سامانه ای که می تواند مانع جا گذاشتن کودکان در خودرو شود

سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

سامانه ای که می تواند مانع جا گذاشتن کودکان در خودرو شود

ما همه داستانهای ترسناکی را در موردی افرادی که بچه ها یا حیوانات خانگیشان را در صندلی عقب یک ماشین داغ به حال خود رها کرده اند شنیده ایم. برای کمک به جلوگیری از تراژدی های این چنینی و حوادثی از این قبیل ، نیسان یک ویژگی هشدار ویژه را به Pathfinder 2018 اضافه کرده است.

درب عقب خودرو هشدار را نگه می دارد زمانی که درب عقب باز و یا بسته شده قبل و بعد از یک سفر است. اگر این سامانه تشخیص دهد که درب های عقب قبل از سفر باز و بسته شده اند اما بعد از سفر دوباره باز نشده اند، هشدار را در پانل دستگاه نشان می دهد.  اما در صورت عدم توجه سیستم پس از آن که راننده از وسیله نقلیه دور شود، با استفاده از بوق های ممتد و متمایز وی را خبر می کند.

ایده یادآوری رانندگان برای بررسی صندلی عقب جدید نیست. در برخی از مدل های GM، یک یادآور صندلی عقب به صدا در می آید و یک پیام تصویری به نمایش در می آید تا اطمینان حاصل شود که رانندگان چیزی در پشت ماشین را ترک نکند. اما نیسان می گوید ویژگی بوق زدن این سامانه را از دیگران متمایز می کند.

Elsa Foley، یکی از مهندسان نیسان در مورد این سیستم هشداری، گفت: « با جلب توجه راننده به عقب شما بهتر می توانید وی را متوجه کودکان یا حیوانات جا مانده در خودرو کنید و لذا این کار از یک هشدار صرفاً نمایشی کاربردی تر است.»


بدون دیدگاه