اخباراخبار داخلی

داخلی‌سازی خودروهای چینی مقرون به صرفه نیست

رئیس هیات‌مدیره شرکت مدیران خودرو دلیل درگیر نشدن قطعه‌سازان در قراردادهای تولید خودروهای چینی را تیراژ پایین این محصولات خواند و گفت: درگیر کردن قطعه‌سازان با تیراژهای فعلی آنان را به واردکننده تبدیل خواهد کرد.

بهرام شریعت در جمع خبرنگاران همچنین اضافه کرد که این الزامات برای قراردادهای جدید است و برای تولید‌کنندگان چینی حاضر در ایران نیست. هرچند ما نیز تلاش می‌کنیم بدون الزام وزارت صنعت به شرط‌های قراردادهای جدید برسیم و البته امیدواریم شرکت‌های تازه‌واردی که این شروط را قبول کرده‌اند هم به این دستاوردها برسند! وی با بیان این که داشتن تیراژ استاندارد 100 هزار دستگاه برای داخلی سازی ضروری است، گفت: الزامات 40‌درصد تولید ساخت داخل با تیراژ اندک محقق نمی‌شود؛ زیرا قیمت قطعه گرانتر در می‌آید.شریعت تصریح کرد: تیراژ باید 100 هزار دستگاه شود تا ساخت داخل به‌صرفه باشد. اگر تیراژ استاندارد نداشته باشیم و سازنده داخلی را درگیر کنیم به‌دلیل پایین بودن تیراژ قطعه‌ساز به جای تولید، واردکننده می‌شود.وی تاکید کرد: درگذشته هم این اتفاق افتاد و قطعه‌سازان ایرانی تبدیل به واردکننده قطعه از چین شدند. ما باید تحلیل کنیم که چینی‌های وارد شده به ایران کدام محصولشان را توانستند با تیراژ 50 هزار دستگاه یا حتی 25 هزار دستگاه تولید کنند.

1 دیدگاه

  1. تا زمانی فکر ما داخلی سازی باشه به جای طراحی و تولید بومی این بحث ها هست و صنعت خودرو به جایی نمیرسه، بابا برید یکی ازین چینی هارو کپی کنید به اسم خودروی ملی تولید کنید، قبلانم این کارو کردید دیگه نباید سخت باشه!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا