اسلایدرموتور اسپرت

هفته گذشته در دنیای موتوراسپورت چه گذشت؟

مسلماً نمی‌توان ورزش هیجان‌انگیز موتوراسپورت را نادیده گرفت. اگر طرفدار این سری از مسابقات باشید، از منتقدان این ورزش شنیده‌اید که میگویند: «اتومبیل‌رانی یعنی چرخش دیوانه‌وار ماشین‌ها دور یک مسیر بسته». اما بهتر است در جواب این‌گونه افراد گفت، هنگامی‌که در حاشیه جنوب غربی لندن تنیس ویمبلدون برگزار می‌شود کمی دورتر در نورث ‌همپتون‌ شایر، 160 هزار نفر خود را برای مسابقه فرمول 1 سیلوراستون به این منطقه سرسبز می‌رسانند. این جمعیت 4 برابر گنجایش ورزشگاه استمفورد بریج تیم چلسی است. یعنی تعداد تماشاگر در روز برگزاری فرمول یک حدود 4 برابر و در زمان برگزاری مسابقه موتو GP (برای مثال در پیست چک) 2.5 برابر یک مسابقه فوتبال است.

تمرینات بدنسازی جنسن باتن؛ راننده فصل 2014 مک‌لارن مرسدس

تمرینات آمادگی جسمانی و روانشناسی زیادی بر روی هر راننده (و موتورسوار) انجام می‌شود تا بتوانند در شرایط سخت مسابقه‌ای دوام بیاورند. در مورد چرخش اتومبیل‌های مسابقه‌ای به دور پیست می‌توان گفت دلیل اصلی این عمل، رفع نقایص و ضعف‌های خود در دورهای بعدی است. بسیاری از رانندگان قدیمی و باتجربه مسابقات دراین‌باره میگویند:

مسابقه یعنی زندگی! زندگی فراز و نشیب دارد و گاهی ممکن است به ما صدمه بزند. مسابقه اتومبیل‌رانی و موتورسواری هم از این قائده مستثنا نیست. چراکه در هر دور می‌خواهیم بهترین نتیجه خود را بگیریم. پس ممکن است با سختی همراه باشد.

بدین ترتیب کسی نمی‌تواند هیجان و تعداد بالای طرفداران ورزش موتوراسپورت را انکار کند. بگذریم! به سراغ مسابقاتی می‌رویم که در هفته قبل برگزار شد.

فرمول 1 مجارستان: پرواز فراری، خوش‌شانسی آلونسو، ناکامی ریکیاردو

رأس ساعت 16:30 مسابقه مجارستان در پیست هانگوررینگ بوداپست آغاز شد. ردبول ها خوب استارت زدند اما برخورد ورشتپن به ریکیاردو همه‌چیز را برای این مرد استرالیایی به‌یک‌باره تمام کرد. رومن گروژان به علت نقص فنی در ادامه مسابقه کنار می‌روند. به دلیل سردرد و بیماری فیلیپه ماسا، پاول دی رستا راننده رزرو تیم ویلیامز، به‌جای او در پشت فرمان FW40 قرار گرفت. اما مسابقه وی بیشتر از 63 دور دوام نیاورد و بدین ترتیب این راننده باتجربه DTM از مسابقه خارج شد. درگیری‌های جذاب ورشتپن و همیلتون از دیگر جذابیت‌های ریس مجارستان بود.

دور اول فرمول 1 مجارستان

بوتاس و همیلتون در انتهای مسابقه با یکدیگر درگیر شدند. به‌طوری‌که همیلتون به تیم گفت می‌تواند از فراری‌ها سبقت بگیرد، بدین ترتیب بوتاس اجازه عبور به راننده انگلیسی را داد. اما تا دور آخر نتوانست از قرمزها عبور کند. بدین ترتیب بوتاس در پیچ آخر از هم‌تیمی خود سبقت گرفت تا در جایگاه سوم قرار گیرد. فراری‌ها تا انتهای مسابقه جایگاه خود را حفظ کردند و برای دومین بار در طول فصل 2017 توانستند «یک‌دو» بیاوردند. مسلماً یک‌شنبه روز فوق‌العاده‌ای برای طرفداران فراری بود.

ششمی آلونسو؛ بهبود پیشرانه هوندا در کنار شاسی بسیار خوب مک‌لارن باعث این نتیجه شد. البته نمیتوان رانندگی ماهرانه آلونسو را انکار کرد!
پیروزی فراری‌ها؛ قهرمانی وتل، دومی رایکونن
جدول مسابقه فرمول 1 مجارستان

فرمول E کانادا: قهرمانی تیم رنو آدامز، درخشیدن لوکاس دی‌گراسی در مونترال

آخرین مسابقه فصل 2016-2017 فرمول E با قهرمانی لوکاس دی‌گراسی از تیم ABT همراه بود. هرچند در مسابقه مونترال هفتم شد اما با کسب 181 امتیاز توانست بالاتر از سباستین بوئمی در جدول قهرمانی قرار گیرد. بااین‌حال ژان اریک ورن فرانسوی از تیم تکیتا برنده مسابقه آخر شد. او که در فصل 2014 راننده تیم فرمول 1 اسکودریا توروروسو بود، در انتها جایگاه پنجم قهرمانی فرمول E را کسب کرد. هنگ‌کنگ، مراکش، بوینس آیرس، مکزیکوسیتی، موناکو، پاریس، برلین، نیویورک و مونترال مقاصد این فصل رانندگان فرمول E بودند. از نکات قابل‌توجه این فصل می‌توان به نتایج ضعیف استبان گوتیرز، راننده تیم Dale Coyne ریسینگ اشاره کرد. او تنها 5 امتیاز در طول فصل کسب نمود که این نتیجه برای یک راننده با تجربه نشستن بر پشت ماشین فرمول 1 اصلاً رضایت‌بخش نیست.

استارت مسابقه مونترال؛ پیروزی ژان اریک ورن در مونترال و قهرمانی دی‌گراسی در دنیا!
جدول نهایی مسابقات فرمول E

رالی قهرمانی جهان (WRC): لپی قهرمان رالی فنلاند

اساپکا لپی، ستاره تازه‌وارد تویوتا توانست باوجود آسیب چرخ عقب قهرمان رالی فنلاند شود. بعد از مسابقه سوئد که گری متی لاتوالا هم‌وطن لپی در آن مسابقه قهرمان شد، رالی فنلاند دومین مسابقه در طول فصل بود که فنلاندی‌ها توانستند به پیروزی برسند. البته برخلاف راننده جوان، لاتوالا خوش‌شانس نبود و به علت مشکل ECU نتواست در جایگاهی بهتر از 21 قرار گیرد.

اساپکا لپی؛ قهرمان فنلاندی مسابقه فنلاند

اساپکا لپی از مسیر SS24 با طول 6.8 کیلومتر که در مرحله لمپا بود، تا حدودی ترس داشت. بااین‌حال بدون هیچ‌گونه مشکلی این مسیر خطرناک را به پایان رساند. اما در پشت سر لپی، الفین ایوانز راننده DMACK، جونو هانین هم‌تیمی لپی از تویوتا و تیمو سانین از M-sport قرار داشتند و منتظر یک اشتباه از این راننده تازه‌کار بودند؛ بااین‌حال لپی فوق‌العاده بود. او در انتها توانست 36 ثانیه زودتر از الفین ایوانز مسابقه فنلاند را به اتمام برساند.

الفین ایوانز؛ نفر دوم مسابقه فنلاند

نسکار کاپ 2017 پیست پوکونو 2: مارتین تروکس در صدر، کایلا بوش قهرمان مسابقه کم حادثه!

در انتها به یکی از مسابقات جذاب در دنیای موتوراسپورت می‌رسیم. نسکار همواره برای رانندگان دیگر سبک‌های اتومبیل‌رانی جذاب بوده و حتی افرادی مانند کیمی رایکونن تجربه این سری مسابقات را دارند. برای دومین بار رانندگان سری کاپ نسکار به پوکونو آمدند که این بار کایلا بوش توانست جلوتر از کوین هارویک و مارتین تروکس قرار گیرند. کیسی کن، کورت بوش، جیمی مک مورای، جیمی جانسن به ترتیب در جایگاه‌های 11، 13، 26 و 35 قرار گرفتند که اصلاً رضایت‌بخش نیست. همچنین جوی لوگانو هم به‌ جایگاهی بهتر از 27 دست نیافت.

رهبری کوین هارویک افسانه‌ای در پیست پوکونو
تصادف کریس بوچر با آریک آلمیرولا

از مهم‌ترین تصادفات اتفاق افتاده در پوکونو می‌توان به برخورد کریس بوچر و آریک آلمیرولا، خراب شدن پیشرانه ماشین جفری ارن‌هارت و مشکل سیستم انتقال قدرت دریک کوپ از تیم تویوتا اشاره کرد. برخلاف مسابقات قبلی، می‌توان گفت که پوکونو 2 کم حادثه‌ترین مسابقه فصل 2017 بود.

قهرمانی کایلا بوش در مسابقه پوکونو2

مسابقات هفته آینده

موتو GP، موتو 2 و موتو 3: پیست برنو چک

نسکار کاپ و نسکار ایکس‌فینیتی: واتکینز گلن

فرمولا رنو: پیست آسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا