اسلایدرموتور اسپرت

گرند اسلم هميلتون در سيلورستون، گزارش فرمول يك انگليس

در روز تعيين خط دنيل ريكاردو با مشكل موتور روبرو شد و با توجه به پنالتى هايى كه دريافت كرد مجبود شد مسابقه را از رده ى يكي مانده به آخر و جلوى فرناندو آلونسو كه او نيز به دليل تعويض موتور ٣٠ رده پنالتى داشت، شروع كند. از ديروز اعلام شده بود كه احتمال بارش باران در روز مسابقه وجود دارد. ولى در زمان استارت زمين خشك بود و ماشين ها از تايرهاى خشك استفاده كردند.
در دور گرم كردن پالمر دچار مشكل شد و به او گفته شد كه خودرويش را متوقف كند. خودروى او دچار مشكل هيدروليكى شده بود.
به دلیل مشکلی که براى پالمر پیش آمد یك دور گرم کردن دیگر هم انجام شد. قبل از شروع مسابقه ماشين فتل دود كرد كه بعدها اعلام شد مشكل از ترمز او بوده است.
در استارت مسابقه هميلتون خيلي خوب عمل كرد اما فتل استارت بدى زد و در نتيجه باعث شد مكس ورشتپن از او بگذرد. در ادامه فتل از او گذشت اما مكس ورشتپن باز هم از او سبقت گرفت. آلونسو نيز استارت خوبى زد و در ابتدا تا رده ى ١٧ بالا آمد.

در همان دور اول نيكو هالنبرگ از اكون سبقت گرفت. دور دوم كويات با ساينز برخورد كرد و باعث شد ساينز از مسابقه خارج شود و سيفتى كار وارد پيست شد. كويات نيز به دليل اين برخورد پنالتى عبور از پيت لين را دريافت كرد. در مسابقه ى قبلى نيز او به دليل برخورد با فرناندو آلونسو و مكس ورشتپن پنالتى دريافت كرده بود.
بعد از ٦ دور آلونسو كه از آخر مسابقه را شروع بود به رده ى ١٣ رسيد. هميلتون نيز در حال باز كردن فاصله بود. دور نهم ريكاردو به آلونسو رسيد و در دور ١٢ بالاخره از آلونسو رد شد.

دور ١٣ ريكاردو، لنس استرول از تيم ويليامز را گرفت.
دور ١٤ رقابت سنگينى بين مكس و فتل شروع شد.
فتل به مكس نزديك ميشود ولى نميتواند از او سبقت بگيرد. فرارى كه متوجه شد فتل نمي تواند از سد ورشتپن بگذرد او را به پيت فراخواند.
فتل دور ١٩ به پيت لين رفت و با تايرهاى سافت و در رده ى ششم پشت هالكنبرگ به پيست بازگشت.
در دور ٢٠ مكس به پيت لين آمد و از لاستيك هاى سافت استفاده كرد و پشت فتل در رده ى ششم به پيست بازگشت.
دور ٢٢ فتل از هالكنبرگ سبقت گرفت.
دور ٢٣ ورشتپن هالكنبرگ و ريكاردو وندورن را گرفت.
دور ٢٥ كيمي به پيت لين مى آيد و با لاستيك هاى سافت و در رده ى سوم به پيست باز مى گردد.همليتون نيز به پيت لين مى آيد و با سافت و باز هم در همان رده ى اول به پيست باز مى گردد.
در دوره ٢٧ ريكاردو تا رده ى ششم بالا آمده است.
بوتاس دور ٣٣ به پيت لين مى آيد و در رده ى چهارم با تايرهاى سوپر سافت و پشت فتل به پيست باز مى گردد.
باز هم مشکل موتور برای فرناندو آلونسو پیش می آيد و مسابقه برای آلونسو تموم می شود.
ريكاردو دور ٣٥ از پرز سبقت ميگيرد و نهم ميشود. سريع يك سبقت ديگر از اكون مي گيرد و به رتبه ى هشتم مى رسد. يك دور بعد از مگنوسن نيز مى گذرد.
دور ٤٢ بوتاس به فتل خيلي نزديك شده است.
فتل لاستيك هايش را قفل مي كند و بوتاس به او نزديك تر مى شود و در نهايت دور ٤٤ بوتاس از فتل مى گذرد.
فتل اعلام میکند که لاستیک های جلويش تموم شده است و بوتاس در دو دور 7 ثانیه از فتل جدا شده است.

۴ دور مانده به پایان مسابقه و اختلاف بوتاس و رایکونن به ۵ ثانیه رسيده است.
لاستیک جلویی سمت چپ کیمی مشکل دارد و در نتيجه وندورن و بوتاس هم از او سبقت مى گيرند.
دو دور مانده به پايان كيمي به پيت لين مى رود تا لاستيك هاى خود را عوض كند و در رتبه ى چهارم بيرون مى آيد. مكس هم به پيت مى رود.
در انتهاى مسابقه فتل دچار مشكل مى شود و از پيست خارج مى شود زيرا تاير او پنچر شده است. به پيت لين رفت اما در نهايت نتوانست رده اى بهتر از هفتم كسب كند.

و در آخر هميلتون پيروز مسابقه مى شود، بوتاس جايگاه دوم و كيمي رايكونن جايگاه آخر سكو را به دست مى آورد.در جدول قهرمانى اختلاف امتياز هميلتون با فتل به يك امتياز مى رسد.

در اين مسابقه لوييس هميلتون موفق مى شود تا تمام دورهاى مسابقه را در رده ى اول طى كند و با توجه به اينكه در پل پوزيشن مسابقه را شروع كرده بود توانست گرنداسلم ديگرى را كسب كند. همچنين توانست به پنجمين پروري خود در سيلورستون دست يابد و از اين بابت در كنار جيم كلارك قرار گيرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا