اخبار خارجی

امکان رانندگی تنها با یک پدال در نسل بعدی نیسان لیف

نیسان به انتشار تیزر‌هایی در مورد نسل جدید لیف ادامه می‌دهد و درهر کدام از آن‌ها ویژگی‌ جدیدی از این ماشین را معرفی می‌کند. در تبلیغ جدیدی که از این خودروی الکتریکی منتشر شده است، نیسان ما را با ویژگی E Pedal آشنا می‌کند که امکان رانندگی با تنها یک پدال را فراهم می‌سازد. در واقع با فعال کردن این قابلیت، با یک پدال می‌توان شتاب‌گیری، ترمزگیری و نگهداری خودرو در سراشیبی‌ها با سرعتی معین را انجام داد. نیسان می‌گوید که E Pedal نود درصد کارهایی که پیش از این با دو پدال انجام می‌شد را پوشش می‌دهد و دیگر نیازی نیست که پای راننده برای ترمزگیری در ترافیک‌های سنگین جا به جا شود.

به ادعای کمپانی، این اولین باری است که می‌توان تنها با یک پدال رانندگی کرد ولی این گفته چندان صحیح نیست. پیش از این،‌ شورلت امکان رانندگی با یک پدال را در بولت EV قرار داده بود که با یک سیستم ترمزگیری خودکار نیز ادغام شده بود. به هرحال E Pedal بخشی از پروژه نیسان برای ارائه تکنولوژی‌های کمکی برای آسان‌تر کردن کار رانندگان است. به زودی می‌توانیم این ویژگی‌ را در دیگر ماشین‌های این خودروساز ژاپنی نیز ببینیم.

برای استفاده از این سیستم ابتدا باید با دکمه‌ای روی داشبورد آن را فعال کرد. سپس کافیست برای شتاب‌گیری بر روی پدال فشار وارد کرد و برای کاهش سرعت نیز باید فشار روی پدال را کاهش داد و درنهایت برای ترمزگیری کامل باید پا را از روی آن برداشت.

نیسان در اواسط شهریور امسال نسل دوم لیف را معرفی خواهد کرد که می‌تواند مسافت بیش‌تری را نسبت به مدل قبلی طی کند. همچنین لیف به دستیار رانندگی ProPilot نیز مجهز خواهد شد که این خودروی الکتریکی را به یک ماشین نیمه خودران تبدیل می‌کند. این سیستم به راننده در شتاب‌گیری، ترمزگیری و هدایت خودرو برای ماندن در بین خطوط کمک خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا