اخباراخبار خارجی

سرجیو مارکیونه: تولید کراس‌اوور فراری دور از انتظار نیست!

خودروهای SUV موردعلاقه بخش زیادی از مردم جهان هستند. بنابراین شنیدن خبر ساخت شاسی‌بلندی با آرم فراری برای هرکسی می‌تواند جذاب باشد. سرجیو مارکیونه، رئیس گروه فیات-کرایسلر (FCA) و همچنین فراری، در ارتباط با سؤال خبرنگاران مبنی بر ساخت کراس‌اوور فراری این‌طور پاسخ داد:

از قدیم فراری به ساخت و تولید سگمنت‌های جدید مشهور بوده و همواره توانسته نیازهای خاص مشتریان خود را برآورده سازد. بااین‌حال شخصاً تمایلی به ساخت کراس‌اوور ندارم. من می‌خواهم کمپانی به آنچه برایش مناسب است، برسد. بنابراین هنوز تصمیمی برای ساخت این نوع خودرو گرفته نشده اما احتمالاً می‌توان شاهد اولین کراس‌اوور فراری بود.

کمی بعد، سخنگوی شرکت به میان خبرنگاران آمد و تا حدودی حرف‌های مدیر خود را تکذیب کرد:

ما خودروی SUV معرفی نخواهیم کرد.

البته حرف سخنگوی شرکت چندان بی‌راه نیست، چراکه چندی پیش شخص مارکیونه درباره ساخت خودروی SUV فراری این‌طور پاسخ داده بود:

اگر در این کمپانی خودروی SUV تولید شود، باید از روی جنازه من رد شوید!

انریکو گالیرا، مدیر بخش فروش و تبلیغات فراری، به نشریه اتوکار گفته بود که ساخته نشدن SUV در کارخانه مارانللو به علت عدم شباهت نوع طراحی این دسته از خودروها به نمونه‌های اسپرت است. یعنی به‌هیچ‌عنوان حس و حال خودروی اسپرت به راننده منتقل نمی‌شود.

ماه گذشته نشریه Car گزارشی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد اسب‌های سرکش مارانللو درحال‌توسعه خودرویی به نام F16X با مشخصاتی شبیه به کراس‌اوور هستند. اگر این گزارش حقیقت داشته باشد، وجود پیشرانه V8 بنزینی یا هیبرید در زیر کاپوت این خودرو دور از انتظار نیست. نزدیک‌ترین ساخته فراری به نمونه‌های SUV را می‌توان مدل FF و GTC4 Lusso دانست، که دودرب و دو دیفرانسیل هستند. فراری باید به خود بیاید، چراکه لامبورگینی Urus و آستون‌مارتین DBX توانسته‌اند جایگاه خوبی را در بین طرفداران ماشین کسب کنند. اگر اسب‌های مارانللو رقابت را ببازند، سخت می‌توانند به این بخش بازار برگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا