نعمت زاده: تعصبی نداریم که صنعت خودرو به صورت دولتی اداره شود

چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | 3 نظر

نعمت زاده: تعصبی نداریم که صنعت خودرو به صورت دولتی اداره شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: به خاطر اهمیت خودرو که همیشه مورد سوال قرار می‌گیریم داشتن یک صندلی در هیات مدیره در دو شرکت ایران خودرو و سایپا مهم، مفید وضروری است اما تعصب بر این نداریم که به صورت دولتی اداره شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت در حاشیه حیاط دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه چرا با وجود موافقت وزیر اقتصاد با واگذاری سهام وزارت صنعت و سازمان گسترش، وزارت صنعت مایل به انجام واگذاری نیست، گفت: طبق قانون اصل ۴۴ در بخشی از صنایع عمده کشور دستگاه‌های واگذار شده توانستند تا ۲۰ درصد سهام را داشته باشند و در بدو شروع دولت یازدهم سهام سازمان گسترش و نوسازی که سازمانی دولتی و تحت پوشش دولت است و همچنین سهم دو شرکت خودروسازی بزرگ ۲۰ درصد تعیین شد.

او ادامه داد: در سال ۹۳ مطرح شد که بخشی از این سهام را می‌توان واگذار کرد که در آن زمان این سهم برای خرید سهام در بورس بالا بود، بنابراین با تصویب دولت، سهام دولت در ایران‌خودرو به حدود ۱۴.۵ درصد و سایپا حدود ۱۷.۵ درصد کاهش یافت که از آن حد ۲۰ درصد هم کمتر است.

وزیر صنعت گفت: بنابراین در آنجا سهام واقعا در اختیار عموم مردم قرار دارد و یکسری از دستگاه‌های عمومی از طریق بررسی یا به نحوی در دولت‌های گذشته واگذار شده‌اند.

او بیان کرد: به خاطر اهمیت خودرو که همیشه مورد سوال قرار می‌گیریم داشتن یک صندلی در هیات مدیره در دو شرکت ایران خودرو و سایپا مهم، مفید و ضروری است اما تعصبی بر این نداریم که به صورت دولتی اداره شود.

وزیرصنعت معدن وتجارت با تاکید بر اینکه هیچ سهام ممتازی هم در آن وجود ندارد، گفت: هیات مدیره مجمع عمومی دو شرکت می‌تواند تصویب کند و در سازمان گسترش یک نفر به عنوان عضو هیات مدیره دارد که سیاست‌های عمومی دولت را بتوانیم در آن اعمال کنیم.


3 دیدگاه

  1. daniel | تیر 15, 1396 | لینک نظر

    این مرد دل بکنه از وزارت 1/3 مشکلات حل شده

  2. محمد | تیر 15, 1396 | لینک نظر

    هنوز یادمون نرفته همین اقای نعمت زاده به افراد کمپین نخریدن خودرو توهین کرد …

  3. حبیب | تیر 14, 1396 | لینک نظر

    جنابعالی ما رو جیگر فرض کردن!!