پنج تکنولوژی اس کلاس که هوش از سر می‌برند

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۶ | 5 نظر

پنج تکنولوژی اس کلاس که هوش از سر می‌برند

بعضی ماشین‌ها فقط یک ماشین‌اند و تنها کاری که انجام می‌دهند، انتقال افراد از جایی به جایی دیگر است. اما برخی دیگر معنایی فراتر از یک ماشین دارند؛ آن‌ها سردمدار سگمنت خود هستند و استانداردهایی را تعریف می‌کنند تا دیگران از آنان پیروی کنند. یکی از همین خودروهای ویژه، مرسدس بنز اس کلاس است. خودرویی که کمی از یک هتل ۵ ستاره ندارد. اگر با ما هم عقیده نیستید، کافیست به این پنج تکنولوژی نگاهی بیندازید تا شاید نظرتان تغییر کند.

ENERGIZING COMFORT CONTROL

یکی از لوکس‌ترین و جذاب‌ترین تکنولوژی‌‌‌های اس کلاس همین سیستم است که در کمتر ماشینی شبیه آن دیده می‌شود. وظیفه این سیستم،‌ افزایش راحتی و آرامش سرنشینان است. وضعیت آب‌ و هوا، سامانه صوتی، گرمکن صندلی‌ها،‌  ماساژور، سامانه نورپردازی کابین و سامانه خوشبو کننده هوا تحت کنترل کامپیوترها هستند.

در کل شش حالت را می‌توان برای این سیستم انتخاب کرد که شامل Freshness, Warmth, Vitality, Joy, Comfort و Training می‌شود. برای هرکدام ازاین حالت‌ها، یک موزیک به خصوص درنظر گرفت که با توجه به آن، قسمت‌های مختلف خودرو تغییر می‌کنند. به عنوان مثال در حالت Vitality، یک موسیقی سریع و پرانرژی پخش می‌شود و همزمان ماساژورهای صندلی‌ها عضلات شما را باز می‌کنند. در عین حال کامپیوتر از ۶۴ مدل نورپردازی کابین یکی را انتخاب می‌کند که بیش‌تر با حس و حال راننده هماهنگ باشد. درضمن اگر آهنگی غیر از نسخه‌های پیش فرض اجرا شود، سیستم به طور خودکار آن را تحلیل می‌کند و شرایط را با توجه به آن تغییر می‌دهد.

Intelligent Drive

سیستم‌های نیمه خودران بخش جداناپذیری از خودروهای جدید بسیاری از شرکت‌ها شده‌اند. توقع‌ها در این قسمت از شرکت‌هایی همچون بنز و بی ام بسیار بالاست و البته این کمپانی‌ها هرکدام به طریقه خودشان سیستم ویژه‌ای را طراحی کرده‌اند. دستیار موجود بر روی اس کلاس به راننده این امکان را می‌دهد که در بعضی مواقع کاملا فرمان را رها کرده و هدایت خودرو را به سیستم‌های کامپیوتری بسپارد و همه این‌ها به لطف راداها و دوربین‌های ارتقا یافته است. اس کلاس می‌تواند در مواقع مورد نیاز شتاب بگیرد،‌ ترمز کند و یا فرمان را در جهت مورد نیاز بچرخاند. همچنین راننده می‌تواند با یک ضربه بر روی دسته تعبیه شده، فرمان تغییر خط را به خودرو دهد تا اس کلاس خود را به خطی دیگر در راه وارد کند. هرچند با یک سیستم خودران کامل روبرو نیستیم، اما این سیستم کار رانندگان را بسیار ساده‌تر می‌کند.

RACE START

کسی انتظار ندارد که سیستم لانچ کنترل را بر روی خودروی ۲ تنی اشرافی‌اش داشته باشد اما در اس‌ کلاس اوضاع به نحوی دیگر است. در مدل‌های AMG، سیستمی با نام Race start وجود دارد که به راننده امکان می‌دهد بیش‌ترین شتاب ممکن برای خودرو را تجربه کند. شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برای مدل +S 63 4Matic تنها ۳.۵ ثانیه به دست آمده که این عدد از بسیاری از خودروهای اسپرت نیز کمتر است.

کافیست مد رانندگی Sport یا Sport+ را انتخاب کنید، ترمز را برای چندثانیه نگه دارید و همزمان بر روی پدال گاز فشار وارد کنید؛ باقی کار را اس‌ کلاس خود انجام خواهد داد. زمانی که پدال ترمز رها شود،‌ گشتاور ۹۰۰ نیوتون‌متری (در مدل S65 این عدد به ۱۰۰۰ میرسد!) به چرخ‌ها منتقل می‌شود. همزمان صدای غرش موتور V8 نیز لذت شتاب‌گیری را دوچندان می‌کند.

CURVE-TILTING

این تکنولوژی هم تنها در نسخه‌های تیون شده AMG دیده می‌شود و برای ایجاد بیش‌ترین مقدار راحتی و آرامش در سرعت‌های بالا طراحی شده است. سیستم در پیچ‌ها خودرو را ۲.۶۵ درجه به سمت داخل پیچ کج می‌کند تا کمترین شتاب جانبی به سرنشینان وارد شود. CURVE-TILTING در سرعت‌های بین ۱۵ تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت فعال است.

دوربین‌های تعبیه شده در جلوی خودرو نیز چاله‌ها و سرعت‌گیرها را شناسایی می‌کند و کامپیوترها سیستم تعلیق را به گونه‌ای تنظیم می‌کنند که کمترین ارتعاشات به سرنشینان وارد شود.

سیستم AWD متغییر

این سیستم دقیقا همان چیزی نیست که بر روی خیلی از خودروهای شاسی بلند و بعضا سدان وجود دارد و مقداری پیشرفته‌تر است. +4Matic به طور مداوم وضعیت خودرو را بررسی می‌کند و می‌تواند گشتاور را به طور صد درصدی به محور جلو یا عقب منتقل کند و یا نسبت این دو را دائما تغییر بدهد. این یعنی در یک لحظه ممکن است همه چرخ‌ها یک مقدار از نیرو را دریافت کنند و لحظه‌ای بعد،‌ اس کلاس به یک خودروی محور جلو تبدیل شود.

همچنین مرسدس برای این ماشین کلاچ الکترومغناطیسی در نظر گرفته است که شرایط جاده، قدرت خودرو و رفتار راننده را بررسی می‌کند تا بهترین تعویض دنده را رقم بزند.

 

 

 


5 دیدگاه

  1. پوريا | شهریور 22, 1396 | لینک نظر

    ? منم ميخوام

  2. محمد | مرداد 18, 1396 | لینک نظر

    ای ام جی فوق العادس

  3. ali | مرداد 12, 1396 | لینک نظر

    میدونستم بنز خیلی شاخه و تمام برندای امریکایی و ژاپنی و ایتالیایی به گرد پاشم نمیرسن اما نه تا این حد

  4. حمیدرضا | مرداد 10, 1396 | لینک نظر

    ممنون جالب بود ??

  5. نوید | مرداد 9, 1396 | لینک نظر

    بسیار عالی بود مطلب.