دانش خودرویی

۷ دلیل برای دوست داشتن خودروهای دیفرانسیل عقب

یک ماشینِ پرقدرت چه چیز نیاز دارد؟ دیفرانسیل عقب!
این پاسخ هر علاقه‌مندی به خودرو در جواب سوال بالاست. ۷ دلیل برتری یک خودروی دیفرانسیل عقب را در ادامه بخوانید.

یک ماشینِ پرقدرت به چه چیزی نیاز دارد؟ دیفرانسیل عقب!

این پاسخِ هر علاقه‌مندی به خودرو، در جواب به سوال بالاست. در ادامه با ۷ دلیل برتری یک خودرو دیفرانسیل عقب نسبت به نمونه‌ی دیفرانسیل جلو آشنا خواهید شد:

 

۱. دور دو فرمانه به خاطره‌ها خواهد پیوست

با یک خودروی دیفرانسیل عقب، برای دور زدن نیازی به دورِ دو فرمانه در جاهای باریک ندارید! فرمان را بچرخانید و پای خود را بی رحمانه بر پدالِ گاز بکوبید! همین کافی است!

۲. احساس بهتری از فرمان پذیری دارند

در ماشین‌های دیفرانسیل جلو، هنگامِ تخته گاز کنترل فرمان به سختی صورت می‌گیرد و هرچقدر خودرو پرقدرت‌تر باشد شرایط وخیم‌تر است! حال آنکه در نمونه‌یِ دیفرانسیل عقب کنترل فرمان به راحتی و با بیشترین احساس انجام می‌پذیرد.

۳. تقسیم وزن بهتری دارند

قرارگیری گیربکس در مرحله‌ای عقب‌تر و جای‌گذاری دیفرانسیل در انتهایِ خودرو، تقسیم وزنیِ بهتری را در دو محور ارائه خواهد داد، که این به معنایِ فرمان‌پذیری بهتر است.
Mazda-MX5-Miata-Balance

۴. چسبندگی و ترکشن بیشتری دارند

وزنِ تمامی خودروها هنگام شروع حرکت در حالتِ تمام گاز بیشتر به محور عقب منتقل می‌شود، که این قضیه به نفع دیفرانسیل عقب و به ضرر نمونه‌ی دیفرانسیل جلو تمام می‌شود!

۵. آدرنالین بیشتری به خون تزریق می کنند

برای راندنِ یک خودروی دیفرانسیل عقبِ پرقدرت تحت لیمیت و سرعت‌ِ بالا نیاز به مهارت دارید، در این شرایط هیجان و آدرنالین به جای جای بدن شما راه پیدا می‌کند.

۶. با خیال راحت‌تری بر روی قسمت فنی کار می‌کنید

همانند دیفرانسیل جلوها همه چیز در یک مترمربع خلاصه نشده است! دست شما برای تغییر و تعمیرات بسیار بازتر است.

۷. به سادگی تفریح می‌کنید

تفریح و لذتی بالاتر از دریفت کردن با یک دیفرانسیل عقب سراغ دارید؟!

جرمی کلارکسون می‌گوید:
بنا به دلایلی که توضیح آن برای مردم عادی مشکل است، ماشین‌بازها بیش فرمانی را ترجیح می‌دهند!

اگر دلایل دیگری برای ترجیح خودروهای دیفرانسیل عقب دارید برای ما بنویسید.

منبع: carnoter

 

9 دیدگاه

    1. چون ماشین دیفرانسیل جلو بهروری انرژیشون بیشتره، البته ماشینیهای موتور عقب یا وسط هم دارای بهروری انرژی مثل دیفرانسیل جلو هستن

    2. با سلام خدمت شما دوست عزیز سوال شما چندین جواب داره و خیلی کلیه و لی دو دلیل عمده:
      ا. به دلیل جادار بودن بیشتر اتاق مثلا یه ماشین مثل 405 اگه قرار بود دیفرانسیل عقب باشه با همین ابعاد مطمعننا اتاق تنگتری داشت چون قسمتی از فضای زیر اتاق صرف تونل گاردن می شه و این فضا را تنگ تر می کنه .
      2. ارزان تر بودن .به علت اینکه قطعات کمتری تو ماشین دیفرانسیل جلو استفاده می شه قیمتش پایین تر در میاد مضافا به اینکه شما در برندهای گران قیمت دنیا مثل بنز یا ب ام و و یا … کلا دیفرانسیل جلو بودن بی معناس اگه دقت کرده باشین اینها در مدلهای ارزان قیمتشون مانند ب ام و سری 1 و بنز cla فقط دیفرانسیل جلو هستند و بقیه عمدتا دیفرانسیل عقب هستند .

      1. آردی همون ۴۰۵ هست که دیفرانسیل عقبه و موتور پیکانه.مشکلی از بابت فضا نداره ولی مشکل فنی سر به فلک میکشد.

        1. با سلام
          ممنون از نظر دقیقتون بله حرف شما درسته منظور من تنگتر شدن فضاس مثلا نفر وسط در صندلی عقب هر دو را در نظر بگیرید در ار دی یه برجستگش مثل پیکان دیده می شه ولی در 405 این برامدگی خیلی کمتره که این محل را اصطلاحا تونل گاردن می گویند و باید گفت در بیشتر ماشینهای ارزان قیمت دنیا از تکنولوژی دیفرانسیل جلو استفاده می کنند.البته استثنائاتی هم دیده می شه که قبلا مثال زدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا