اخباراخبار داخلی

خودروی برقی تویوتا در سال 2022 عرضه می شود

خودروی برقی جدیدی از تویوتا دارای نوع تازه ای از باطری خواهد بود که سریع تر شارژ شده و به طور قابل توجهی طیف حرکتی را افزایش می دهد.

گفته می شود خودروی برقی long-range تویوتا از پلتفرمی کاملا جدید و باطری های all-solid-state بهره می برد که تنها در مدت چند دقیقه شارژ مجدد می شوند.

در حال حاضر خودروهای برقی از باطری های لیتیوم یونی بهره می برند بنابراین جالب است که تویوتا چطور باطری های جدید را در خودروهای تولیدی خود جای خواهد داد. اگرچه سخن گوی تویوتا، Kayo Doi اظهار داشت که این خودروساز در مورد جزئیات برنامه های تولید خود سکوت می کند اما اعلام کرده که تویوتا تصمیم دارد تا اوایل دهه 2020 عرضه تجاری این باطری ها را آغاز کند.

در حالی که تویوتا برای ساخت خودروهای هیبریدی و هیبریدی شارژی خود از جمله پریوس به شهرت رسیده، تصمیم گرفته است که به جای خودروهای تمام برقی مدل هیدروژنی میرای را تولید کند. این خودروساز با توقف تولید RAV4 EV هیچ مدل تمام برقی در خط تولید کنونی خود ندارد.

گفته می شود این خودروساز تصمیم دارد خودروهای برقی را اوایل سال 2019 در چین به تولید انبوه برساند. البته این مدل بر أساس کراس اوور جدید C-HR ساخته شده و از باطری های لیتیوم یونی بهره خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا