چه زمانی فیلتر هوای خودرو را تعویض کنیم؟

سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶

چه زمانی فیلتر هوای خودرو را تعویض کنیم؟

هر احتراقی که درون موتور اتفاق می افتد نیاز به هوا دارد. بدون هوا سوخت نمی سوزد و در نتیجه نیروی مورد نیاز تولید نمی شود. به علاوه هوا باید تمیز باشد، در غیر اینصورت گرد و غبار و آلودگی وارد موتور شده و کارآیی آن را کاهش می دهد، باعث خوردگی بدنه موتور می شود و طول عمر خودرو را کم می کند. وقتی که هوای کافی وارد موتور نشود، فشار بیشتری به موتور وارد می شود.

این زمانی است که خودروی شما به فیلتر هوا نیاز دارد. از زمانی که خودرو را روشن می کنید تا زمانی که آن را خاموش می کنید، فیلتر هوا در حال کار کردن است. وظیفه فیلتر هوا، رسانیدن هوای کافی به موتور و پاک کردن هوا از گرد و غبار و آلودگی هایی است که می توانند به موتور آسیب برسانند. اما بهترین فیلترها هم تاریخ مصرف دارند و برای مدت زمان محدودی کار می کنند. چگونه زمان تعویض فیلتر را بفهمیم؟

مهمترین عامل، شرایط رانندگی شماست. اگر شما در داخل شهر شلوغ با توقف و حرکتهای مداوم و یا در جاده هایی خاکی رانندگی می کنید نسبت به کسی که فقط برخی اوقات در جاده های خلوت وتمیز رانندگی می کند، باید فیلتر هوا را سریعتر جایگزین کنید.

فیلتر هوا می بایستی در هر 6000 تا 10000 مایل جایگزین گردد. در حالت بهینه بهتر است که روغن نیز همراه با فیلتر هوا تعویض شود. اگر روغن را تعویض نمی کنید، حتما وارسی کنید. هزینه زیادی برایتان ندارد و در شرایطی ممکن است از هزینه های گزاف بعدی جلوگیری کند.

گذشته از این مسائل فیلترهای موجود در بازار کیفیت ها و طول عمر های متفاوتی دارند. حتما به نکاتی که در مورد طول عمر آن فیلتر نوشته شده توجه کنید.

نشانه هایی که نیاز است فیلتر هوا تعویض گردد:

  • افزایش چشمگیر مصرف سوخت
  • مشکل احتراق، روشن شدن آهسته یا اشکال در روشن شدن
  • مشکل احتراق در موتور
  • نرم و روان کار نکردن موتور
  • روشن شدن چراغ سرویس موتور


بدون دیدگاه