اسلایدرموتور اسپرت

پيروزى مرسدس در پيست ردبول، گزارش گرندپرى اتريش

بعد از مسابقه ى پرحاشيه ى باكو، فيا تصميم به بررسى دوباره ى برخورد عمدى سباستين فتل با لوييس هميلتون در مسابقه ى باكو گرفت تا در صورت نياز جريمه ى بيشترى براى فتل در نظر گرفته شود. در جلسه اى كه برگزار شد، جريمه ى بيشترى براى فتل در نظر گرفته نشد ولى او متعهد شد كه ديگر اين كار را تكرار نكند و همچنين به صورت عمومى از هميلتون عذرخواهي كند.

بعد از مسابقه ى باكو نوبت به گرندپرى اتريش رسيد. مسابقه اى كه در پيست ردبول برگزار مى شود. در روز تعيين خط والترى بوتاس موفق به كسب دومين پل پوزيشن خود در فرمول يك شد، فتل نيز توانست در رده ى دوم قرار بگيرد. رده ى سوم را هميلتون به خود اختصاص داد اما به دليل تعويض گيربكس ٥ رده پنالتى دريافت كرد. در نتيجه كيمى رايكونن كه در روز تعيين خط موفق به كسب جايگاه چهارم شده بود به جايگاه سوم آمد.

در استارت مسابقه، فرناندو آلونسو راننده ى تيم مكلارن استارت بسيار خوبى زد و توانست رتبه هاى زيادى را كسب كند، اما دنيل كويات راننده ى توروروسو تايرهاى خود را قفل كرد و از پشت با خودروى او برخورد كرد و باعث شد آلونسو با مكس ورشتپن راننده ى تيم ردبول برخورد كند و در نتيجه ى اين برخورد دو دور بعد آلونسو و ورشتپن از مسابقه خارج شدند و كويات نيز كه مقصر اين برخورد بود پنالتى دريافت كرد و مجبور شد يكبار از پيت لين عبور كند. بعد از استارت بوتاس در رده ى اول، فتل دوم، ريكاردو سوم و گروژان چهارم بودند.

كيمى رايكونن استارت خوبى نداشت. در دور سوم كيمى از گروژان سبقت گرفت. او در تمام طول مسابقه با تنظيمات خودروى خود درگير بود و فقط چند دور توانست خوب رانندگى كند.

در دور ششم هميلتون به راحتى توانست از پرز سبقت بگيرد و به جايگاه ششم رسيد. دو دور بعد نيز به راحتى از گروژان سبقت گرفت و پنجم شد.

در ابتداى مسابقه گفته مى شد كه بوتاس زودتر از بقيه استارت زده است و فتل اين قضيه را به تيم خود اعلام كرد كه بوتاس جامپ استارت كرده است. موضوع به استوارت هاى مسابقه گزارش داده شد. اما در طى مسابقه بررسى هاى لازم انجام شد و مشخص شد كه او اشتباهى نكرده است.

در دور ٣٠ دود سياهى از ماشين گوين مگنوسن راننده ى تيم هاس مشاهده شد و در راديو به او اعلام كردند كه بدون تغيير دنده به پيت لين مراجعه كند و در نتيجه او از مسابقه خارج شد.

در دور ٣٢ لوييس هميلتون به پيت لين آمد و لاستيك هاى خود را به لاستيك هاى الترا سافت تغيير داد و در رده ى پنجم پشت كيمى رايكونن به پيست بازگشت.

دور ٣٤ دنيل ريكاردو به پيت لين رفت و با تايرهاى سوپر سافت خارج شد.

دور ٣٥ فتل به پيت لين آمد و با تايرهاى سوپرسافت پشت كيمى كه هنوز تايرهاى خود را تعويض نكرده بود در رده ى سوم به پيست بازگشت.

دور ٤١ نيز بوتاس به پيت لين آمد اما لاستيك سمت راست جلوى ماشين او با مشكل روبرو شد و بد جا رفت در نتيجه پيت استاپ او ٣/٤ ثانيه به طول انجاميد. چيزى حدود يك ثانيه طولانى تر از پيت استاپ هم تيمى خود لوييس هميلتون.

در اين زمان كيمى رايكونن كه هنوز به پيت نرفته بود در جايگاه اول قرار داشت و شاهد رقابت بوتاس و كيمي بوديم اما كيمي به دليل كهنه بودن لاستيك هايش جايگاه خود را به بوتاس واگذار كرد.

دور ٤٥ بالاخره كيمى رايكونن به پيت لين آمد و در رده ى پنجم پشت هميلتون به پيست بازگشت و در اينجا بود كه استراتژى تيم مرسدس عملى شد و توانستند از رايكونن جلو بزنند.

دور بعد نيز خودروى كارلوس ساينز راننده ى تيم توروروسو دچار مشكل شد و او مجبور به ترك مسابقه شد.

در اين زمان والترى بوتاس در جايگاه اول، سباستين فتل دوم، دنيل ريكاردو سوم، لوييس هميلتون چهارم و كيمى رايكونن پنجم بودند.

در سه دور آخر مسابقه رقابت بين هميلتون و ريكاردو براى رتبه ى سوم و بوتاس و فتل براى رتبه ى اول شدت گرفت. به طورى كه در دو دور آخر فاصله ى فتل و بوتاس به نيم ثانيه رسيد. اما تا پايان مسابقه هيچ كدام نتوانستند از يكديگر سبقت بگيرند و مسابقه با همين نتيجه به پايان رسيد. سريع ترين دور مسابقه نيز با ثبت زمان ١:٠٧.٤١١ به لوييس هميلتون تعلق گرفت.

در جدول قهرمانى در حال حاضر فتل با ٢٠ امتياز اختلاف نسبت به هميلتون در جايگاه اول قرار دارد. در جدول قهرمانى سازندگان نيز مرسدس با ٢٨٧ امتياز در رده ى اول و فرارى با ٢٥٤ امتياز در رده ى دوم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا