ کند در حالی که مولینا توانست با دو پله صعود خود را به رده سوم برساند.آگوستو فارفوس هم که در استارت توانسته بود چندین رده خود را بالا بکشد، در پیچ دوم، تعادلش را از دست داد و با روکنفلر برخورد کرد.

14

در این هنگام، اسپنگلر جلوتر از پریاوکس، مولینا، ورنر، گلوک و اکستروم پیشتازی مسابقه را در دست گرفته بود. اندکی بعد ورنر از مولینا سبقت گرفت و جایگاه سوم را بدست آورد، متعاقباً، پشت سر او گلوک هم از مولینا سبقت گرفت.گلوک که در این هنگام بسیار سریع بود، توناست ورنر را هم پشت سر بگذارد و خود را به جایگاه سوم برساند.

پس از استارت، راندگان میانی و عقب تر اعم از فارفوس، روکنفلر، ویاتورس و پفت زودتر از رانندگان جلویی برای تعویض تایر وارد پیت شدند. روبرتو مری که هنوز تایرش را تعویض نکرده ، در این هنگان سریع ترین راننده بود.او با وجودی که یک مربته به دلیل پنالتی وارد پیت شده بود و زمان زیدای را از داده بود، به سرعت در حال کم کردن فاصله اش با راننده های جلویی بود.

رانندگان جلویی مثل، اسپنگلر، گلوک مولینا و اکستروم نیز مانند او که هنوز به منظور تعویض تایر وارد پیت نشده بودند، زمان های سریعتری را نسبت به راننده هایی که تایر تازه تری داشتند، ثبت می کردند و این برگ برنده آنها بود چرا که رانندگانی که دیرتر وارد پیت شدند، زمان های بهتری ثبت می کردند.

اکستروم، مری و گلوک نهایتا در دور های 30 و 31 ام برای نخستین بار وارد پیت شدند.مری پس از خروج از پیت، پیشتازی مسابقه را در دست گرفت.یک دور بعد، گلوک نیز از پیت خارج و پشت سر او قرار گرفت و او در حالی که مری با تایرهای تازه اش با مشکل مواجه شده بود، توانست خود را به سرعت به او نزدیک کند و از او سبقت بگیرد.

مری که از این مشکل رنج می برد، در دور 36، پنج دور مانده به اتمام مسابقه بار دیگر وارد پیت شد و دوباره بر روی همان تایری که مسابقه را با آن آغاز کرد بود قرار گرفت و سرعت از دست رفته اش را بار دیگر بدست آورد و در نهایت با اختلاف 2.787 ثانیه نسبت به گلوک در جایگاه دوم مسابقه را به پایان برد. پشت سر او برونو اشپنگلر که در اواخر مسابقه رقابت نزدیکی با اکستروم و مولینا داشت در جایگاه سوم قرار گرفت.

در انتها، تیم ب ام و با این نتیجه توانست برای دومین بار پیاپی پس از ورود دوباره اش به مسابقات دی تی ام در سال 2012، به مقام قهرمانی دست یابد.

جدول انفرادی DTM 2013:

رتبه

راننده

تیم

امتیاز

1

Mike Rockenfeller

Audi Sport Team Phoenix

142

2

Augusto Farfus

BMW Team RBM

116

3

Bruno Spengler

BMW Team Schnitzer

82

4

Christian Vietoris

Mercedes AMG DTM-Team

77

5

Robert Wickens

STIHL Mercedes AMG

70

6

Gary Paffett

EURONICS Mercedes AMG

69

 

جدول رده بندی تیمی DTM 2013:

رتبه

خودروساز

امتیاز

1

BMW

142

2

Audi

116

3

Mercedes-Benz

82

 

منبع : تهران الف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا