دیدنی هایی که در دوبی باید ببینید

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ | 2 نظر

دیدنی هایی که در دوبی باید ببینید

در این مقاله به دیدنی ترین مکانهای این شهر اشاره خواهیم کرد.

1 – برج خلیفه

برج خلیفه به عنوان نماد شهر دوبی است. با 828 متر ارتفاع مکانی است که هیچ توریستی تماشای آن را فراموش نمی کند. به عنوان  بلند ترین برج جهان، آسمان دوبی را به تسخیر خود درآورده است و تقریبا از همه جای دوبی قابل مشاهده است. اما واقعیت این است که زیباییهای دیدنی این مکان را باید از نزدیک و داخل برج تماشا کنید. در یک روز صاف از عرشه مشاهده این برج واقع در طبقه 124 نمای بسیار چشم نوازی را شاهد خواهید بود و کسانی که می خواهند غذای خود را در میان ابرها میل کنند، At.mosphere در طبقه 122 قرار دارد.

برج خلیفه دبی

2- مرکز خرید دوبی، بهشتی برای خریداران

دقیقا در کنار برج خلیفه، مرکز خرید دوبی قرار دارد. باری دیدن همه جای مرکز خرید دوبی، یک روز کافی نیست. این مکان دارای بیشتر از 1200 مغازه، 150 رستوران، فضاهای داخلی برای پارک و پیست یخ بازی، یک آبشار داخلی، یک آبنمای خارجی و یک آکواریوم عظیم به همراه باغ وحش زیر آبی است.

دبی مال

3 – آبنمای دوبی، نمایشی مسحور کننده

آبنمای دوبی در نزدیکی برج خلیفه و دقیقا در بیرون درهای مرکز خرید دوبی واقع شده است. این آبنما، بزرگترین آبنمای رقصان جهان است. در این نمایش رقص آبها، ارتفاع فوران آب به 150 متر می رسد. هر فوران رنگی و درخشان آب با همراهی موزیک به اطراف نوسان می کند و یکی از پربیننده ترین مکان های دوبی را خلق می کنند. دو نمایش در بعد از ظهر انجام می شود (1 و 1:30 بعد از ظهر) به جز روزهای جمعه که در 1:30 و 2 بعد از ظهر انجام می شود و نمایش عصر بعد از غروب خورشید هر نیم ساعت تا ساعت 11 شب ادامه می یابد.

آبنمای دبی

4 – نخل جمیرا، جزیره ای به شکل درخت نخل

جزیره ساخت دست بشر که به شکل درخت نخل است و دلیلی وجود دارد که می گویند تنها در دوبی چنین چیزی وجود دارد. بزرگترین جزیره مصنوعی ساخت انسان که دلیل بر تفوق نبوغ بشری است. محلی ها و توریست ها از شاخه ها و هتلهایی که در انتهای هر شاخه درخت نخل ساخته شده لذت می برند. هتلهایی از قبیل Waldorf Astoria، Fairmont،  One&Only،  Jumeirah Zabeel Sarayو شناخته شده ترین شان که هتل Atlantis, The Palm است. با مونوریلی که در این جزیره قرار دارد، دسترسی به آن بسیار راحت و ساده است.

 

5 –  خور دوبی، مسیرهای تجارت باستانی

شاید دوبی برای آسمان خراشهای بلند و پر زرق و برقش مشهور باشد، ولی قلب شهر دوبی همیشه خور دوبی بوده و خواهد بود. خور دوبی مکانی است که قبیله بنی یاس در آن مستقر شده است و آب آن برای اقتصاد دوبی در زمینه های ماهیگیری و جمع آوری مروارید بسیار حیاتی است. امروزه موزه دوبی به همراه هزار تویی از بازار طلا، ادویه و پارچه در این مکان قرار گرفته است. زمانی که در این خور قرار دارید، قایق رانی بر روی آب را به هیچ عنوان از دست ندهید. قیمت آن تنها 1 درهم است و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر دوبی است.

6 – قدم زدن در ساحل JBR؛   خوردن، خریدن و ساحل

برای توریستهایی که دوست دارند که امکان خرید کردن، غذا خوردن، تماشای فیلم و رفتن به ساحل را در یک مکان داشته باشند، سفر به ساحل روبروی JBR بهترین گزینه است. سینمای روباز به همراه پارک آبی  در این مکان قرار دارند.

7 – ساحل کایت

این ساحل به درستی ساحل کایت نام گرفته است. این جا بهرین مکان برای آزمایش مهارتهای ورزشهای آبی شما است. کارهای زیادی وجود دارد که میتوانید در آب انجام دهید. رستورانها و کافه های روباز وجود دارند که می توانید در آنها بنشینید و اسکیت و موتور سوارها را تماشا کنید و یا والیبال بازی کنید. با سرگرمیهای زیادی که وجود دارد به همراه تماشای برج العرب، می توانید یک روز را در این مکان لذت ببرید.

8 – دوبی مارینا، نمای بینظیر از شهر

بزرگترین مارینای ساخته شده توسط انسان، مارینای دوبی است. هنگامی که در این مارینا حرکت میکنید می توانید برخی از بلندترین آپارتمانهای جهان را در دوطرف آن ببینید.برای قایقرانی در این مارینا باید به کلاب قایقرانی مارینای دوبی سر بزنید.

9 – بیابان، چشم انداز باشکوه

با کمتر از 20 دقیقه رانندگی از شهر مدرن دوبی، می توانید بیابان عربی را تجریه کنید که جاذبه توریستی اصیل دوبی است. سافاری بیابانی را حتما برگزینید به همراه اف رود بیایانی، موتورهای چهارچرخه و ماسه سواری در کنار باربکیوی عربی، حنا و شترسواری. یا میتوانید به سمت خارج از دوبی رانندگی کنید و تنها از تماشای بیابان لذت ببرید. کسانی که بدنبال تفریح تجملی هستند می بایستی حتما هریتیج داینر سافاری را انتخاب کنند. اگر هنوز کافی نیست می توانید از Al Maha Desert Resort & Spa  یا  Bab Al Shams Desert Resort & Spa لذت ببرید.

 

10 – الفهیدی، گذشته دوبی را کاوش کنید

منطقه تاریخی الفهیدی در بور دوبی، یکی از قدیمیترین محله های دوبی است. با قدم زدن در این محله نوستالژیک به دوره گذشته بروید و ساختمانها و کوچه و پس کوچه های پیچ در پیچ را تجربه کنید. می توانید از Sheikh Mohammed Centre for Cultural Understanding (SMCCU) دیدن کرده و در کلاسهای زبان و فرهنگ عربی شرکت کنید و از مسجد و فرهنگ محلی دیدن فرمایید.بعد از تماشای این محله می توانید با قایق به بازار واقع در سمت دیگر خور بروید.

11- موزه اتحاد، تاریخ معاصر

شما در موزه اتحاد می توانید تاریخ و فرهنگ معاصر دوبی را پیدا کنید. در این موزه  که در جمیرا 1 واقع شده است، بازدید کنندگان می توانند از میان غرفه های تعاملی تاریخ دوبی را کشف کنند. در این موزه از طریق فیلم و عکس، تاریخ تاسیس و استقلال کشور در سالهای 1968 میلادی تا 1974 میلادی بیشتر مورد تاکید قرار گرفته است. به علاوه بازدید کنندگان در مورد تاریخ دوبی قبل از اینکه پدر پایه گذار این کشور، معاهده متحد کردن هفت امارات را امضا کند و همچنین توسعه اقتصادی دوبی فرا خواهند گرفت.

12 – کانال دوبی، بر روی آب

درازای کانال دوبی 3.2 کیلومتر است که از خور دوبی آغاز می شود و بعد از گذر از میان محله قدیم دوبی و خلیج بیزینس به خلیج فارس منتهی می شود. این کانال، 80000 متر مربع ساحل عمومی و 12 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایجاد کرده است. آبشار زیبای کانال دوبی از میان خلیج یزینس قابل دیدن است و یا می توانید کانال را از درون بعضی هتلهای نزدیک به کانال مانند دبلیو هتل و سنت ریجس هتلمشاهده کنید. آتریوم یک مجموعه از رستورانها است که در کناره این کانال قرار گرفته اند.

13 – مدینه جمیرا؛ گذشته و حال را ملاقات می کند

در مدینه جمیرا می توانید ازدواج سنت و تجمل را مشاهده کنید. این مکان به نام شهر جمیرا نامیده می شود که در ساخت این مجموعه از یک قلعه باستانی الهام گرفته شده است. این محل شامل هتلهای خصوصی، اقامتگاه های اختصاصی است که به سبک سنتی ساخته شده است. همچنین Talise Spa،  Madinat Souk،  Madinat Theatre و 40 رستوران و محل های استراحتی در کلاس جهانی در این مکان قرار دارند. شما می توانید از قایقرانی با لنجهای چوبی و تماشای آبراهه ها و معماری ها لذت ببرید.

14 – اپرای دوبی، مرکز فرهنگ

ساختمان اپرای دوبی در منطقه اپرای جدید واقع در قلب دوبی قرار گرفته است که مشابه برنامه های فریبنده آن تنها در برادوی منهتن و وست اند لندن وجود دارد. از ساختمان این اپرا که در کنار برج خلیفه قرار گرفته است، میتوان آبنمای دوبی را مشاهده کرد. در ساخت این بنا از کشتی های عربی Dhow الهام گرفته شده است که بسیار چشم نواز است. از قسمت پشت این ساختمان که مانند بدنه کشتی به سمت بالا آمده است به عنوان فضایی برای تاکسی ها و پارکینگ خودروها استفاده می شود. صحنه آن به صورتی طراحی شده است که می تواند در صورت لزوم به 3 پلتفرم متفاوت از قبیل سالن، تئاتر و یا کنسرت برای رویدادهای مختلف تقسیم شود.


2 دیدگاه

  1. شیرپور | تیر 16, 1396 | لینک نظر

    امارات نماد خاک را به هنر کیمیا کنید معاصر

    کشوری که در بین کشورهای نفت خیز کمترین میزان اتکا به درآمدهای نفتی داره

    اینقدر سرمایه گذاری های هوشمند تو این کشور کردن که اگر سالها نفت هم نفروشن بازم هیچ وقت کم نمیاره

    یه نگاه به ونزوئلا کنید با اون همه نفت و یک کشور کوچیک چطور نابود شدن بعد کار مهم امارات رو میشه فهمید

    حالا هی به عربها فحش بدید!

    • در پاسخ به: شیرپور

      shaahin e | تیر 16, 1396 | لینک نظر

      کاملا درسته . اصلا در کل عربهای خیلی متفاوتی در دنیای عرب وجود داره با ریشه های فکری واقعا متمایز . به قطر و امارات سفر کردم واقعا آدم های مفید و مودب بودن در مقابله با ایرانیها . اما به کردستان عراق هم رفتم که عرب های عراق که توریست بودن اونجا دیدم کلا یه دنیای دیگه و نامفهوم رو از عرب ها دیدم . وحشی گری های کنونی جنگ رو هم در سوریه و عراق بخش بسیار کوچک در که هر ملتی خوب و بد داره دارن اون بخش از بد های عرب انجام میدن . به همدیگه توهین نکنیم . همبستگی و بشر دوستی رو در ایران پیشه کنیم .