اخباراخبار داخلی

بررسی بازار انواع سپر خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

در این مطلب قصد داریم ضمن تحلیل این بازار و چگونگی عرضه سپرها به بازار قطعات یدکی اتومبیل، بازار بسیار گرم استوک این روزها را هم مورد بررسی قرار دهیم؛ بازاری که می‌توان گفت به صورت انحصاری در دستان دو برند مطرح یعنی مهر و آژینه می‌چرخد و علاوه بر آن از واردات قطعات سپر از کشورهایی چون کره، چین و ژاپن نیز به صورت گسترده بهره می‌برد. همراه ما باشید تا ببینیم در این بازار تعمیر و تعویض سپر هر خودرو چند فی می‌خورد و همچنین با فهرستی مبسوط در انتهای مطلب، شما را از آخرین قیمت انواع سپرهای خودروهای موجود در بازار ایران آگاه کنیم.
در این بازار چه می‌گذرد؟
برای خرید سپر خودروهای ایرانی در بازار شما می‌توانید هم به فروشندگان قطعات یدکی اتومبیل و هم به سپرسازها مراجعه کنید با این تفاوت که سپرسازها که در رسته تعمیرات خدماتی خودرو فعالیت می‌کنند، سپرهای استوک و کارکرده را هم برای فروش در ویترین خود دارند.
سپر جلو و عقب از معدود قطعات بدنه هستند که متعلقات آنها بسیار است و به دو صورت خام و رنگ‌آمیزی‌شده در بازار قابل خریداری هستند. متعلقات سپر اغلب در بازار به صورت کاملا جداگانه به فروش می‌رسد که شامل پیچ‌ها، دیاق، پفکی و‌… می‌شود که قیمت چندانی هم ندارند.
قیمت اصلی مربوط به پوسته سپر است که اگر خودروی شما از نوع لوکس وارداتی باشد، قیمت آن سر به فلک می‌کشد. خصوصا برای خودروهای لوکس کارکرده که اغلب قطعات بدنه آنها به صورت نو و بسته‌بندی‌شده پیدا نمی‌شود که در نتیجه تنها انتخاب شما بازار سپرهای استوک خواهد بود. در این بازار شما علاوه بر هزینه سپر، ارزش نایاب‌بودن آن را هم باید پرداخت کنید که در نهایت قیمت گزافی برای شما تمام می‌شود.
سپرهای ساخت ایران خودرو و سایپا نیز به وفور در بازار یافت می‌شوند و حتی شما می‌توانید با در دست داشتن کد رنگ اتومبیل خود سپر رنگ‌آمیزی‌شده را از فروشنده دریافت کنید. این در حالی است که سپرهای خام که تنها با آستر و بدون رنگ فروخته می‌شوند قیمت بسیار کمتری از نوع رنگ‌آمیزی‌شده دارند.
نکته دیگری که باید در این بازار حتما به آن اشاره کرد، نقش پر‌رنگ سپرسازهاست. تعمیرکنندگان سپر در این حرفه با جوش  پلاستیکی، تعمیر فایبرگلاس، رنگ و بتونه و … قادرند انواع سپرهای آسیب‌دیده را به شکل اول بازگردانند؛ هر چند که هزینه دستمزد آنان بسیار بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا