اسلایدربررسیچینیفرانسوی

برلیانس H220 اتوماتیک در مقابل پژو 207 جدید دنده دستی

اگر این روز ها قصد خرید یک خودروی هاچ بکِ صفر کیلومتر با بودجه ای بین 40 تا 45 میلیون تومان را داشته باشید، برلیانس H220 اتوماتیک با قیمتی در حدود 44.5 میلیون تومان و پژو 207 جدید دنده دستی با قیمت تقریبی 42 میلیون تومان می توانند از گزینه های شما باشند.

شرکت چینی برلیانس که حدودا 26 سال قدمت دارد، سال 1991 کار خود را آغاز کرد. سال 2003 کمپانی بی ام و و برلیانس قراردادی مبنی بر تولید برخی از مدل های بی ام و در چین امضا کردند و در تاریخ هشتم ژانویه سال 2015، مجموع خودرو های بی ام و تولید شده توسط برلیانس به یک میلیون دستگاه رسید. هم اکنون این کمپانی مدل های مختلف بی ام و از جمله سری 3، سری 5، سری 2، سری 1 و X1 را در چین تولید می کند. سال 2012 این کمپانی چیزی در حدود 650 هزار دستگاه وسیله نقلیه به تولید رساند که سبب شد در آن سال از نظر تعداد تولید رتبه هشتم در چین را به خود اختصاص دهد.

بررسی برلیانس H220 اتوماتیک و پژو 207 جدید دنده دستی

تقریبا اوایل سال 94 بود که تولید انبوه خانواده H200 و H300 از برلیانس در ایران آغاز شد و در حال حاضر 4 محصول برلیانس در کشورمان در شرکت پارس خودرو به تولید می رسند که امیدواریم این موضوع تاثیر مثبتی روی کیفیت خودرو های برلیانس داشته باشد. اما پژو 207 مورد تست ما در واقع نسخه فیس لیفت شده از 207 توسط ایران خودرو محسوب می شود که با نام پژو 207 آی جدید هم شناخته می شود. با ما همراه باشید تا به بررسی کامل این دو هاچ بکِ بازار ایران بپردازیم:

طراحی خارجی

در نمای روبرو، 207 جذاب تر و زیباتر از برلیانس به نظر می رسد. در نمای جانبی و عقب، برلیانس طراحی بهتری نسبت به نمای روبرویش دارد. البته سبک کلی طراحی این دو خودرو متفاوت است، اما در مجموع هماهنگی بهتری در نمای خارجی 207 به چشم می خورد و می توان طراحی 207 را اسپرت تر و جوان پسندانه تر از برلیانس دانست. علاوه بر این، طرح رینگ 5 پره 207 هم با طرح کلی خودرو همخوانی بیشتری دارد. اما بهتر بود ایران خودرو دقت بیشتری در تولید 207 به خرج می داد: بطور مثال بخار کردنِ چراغ های یک خودروی صفر کیلومتر قابل توجیه نیست.

پژو 207 جدید دنده دستی

از تغییرات ظاهری 207 جدید می توان به چراغ های جلوی جدید به همراه چراغ های LED مخصوص روز، چراغ های جدید عقب دارای LED و آیینه های جانبی جدید به همراه چراغ راهنما اشاره کرد. چراغ های LED مخصوص روز که همانند ابرو در قسمت بالایی چراغ های جلو قرار گرفته اند، نمای روبروی این خودرو را خشن تر و کمی هم مدرن تر جلوه می دهند. چراغ های جدید عقب هم طرح زیبایی دارند که سبب شده این خودرو در این بخش هم کمی مدرن تر و به روزتر به نظر برسد.

برلیانس H220 اتوماتیک

از نکات جالب در طراحی برلیانس می توان به آیینه های جانبی آن اشاره کرد که همانند لامبورگینی هوراکان روی درب ها نصب شده اند و برای آنها چراغ راهنما نیز در نظر گرفته شده است.

می توانید در جدول زیر ابعاد دو خودرو را با هم مقایسه کنید:

ابعاد برلیانس H220 پژو 207 جدید
طول (میلی متر) 4170 3900
عرض (میلی متر) 1703 1680
ارتفاع (میلی متر) 1482 1468
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2570 2443

همانطور که در جدول مشاهده می کنید، برلیانس 27 سانتی متر نسبت به 207 کشیده تر بوده و فاصله محوری برلیانس چیزی در حدود 13 سانتی متر از 207 بیشتر است.

فضای داخلی

طراحی داشبورد 207 به گونه ای است که به نظر می رسد قسمت بالایی داشبورد متعلق به خودروی دیگری بوده و روی داشبورد 206 نصب شده است. در این قسمت با به کارگیری نوار های نقره ای سعی شده داشبورد از یکنواختی بیش از حد بیرون بیاید. کابین برلیانس طراحی نسبتا قابل قبول و کمی هم اسپرت دارد. کیفیت مواد بکار رفته در کابین 207 جدید نسبتا قابل قبول بوده و بهتر از نمونه های صفر کیلومتر 206 که در حال حاضر تولید می شوند به نظر می رسد، اما باز هم رضایت بخش نیست. ارگونومی صندلی های برلیانس چندان تعریفی ندارد و صندلی های 207 راحتی بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کنند. 207 جدید نیز همانند 206 از کمبود فضای پای کافی برای سرنشینان عقب رنج می برد در حالیکه برلیانس به طور محسوسی نسبت به 207 در این زمینه برتری داشته و از فضای کابین بیشتری بهره مند است، اما کیفیت مواد بکار رفته در کابین برلیانس در سطح پایین تری از 207 قرار داشته و از نکات منفی در این خودرو محسوب می شود. همچنین کابین برلیانس به دلیل فضای بیشتر در قسمت سر برای افراد بلند قد مناسب تر است، اما پشت فرمان این هاچ بکِ چینی دید خوبی به اطراف خودرو ندارید.

فضای داخلی پژو 207 جدید
فضای داخلی برلیانس H220 اتوماتیک

به لطف بهره مندی از سنسور پارک عقب و دوربین دید عقب، پارک کردن با 207 راحت خواهد بود. به نظر می رسد که ایران خودرو از دوربین نسبتا خوبی برای 207 استفاده کرده، چرا که تصویر با کیفیتی از نمای عقب خودرو نشان می دهد. البته برلیانس هم به سنسور پارک عقب مجهز شده، اما هیچکدام از این دو خودرو به 4 سنسور مجهز نیستند، بلکه فقط 2 عدد سنسور پارک دارند که در نتیجه گوشه های قسمت عقب تحت پوشش این سنسور ها قرار نخواهد گرفت. در برلیانس با بالا رفتنِ دور موتور شاهد نفوذ صدای نسبتا زیادی از موتور به داخل کابین هستیم که 207 از این نظر وضعیت بهتری دارد.

فضای داخلی پژو 207 جدید
فضای داخلی برلیانس H220 اتوماتیک

207 جدید از غربیلک فرمان جدیدی بهره می برد که روی آن کلید های کنترل سیستم صوتی، تماس های تلفنی و کروز کنترل تعبیه شده، اما متاسفانه کیفیت پلاستیک غربیلک فرمان جالب نیست و هنگام در دست گرفتنِ آن حس خوشایندی به شما انتقال پیدا نمی کند. علاوه بر این، 207 جدید به صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مجهز شده که در قسمت میانی داشبورد و بالای دریچه های سیستم تهویه جا خشک کرده است. این مانیتور کیفیت نسبتا مناسبی داشته و واکنش صفحه نمایش لمسی هم خوب ارزیابی می شود، ولی شاید اگر این صفحه نمایش کمی جلوتر قرار می گرفت دسترسی به آن برای راننده راحت تر میشد. فرمان 207 از نوع هیدرولیک است، در حالیکه برلیانس از فرمان کمکی برقی بهره می برد و همین موضوع سبب شده فرمان این هاچ بکِ چینی نرم تر از 207 باشد.

از نظر فضای بار عقب هر دو خودرو تقریبا یکسان بوده و هر دو چیزی در حدود 250 لیتر گنجایش دارند که 70 لیتر از رنو ساندرو کمتر است، اما برای یک خودروی هاچ بک نسبتا قابل قبول است. البته از برلیانس به دلیل ابعاد بزرگتری که نسبت به 207 دارد، انتظار بیشتری در زمینه فضای بار عقب می رفت.

تجهیزات و امکانات

تجهیزات و امکانات برلیانس H220 اتوماتیک پژو 207 جدید دنده دستی
فضای خارجی
چراغ های جلوی هالوژن دارد
چراغ های مه شکن جلو دارد دارد
چراغ های مه شکن عقب دارد دارد
چراغ های LED مخصوص روز دارد
چراغ راهنما روی آیینه های جانبی دارد دارد
رینگ 15 اینچی آلومینیومی 14 اینچی آلومینیومی
سنسور پارک عقب دارد دارد
دوربین دید عقب دارد
فضای داخلی
سان روف برقی دارد
تریپ کامپیوتر دارد دارد
کروز کنترل دارد
تنظیم صندلی های جلو در 4 جهت در 4 جهت
صندلی عقب تاشونده دارد دارد
ایزوفیکس (ISOFIX) برای صندلی عقب دارد دارد
تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو دارد دارد
شیشه بالابر برقی جلو و عقب دارد دارد
تهویه مطبوع دستی اتوماتیک
تنظیم برقی آیینه های جانبی دارد دارد
باز کننده درب صندوق و باک از داخل دارد
مولتی مدیا
صفحه نمایش لمسی 7 اینچی
تعداد بلندگو 6 6
پورت USB دارد دارد
سیستم مسیریابی ماهواره ای (GPS) دارد
کنترل سیستم صوتی، تماس های تلفنی و کروز کنترل از روی فرمان دارد
ایمنی
تعداد کیسه هوا 2 2
سیستم ترمز ضد قفل (ABS) دارد دارد
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) دارد دارد
سیستم کمکی ترمز اضطراری (EBA) دارد
قفل شدن اتوماتیک درب ها در سرعت دارد دارد

 

تجربه رانندگی

در برلیانس از یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندرِ 16 سوپاپ به نام BM15L استفاده شده که از نوع دو میل بادامک در بالا (DOHC) بوده و به سیستم زمان بندی متغیر پیوسته سوپاپ (CVVT) هم مجهز است. این موتور می تواند 102 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در حقیقت هر 4 مدل از خانواده H200 و H300 برلیانس از همین موتور بهره می برند. در این موتور بر خلاف موتور 207 که در آن از تسمه تایم استفاده شده، از زنجیر تایم استفاده شده است. بد نیست اشاره ای کوتاه به تفاوت های این دو نوع سیستم تایمینگ داشته باشیم:

  • تسمه تایم صدای کمتری تولید می کند، اما چند وقت یکبار نیاز به تعویض دارد
  • پاره شدنِ تسمه تایم می تواند آسیب جدی به موتور وارد کند
  • عمر زنجیر تایم خیلی بیشتر از تسمه تایم است
  • در صورت پاره شدنِ زنجیر تایم، معمولا آسیب وارده به موتور خیلی بیشتر از پاره شدنِ تسمه تایم خواهد بود

اما در 207 از همان موتور TU5JP4 استفاده شده که بر روی 206 تیپ 5، دانگ فنگ H30 کراس، پژو پارس و رانا هم نصب شده است. این موتور از نوع دو میل بادامک در بالا (DOHC) است، اما از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ بی بهره است. همانطور که می دانید، این موتور 1.6 لیتری می تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

شتاب صفر تا صد 207 جدید دنده دستی رقم 11.6 ثانیه اعلام شده که در عمل نیز این هاچ بک جدیدِ ایران خودرو می تواند رضایت شما را جلب کند. اما در نقطه مقابل برلیانس از نظر شتاب گیری عملکرد مناسبی ندارد که وزنِ بیشترِ آن نسبت به 207 نیز در این موضوع بی تاثیر نیست. در واقع نباید از این خودروی چینی انتظار زیادی داشته باشید که در این صورت شاید بتواند در رانندگی عادی رضایت شما را جلب کند.

اگر چه گیربکس 6 سرعته اتوماتیک در این بازه قیمتی برای برلیانس روی کاغذ بسیار خوب به نظر می رسد، اما عملکرد این گیربکس طوری است که آرزو می کنید ای کاش یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک روی آن نصب بود. در واقع گیربکس برلیانس یک گیربکس اتوماتیک واقعی نیست، بلکه از نوع AMT بوده که برگرفته از عبارت Automated Manual Transmission به معنی گیربکسِ دستیِ اتوماتیک شده است که آن را با نام گیربکسِ نیمه خودکار نیز می شناسند. به زبان ساده می توان گفت در این نوع گیربکس از یک جعبه دنده دستی استفاده شده که پدال کلاچ در آن حذف شده و کارِ کلاچ گرفتن هنگام تعویض دنده را گیربکس بر عهده دارد. خودروسازانی که قصد تولید یک خودروی اتوماتیک با هزینه پایین را دارند، از گیربکس AMT استفاده می کنند. بد نیست بدانید ام جی 3 هم از گیربکس AMT بهره مند است. گیربکس برلیانس عملکردی غیر هوشمندانه از خود نشان داده و تعویض دنده ها با تاخیر انجام می شود. به نظر می رسد گیربکس قدرت تصمیم گیری مناسبی برای انتخاب دنده نداشته و اگر پایتان را از روی پدال ترمز بردارید، خودرو به سمت عقب حرکت می کند. علاوه بر این، هماهنگی مناسبی نیز بین این جعبه دنده و موتور خودرو احساس نمی شود و در مجموع گیربکس برلیانس از نقاط ضعف آن است.

یکی از نکات مثبت در 207، ترمز های قدرتمند این خودرو است که با بهره مندی از سیستم های ABS، EBD و EBA حس اطمینان خوبی به راننده القا می کند. عملکرد سیستم کمکی ترمز اضطراری یا همان EBA بدین صورت است که هنگام ترمزِ شدید، فشارِ ترمز را بیشتر می کند. طبق تحقیقی که سال 1992 توسط مرسدس بنز به عمل آمده، بیش از 90 درصد رانندگان در شرایط اضطراری پدال ترمز را به میزان کافی فشار نمی دهند. این سیستم با در نظر گرفتنِ سرعت خودرو و سنجشِ میزان فشار وارده بر پدال ترمز، تشخیص می دهد که آیا راننده در شرایط اضطراری قرار گرفته و ترمز شدید گرفته است یا خیر. اگر میزان فشار وارده بر پدال ترمز کافی نباشد، این سیستم با افزایش فشار ترمز به کمک راننده می آید. با وجود اینکه برلیانس بر خلاف 207 در محور عقب ترمز کاسه ای داشته و وزن آن نیز کمی از 207 بیشتر است، اما ایرادی بر قدرت ترمزِ آن وارد نیست و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

207 سیستم تعلیق نرمی نداشته و شاهد کوبش های مکرر در مسیر های ناهموار هستیم، اما می توان قابلیت های دینامیکی این خودرو را نسبتا قابل قبول ارزیابی کرد. برلیانس از نظر کیفیت سواری نرم تر از 207 ظاهر می شود و این موضوع نکته مثبتی در این هاچ بکِ چینی به حساب می آید، اما متاسفانه نرمی سیستم تعلیق باعث شده از تعادل و پایداری خودرو کاسته شود که 207 در این زمینه نسبت به برلیانس برتری دارد.

ایمنی

قاعدتا باید ایمنی 207 جدید ایران خودرو با 206 یکسان باشد. همانطور که می دانید، 206 سال 2000 توسط موسسه Euro NCAP تست شده و توانسته 4 ستاره از 5 ستاره در زمینه حفاظت از سرنشینان بزرگسال و 2 ستاره از 4 ستاره در زمینه محافظت از عابر پیاده کسب کند. نسخه سدان H220 یعنی برلیانس H230 سال 2013 توسط موسسه چینی C-NCAP تست شده که نتیجه آن 5 ستاره و امتیاز کلی 52.7 بوده است. لازم به ذکر است که نمونه تست شده مجهز به 4 کیسه هوا بوده، در حالیکه H220 در ایران با 2 کیسه هوا به فروش می رسد. اما در هر حال با فرض معتبر بودنِ نتایج تست این موسسه چینی و با در نظر گرفتن بازه قیمتی H220، می توان ایمنی خوب را از نکات مثبت در این خودرو به حساب آورد.

جمع بندی

اگرچه طراحی امری سلیقه ای است و نمی توان در مورد آن نظر قطعی داد، اما در طراحی فضای خارجی 207 هماهنگی بیشتری به چشم می خورد. ابعاد H220 نسبت به 207 بزرگتر است که همین موضوع سبب شده فضای کابین بیشتری داشته باشد و مانند 207 کمبود فضای کافی برای سرنشینان عقب در آن احساس نمی شود، اما هر دو فضای بار یکسانی دارند. البته در نظر داشته باشید که 207 از نظر کیفیت مواد بکار رفته در کابین وضعیت بهتری از برلیانس دارد. معمولا چینی ها با ارائه لیست کاملی از آپشن ها سعی می کنند نظر خریداران را به سمت خودروهایشان جلب کنند، اما این قضیه در مورد H220 صدق نمی کند و می توان آن را یک چینی کم آپشن در نظر گرفت. در حقیقت تنها آپشن قابل ذکر در H220 سانروف است، در حالیکه 207 از آپشن های کاربردی بیشتری بهره می برد. اگرچه هر دو خودرو از نظر قدرت موتور کم و بیش در یک حد هستند، اما از نظر شتاب گیری تفاوت محسوسی بین آنها وجود داشته و 207 عملکرد بهتری دارد.

اما مشکل اصلی در برلیانس، گیربکس آن است که فقط نام اتوماتیک را به یدک می کشد و عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان می دهد. اگر قصد خرید H220 اتوماتیک را دارید، بهتر است حتما یکبار رانندگی با آن را تجربه کنید، چرا که ممکن است انتظاری که از یک خودروی اتوماتیک دارید را برآورده نکند. از نظر هندلینگ، 207 شرایط بهتری دارد در حالیکه برلیانس سواری نرم تری را ارائه می دهد. با استناد به نتایج تست موسسه چینی C-NCAP، می توان ایمنی خوب را از نکات مثبت در H220 در نظر گرفت. استفاده از موتور TU5 در 207 یک مزیت به شمار می رود، چرا که مشکلی از بابت تعمیرات و قطعات یدکی نخواهد داشت. علاوه بر این، 207 بازار دست دوم بهتری نیز دارد و حدودا 2.5 میلیون تومان از H220 اتوماتیک قیمت کمتری دارد. با این حساب، می توان در مجموع پژو 207 جدید دنده دستی را انتخاب منطقی تری دانست.

 

تصاویر پژو 207 جدید:

 

تصاویر برلیانس H220 اتوماتیک:

 

مشخصات فنی برلیانس H220 اتوماتیک پژو 207 جدید دنده دستی
کد موتور BM15L TU5JP4
حجم موتور (سی سی) 1498 1587
نسبت نیرو به حجم موتور (اسب بخار به ازای هر سی سی) 0.068 0.066
تعداد سیلندر / سوپاپ 4 / 16 4 / 16
آرایش سیلندر خطی خطی
مکانیزم سوپاپ دو میل بادامک در بالا (DOHC) / زمان بندی متغیر پیوسته سوپاپ (CVVT) دو میل بادامک در بالا (DOHC)
نوع سیستم تایمینگ زنجیر تایم تسمه تایم
نوع تزریق سوخت پاشش چند نقطه ای پاشش چند نقطه ای
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 102 / 5800 105 / 5800
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 138 / 4000 142 / 4000
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 5 دنده دستی
محور انتقال نیرو جلو جلو
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 180 190
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 11.6
نوع فرمان کمکی برقی هیدرولیک
تعلیق جلو مک فرسون مک فرسون
تعلیق عقب نیمه مستقل میله پیچشی نیمه مستقل میله پیچشی
ترمز جلو دیسکی خنک شونده دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه ای دیسکی ساده
مصرف سوخت سیکل ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 6.37 6.6
ظرفیت باک (لیتر) 42 50
فضای بار عقب (لیتر) 250 245
وزن حدودی (تُن) 1.2 1.1
مشخصات لاستیک 185/60R15 185/65R14
قیمت (تومان) 44,512,000 42,051,900

 

21 دیدگاه

  1. کلا فقط از 207 تعریف کردی.بهتر بود یا اتوماتیک 207 رو واسه تست میاوردین که قیمتشم درنظر میگرفتین و البته گیجی محض اتوماتیک پژو.یا هر دو دنده ای که در این صورت برلیانس همچین بازنده هم نبود

  2. من شما را به خیابانهای پکن و شانگهای میبرم اگر توانستید در خیابانهایش یه دونه برلیانس ببینید من به شما جایزه میدهم
    حالا پیدا کنید پرتقال فروش را ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

  3. والا من ماشین به زیر بندی 220 و هندلینگ فوق العادش تو این رنج ندیدم. با این که خودم ماشین دیگه ای دارم اما وقتی سوار 220 دوستم میشم و با 80 تا پیچارو میپیچه و صدای لاستیک ها بلند میشه به این ماشین ایمان میارم. واقعا تو 206 با 50 تا اون پیچو بپیچی نمیدونی ماشینو کجا باید جمع کنی. تازه اگر چپ نکنه. دوست داشتم یه روز نقد کننده ی این مطلبو با 207 مورد نظرش به رقابت با 220 میکشیدم ببینم بازم سر حرفش در مورد شتاب و هندلینگ و … میمونه یا نه.

    1. با درود به شما. مستقیم میرم سر اصل مطلب، من نه طرفدار ایرانخودرو و نه پارس خودرو هستم. طرفدار واقعیتم. من برلیانس سوار نشدم دوست عزیز ولی 206 رو چرا هم سوار شدم و هم دارمش سر هیچ پیچی با سرعت 50 تا چپ نمیکنه راست هم نمیکنه!!!!! منم قبول دارم کیفیت 206 ها اومده پایین ولی دلیل نمیشه، ببخشید اینو میگم لطفا اراجیف تحویل ملت ندید، آقا 206 با سرعت 80 تا من با 5 نفر بزرگسال سر پیچ با باک 40 لیتر بنزین رد میشم نه اینور میره نه اونور. یا شما راننده نیستی یا هیچی، والا پراید و پیکان هم سر پیچ با 50 تا چپ نمیکنه برادر! به سلیقه همه احترام بذارید هر کسی دوست داره هر ماشینی بخره مبارکش. فقط دروغ نگیم به هم. . با سپاس از همه

      1. من به سلیقه ی شما احترام میزارم. روی صحبتم با نقد کننده ی مطلب هست. من قدیم 206 داشتم و واقعا وزن سبک ماشین باعث میشد مثل صابون رو آسفالت حرکت کنه. طبیعیه که وقتی ماشین وزن بهینه داشته باشه اصطکاک ایستایی افزایش پیدا میکنه و مقاومت ماشین چه در ترمز گیری چه هندلینگ افزایش پیدا میکنه. تقریبا همه از سواری 206 اطلاع داریم و برامون قابل قبوله اما برلیانس 220 ورای چیزی هست که اینجا مطرح شده. با اینکه خودم برلیانس 330 داشتم و الان جک اس 5 دارم و ازش راضی هستم اما مطمئنم اگر یه روز مجبور شم ماشین ارزونتر بردارم شک ندارم که نه 330 نه 320 نه 207 نه ساندرو بلکه برلیانس 220 رو انتخاب میکنم.
        حتی در مورد ساندرو زمانی که 330 داشتم یک هفته با دوستم که ساندرو داشت عوض کردم از فرمون فوق العاده سفتش گرفته تا پدال گازی که خیلی دیر معکوس میکشید و فضای داخلی بیروحش ….
        من حاضرم هر یکی از دوستان که خواست بین این دو ماشین قیاس انجام بده باهاش همکاری کنم.
        این هم آدرس ایمیلم
        hamed66@gmail.com

  4. 207 فرق چندانی با 206 تیپ 5 نداره. من از اچ 220 شناختی ندارم اما اچ 320 در بیشتر زمینه ها از 206 تیپ 5 بهتره. خودم هم 206 دارم ماشین بدی هم نیست البته با توجه به فضای جامعه ما و پولی که میدی. اما خشک بودنش، جای کم سرنشین عقب، و فضای ناچیز صندوق عقبش برا ما که دو تا بچه داریم خیلی اذیت میکنه در کل برا مجردا بهتره. صندلی 206 بالکل راحت نیست

  5. حامد جان کلی خندیدم باحال حرف میزنی تو 220 خدا پشت و پناهت باشه اما یواشتر داداش …

  6. خداوكيلى من از ماشين چينى بدم مياد ولى اين مقايسه خيلى بى انصافى هست اگر پشت فرمون همين برليانس مينشستى اين جورى مقايسه نميكردى و بعدم كدوم آدم عاقل نمونه دستى و اتومات رو با هم قياس ميكنه تازه همين لگناى چينى تو منطقه گرمسير و جنوب خيلى بهتر از خانواده پژو جواب دادن

  7. البته +206 که به اسم 207 به خلق اله قالب کردند توی سری های اول سالهای 89 تا 91 خودرو به نسبت با کیفیت و بادوامی بود هرچند تمامی اشکالات 206 را با خود یدک میکشید اما با این موج ایرانیزه شدن (چاینیزه شدن)محصولات ایرانخودرو باید اون رو یک چینی با ظاهر یک پیرمرد فرانسوی بنامیم که با یک چینی دیگر درحال رقابت است به نظر بنده هیچکدوم ارزش خریدن ندارند تو این کلاس قیمتی خانواده ساندرو و تندر (پلت فرم B0) بسته به اینکه طرفدار هاچ بک یا سدان باشید ارزنده ترین انتخابها هستند, هرچند میدانم خیلی ها الان بحث آپشن و ظاهر را مطرح خواهند کرد, اما از نظر طراحی نه تندر و ساندرو فاجعه هستند و نه 207 و برلیانس 220 یک شاهکار طراحی,دوستان بحث آپشن هم زمانی ارزش داره که از نظر فنی وکیفی خودروها به هم بسیار نزدیک باشند تو ماشینی که دائما خرابه و تو تعمیرگاه خوابیده وجود سانروف و گرمکن صندلی و تودوزی چرم و امثالهم بیشتر به شوخی میماند

  8. سلام دوستان قصد خريد 207 صفر دنده دستي دارم.اگه كسي از اين 207 هاي سري جديد كه دوباره خط توليدشون راه افتاده ممنون ميشم راهنمايي كنه
    ميخوام ببينم ارزش خريد داره نسبت با ساير گذينه ها به قيمت 42 ميليون؟بودجم نهايت همين 43-44 ميليونه.
    خواهشا دوستان عشق النود نياين شروع نكنين به تعريف از النود.
    از ساندرو استپ وي دنده دستي هم خوشم مياد ولي اگه قيمتش در حد همين 207 بود شايد بهش فكر مي كردم نه با اين قيمت!!!
    پيشاپيش ممنون از راهنماييتون

    1. کاربر محترم 207 جدید از گیریاکس جدید استفاده میکنه کیفیت قابل قبول و قیمت مناسبی تقریبا در مقابل النوت و ساندرو (بی نوت!) داره کیفیت تریم داخلی زیبایی بصری و امکاناتش از النود جماعت خیلی بیشتره شخصا پژو خیلی بهتر از رنو میدونم چون حداقل چند تا موتور خوب و خودروی خوب و مطرح تولید کرده
      انصافا 207 هم ستاب خوبی داره هم ظاهدش به روز تر از النوت جماعته پس در خریدش شک نکن دورو بر چینی جماعت هم خط قرمز بکش

      1. منظورتون از 207 همون 206 بزک شده با چشمای 207 هستش دیگه. که البته ایرانیزه چینی شده هم هست.

    2. برادر گرامی من:
      در صورتی که 206 تی یو5 دارید با خرید 207 چیز خاصی به دست نخواهید آورد. در واقع تفاوتها بسیار جزئی است. شما تنها دو نوع انتخاب دارید خودروهای وطنی و خودروهای چینی. البته ممکن است کسی به شما پیشنهاد دهد یه خودروی مدل پایین کزه ای یا اروپایی بخرید اما مشخص است چنین خودرویی نه دیگر کیفیتی برایش باقی مانده و نه برایتان خودرو خواهد شد. میان داخلی ها انواع پارس رو داریم که مزیتشان جادار بودن هست هرچند به لحاظ کیفیت پایینتر از 207 هستند اما نه خیلی زیاد. میان آنها مدل ای ال ایکس بهتر هست. دوم خانواده سمند که چندان تفاوت خاصی نسبت به پارس ندارند و کمی تنبل تر هستند اما به جاش سر پیچها مطمئن ترند و قیمتشان هم منطقی است. البته موقع فروش مردم تقریبا کمی به پارس نظر مثبت تری دارند. میان مدلهای سمند سورن ای ال ایکس رو پیشنهاد می کنم. جدیدا مدل توربو سورن هم اومده که بسیار قوی تر و فرزتر از تمام خودروهای داخلی است اما در مورد کیفیتش شناختی ندارم و فقط کسی که داره می تونه قضاوت کنه. تندر هم مزایایی داره اما شما چندان بهش علاقه ای نداری. دنا هم هست که به نظر من با توجه به آپشنهاش کاملا میرزه ولی کیفیتش رو خبر ندارم. فکر هیچ کدام از محصولات خانواده پراید رو نکن( راستش از نظر من تیبا و ساینا هم از همین خانوادن).
      در مورد خودروی چینی دستت بازتره. البته ممکنه برخی بهت بگن آشغال خریدی و از این نوع حرفها اما راستش اینه که با 44 تومن هیچ خودروی آلمانی یا ژاپنی درست درمون که نمیشه خرید که بخوای افسوس بخوری. از این گذشته خودرهای چینی بدتر از خودروهای وطنی نیستن و به لحاظ آپشن و ظاهر بهتر هم هستن. از بیشتر این خودرها شناختی ندارم اما از اونایی که می شناسم جک جی 5 و لیفان 620 تلنت و برلیانس اچ 320 از خودروهای داخلی کاملا بهترن. از اونجایی که بیشتر مردم هنوز در ذهنیتشان خودروهای وطنی رو بهتر از چینی ها می دونند، خودروهایی چینی افت قیمت شدیدتری دارند و شما می تونی با این پول یک مدل تر و تمیز برای خودت پیدا کنی

  9. شما که این ماشین رو آزمایش کردید یه شتاب و درگی چیزی با هم میزاشتید . عمرا پژو ۲۰۷ به شتاب کارخانه ای نزدیک بشه

  10. گیربکس برلیانس 220 به نظر من نه تنها نقطه ضعفش نیست؛ بلکه نقطه قوت هست
    وقتی تو 80 تا سرعت وقتی رو نیش گاز هستید میره دنده 6 که مصرف سوخت رو خیلی کم می کنه
    توی همین سرعت اگه یهو تخته کنید یه معکوس خیلی تیز به 3 یا 4 میکشه که باعث میشه اصلا کم نیاره
    ضمن اینکه اوج هوشمند بودن گیربکسش اونجاس که دور موتور تعویض دنده به میزان فشار شما رو گاز بستگی داره
    اگه سرگاز برید رو 2000 سبک میکنه، یه کم بیشتر فشار بدید رو 3 یا 3ونیم میره دنده بعدی و اگه تخته کنید رو 5 هزار به بالا دنده رو سبک می کنه
    حالا این عملکرد رو مقایسه کنید با گیربکس قدیمی 4 دنده پژو که فقط لگد میزنه!
    آقای نویسنده هم بهتر بود مدل اتوماتیک 207 رو مقایسه میکردید اون وقت 220 همچین هم تنبل ب نظر نمیرسه
    من که حدود 5 هزار کیلومتر باهاش راه رفتم؛ بیش از همه از عملکرد هوشمند جعبه دنده این ماشین لذت بردم که اصلا نیاز به استفاده از حالت دستی احساس نکردم

  11. من h220 دارم خیلی هم عالی هست حرف نداره تو سرعت کم نمیاره شتاب اولیه و ارگونومی و راحتی سرنشینان و راننده خوب بهتر از ۲۰۷ جدید هستش صدای موتور هم داخل اتاق نمیاد من بعضی وقتا فکر میکنم موتور خاموشه دوباره استارت میزنم اینقد که کم صدا هست موتورش بنظرم دنده ای بگیرید بهتره فرمون نرم هستش تو پیچها هم با سرعت ۸۰ تا راحت جمعش میکنی جلوبندی و بدنه قوی و مستحکمی داره و قیمتش هم خوبه کلا بهتر از ساندرو و ۲۰۷ ال نود هست از لحاظ قشنگی و راحتی و قدرت موتورش واسه سنگین شدنش عالی هست من کامل تستش کردم در کل به قیمتش خیلی خیلی هم میخوره انتخاب خوبی هست پول واسه ساندرو پارس پژو و… حروم نکنید که باختید من اهواز هستم تو گرما شدید کولرش حرف نداره و کم نمیاره موتورش عالی بیست یکم بیشتر عالی….

  12. سلام خدمت دوستان ۲۰۷ هم ماشین زیبا و خوبیه تو این رنج قیمت به نظرم از ماشینای هم قیمتش واقعا ماشینه خوبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا