اسلایدردانش خودرویی

چگونه فیلتر هوای پراید را تعویض کنیم؟

انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای باعثِ راندمان بالاتر و کاهش مصرف و افزایش طول عمر موتور می‌شود. در این آموزش با نحوه‌ی تعویض فیلتر هوای پراید آشنا می‌‌‌‌‌‌‌شوید.

تفاوت فیلتر‌هوای نو با کارکرده

انجام به موقع سرویس‌های دوره‌ای در هر خودرو باعث راندمان بالاتر و کاهش مصرف سوخت و افزایش طول عمر موتور می‌شود. تعویض روغن موتور و فیلتر مربوطه حتما باید در مراکز تعویض روغن انجام شود، چرا که روغن کارکرده‌یِ خودرو از این طریق به مراکز تصفیه و بازیافت روغن راه خواهند یافت و بر روی زمین یا جو‌ی‌های آب ریخته نمی‌شوند، ولی تعویض فیلتر‌بنزین و فیلترهوای موتور و کابین با حفظ ایمنی و کمی علاقه و اطلاعات در مورد چکونگی انجام این عمل، میسر خواهد بود. در این آموزش با نحوه‌یِ تعویض فیلترهوای پراید انژکتوری آشنا خواهید شد. فیلترهوا در این دست خودروها با توجه به شرایط استفاده و آب‌وهوا بین هر ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کیلومتر تعویض می شود، شایان ذکر است که خودروی پراید فاقدِ فیلترهوای کابین است.

1- چهار عدد پیچ دربِ محفظه‌ی فیلترهوا را باز کنید

1-برای شروع کار (پراید انژکتوری) چهار عدد پیچ دربِ محفظه‌ی فیلترهوا را باز کنید. ساده‌ترین راه، استفاده از آچاربکس سایز ۱۰ به همراه میل رابط است. در غیر این صورت با پیچ‌گوشتی چهار‌سو پیچ‌ها را باز کنید، در صورتی که از روش دوم استفاده می‌کنید و پیچ‌ها در جای خود حرکت نمی‌کنند، ابتدا یک آچار تخت شماره ۱۰ را به صورت عمودی بر روی پیچ‌ها قرار دهید و با اهرم کردنِ میله‌ی چهارسو در بالای آچار به باز کردن گیر اولیه‌یِ پیچ‌ها مبادرت ورزید.

2-پس از باز کردن پیچ ها، درب را از سمت لبه به طرف بالا بکشید

برای تعویض فیلتر هوا، نیازی به خارج کردن کامل درب محفظه‌یِ فیلترهوا نمی‌باشد، پس نیازی به باز کردنِ بست و لوله‌ی اینتیک نیست. درب را بعد از باز کردن کاملِ چهار پیچ آن، از سمت لبه آن طبق تصویر به طرف بالا بکشید، در پرایدهای مجهز به فرمانِ هیدرولیک برای بلند کردن درب محفظه، نیاز به فشار و جابجایی بسیار مختصر لوله‌های هیدرولیک خواهید داشت.

3-فیلتر کارکرده را خارج و فیلتر نو را جایگزین کنید

حالا فیلتر کارکرده را از لبه آن به سمت بالا خارج کنید و فیلتر نو را جا بزنید و برای بستن مجموعه به روش عکس مراحل بالا عمل کنید.

منبع: carnoter

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا