حمایت مجلس از طرح های توسعه ای ایران خودرو

پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | 3 نظر

حمایت مجلس از طرح های توسعه ای ایران خودرو

اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي از طرح هاي توسعه اي ايران خودرو در زمينه طراحي پلتفرم محصولات جديد، توليد خودرو با نشان ايراني و حضور در بازارهاي بين المللي حمايت مي كند.

دكتر رضا انصاري عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در بازديد از خطوط توليد ايران خودرو با بيان اين مطلب گفت: درمركز تحقيقات ايران خودرو طرح هاي و ايده هاي تازه اي شكل گرفته است كه آينده ايران خودرو را تضمين مي كند و ما بايد به سمت تكنولوژي هايي كه بتواند توان رقابت پذيري صنعت خودروي كشور را در بازارهاي بين المللي افزايش مي دهد، گام برداريم.

وي با اشاره به اين كه تفكر حاكم درصنعت خودري كشور بايد توليد به اضافه تكنولوژي باشد، خاطر نشان كرد: ايران خودرو با استفاده از فرصت پسا برجام درتوليد محصولات جديد خود توليد به اضافه تكنولوژي را تا حدودي نهادينه كرده است.

انصاري با اشاره به عدم ايفاي نقش دولت به عنوان سياست گذار و خودرو سازدر توسعه صنعتي كشور ، تاكيدكرد: باید دولت جدید در حوزه سیاست گذاری و بومی سازی تکنولوژی و ارتقاء توانمندی های صنعت خودرو سیاست منسجمی را تدوین نماید.

نماینده داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در صورتی که در حوزه سیاست های کلان تجاری، صنعتی، پولی  و تحقیق و توسعه، سیاست منسجمی در کشور تدوین و دنبال شود بی شک می توان به شرایط خوبی در توسعه صنعت خودرو در کشور دست یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: وزارت صنعت و معدن در دولت دوازدهم باید تلاش کند تا در صنعت خودرو، تکنولوژی های کلیدی و اساسی که به نوعی در ایجاد مزیت رقابتی در صنعت خودرو موثر است بومی سازی شوند تا توانمندی ها در حوزه خودروسازی ایران گسترش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی همکاری های مشترک خودروسازان با شرکتهای خارجی در یک سال اخیر، اظهار داشت: بی تردید نگاهی که یکسوی آن توانمندی های داخلی و سوی دیگر تجربه کشورهای موفق جهانی در صنعت خودرو باشد خودروسازی ایران  را به سمت توسعه و پیشرفت هدایت خواهد کرد.


3 دیدگاه

  1. سجاد حیدرپور | اردیبهشت 11, 1397 | لینک نظر

    سلا من طراح یک سیستم ایمنی برای خودرو هستم این اقایون که میگن از طرح های جدید حمایت میکنن خب معلوم کنن که امثال من به کجا باید طرح های خوشون رو معرفی کنن ایمیل ایران خودرو را بنده چندین بار امتحان کردم اما پاسخی دریافت نکرده ام دیگه نمی دونم باید چیکار کنم

  2. باور کردنی نیست که هنوز میخواهیم خودمان همه چیز بسازیم مگر آلمان ایتالیا آمریکا ژاپن وسوئد خودرو ملی ندارند؟ ,چرا دارند اما هیچکدام پروژه ای تحت نام خودرو ملی نداشته اند مگر در مقاطعی خاص و سالهای دور,تویوتا که خودرو ملی ژاپن محسوب میشه همه قطعاتش ساخت خودش نیست استرالیا چین خود ژاپن أمریکا تایلند تایوان ویتنام خود ژاپن اسپانیا کره هر کدوم یکی یا قسمتهایی از اون رو میسازند تا کی باید سرمایه های مردم تو پروژه های احمقانه و محکوم به شکست هدر بره سمند و تیبا و رانا که خودروهای ملی هستند چقدر به نسبت سرمایه گذاریشون موفق بودند که باز نیخواهید ادامه بدید

    • در پاسخ به: رامین فرهنگی

      متین | تیر 23, 1396 | لینک نظر

      از اصول پیروزی و موفقت تمرکز روی قدرت است . متاسفانه مسولان ما به بهانه حمایت از تولید و اشتغال سعی در حمایت از ایران خودرو و سایپای پر هزینه کم بهره عقب مانده از تکنولوژی دارند تا منافع تعداد کمی رو مرتع کنند و با انحصاری کردن بازار روز به روز شاهد پسرفت و رانت بیشتری در صنعت خودرو کشور میباشیم .اگر سرمایه هایی که در این دو شرکت بهدر میرود و محصول چینی بنام ملی تحویل ملت میدهند صرف معدن و کشاورزی و سایر بخشهای صنعت میشد شاهد وضعیت اقتصادی بهتری بودیم .