اخباراخبار خارجی

مزدا جزییات برنامه‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

بخش توسعه پیشرانه مزدا از اولین سری موتورهای بنزینی به نام SkyActiv-X با تکنولوژی سوپاپ فشرده پرده برداشت. سری جدید پیشرانه‌ها قرار است در سال 2019 روی خط تولید قرار گیرند. کاهش مصرف سوخت و استهلاک پایین ازجمله ویژگی‌های بارز آن‌هاست.

مزدا جزییات خودروی الکتریکی و برنامه‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

امروزه برای رساندن بنزین به دمای انفجار می‌بایست از جرقه استفاده شود. اما به نظر می‌رسد که مزدا راه‌حل دیگری برای سوزاندن بنزین پیدا کرده است. تکنولوژی «سوپاپ فشرده» به این معناست که مخلوط سوخت و هوا تنها با فشرده شدن آن توسط پیستون، منفجر می‌شوند. در حقیقت این تکنولوژی مشابه اتفاقی است که در پیستون‌های موتور دیزل اتفاق می‌افتد. با این تفاوت که در آنجا نیازی به تکنولوژی‌های پیچیده نیست. این روش به‌طور خلاصه Spark Controlled Compression Ignition نامیده می‌شود. مزدا ادعا نموده به این روش جدید دست پیدا کرده و نسبت به روش قدیمی (همراه با جرقه) گزینه بهتر و مناسب‌تری به شمار می‌رود.

مزدا جزییات خودروی الکتریکی و برنامه‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

مزدا می‌گوید که پیشرانه‌های SkyActiv-X نسبت به SkyActive-G تا حدود 30 درصد مصرف بنزین کمتری دارند. حتی این کمپانی ژاپنی عقیده دارد با نصب سوپرشارژر بر روی سری X از نسخه تنفس طبیعی سری G بین 10 تا 30 درصد مصرف کمتری را تجربه می‌کنند. البته جای تعجب ندارد، چراکه در سری دوم سوخت به‌صورت اسپری به درون پیستون وارد می‌شود. در حقیقت کمپانی مزدا تمرکز خود را روی یک هدف معطوف کرده: دستیابی به حداقل آلایندگی CO2

مزدا جزییات خودروی الکتریکی و برنامه‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

برنامه شرکت از سال 2010 شروع‌شده و تا سال 2030 قرار است حداقل 50 درصد و تا سال 2050 حداقل 90 درصد از آلایندگی که توسط گاز CO2 به وجود آمده کاسته شود. در حقیقت مزدا اعتقاد دارد در کنار تولید خودروهای الکتریکی، می‌بایست به بهبود پیشرانه‌های بنزینی توجه نمود.

مزدا جزییات خودروی الکتریکی و برنامه‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

از سال 2019 مزدا نیز به جرگه خودروسازان الکتریکی اضافه خواهد شد و فناوری‌های در حوزه این صنعت را یک‌به‌یک معرفی می‌کند. طبق جدول زمان‌بندی شرکت، تکنولوژی رانندگی خودکار از سال 2020 تست‌های خود را آغاز و در سال 2025 رسماً به کار گرفته خواهد شد. بهبود خط طراحی Kodo و ساخت خودروهای ارزان برای همه قشرهای جامعه ازجمله اهداف بلندمدت این کمپانی ژاپنی است. ماسامیچی کوگای، مدیرکل گروه مزدا، درباره برنامه بلندمدت شرکت می‌گوید:

شخصاً فکر می‌کنم شرکت ما باید بخشی مهمی از زندگی مردم قرار گیرد و همواره به دنبال کسب اعتماد و ایجاد پیوند قوی باشد. مشتریان حق بهره‌مندی از تکنولوژی‌ها و خدمات به‌روز را دارند و وظیفه ما فراهم کردن آن‌ها است. در سراسر جهان مزدا به‌عنوان برندی معتبر شناخته‌شده که ساخت اتومبیل‌های اسپورت مانند MX-5 و قدرتمند مانند ساوانا، به‌خوبی توان شرکت را در سگمنت‌های مختلف نشان می‌دهد.

مزدا جزییات خودروی الکتریکی و برنامه‌های خود برای سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد

مزدا و تویوتا اخیراً توافق کرده‌اند تا سهام یکدیگر را درمجموع به ارزش 570 میلیون دلار خریداری نمایند. بدین ترتیب تویوتا 5.05 درصد از سهام مزدا را در اختیار خواهد داشت. همچنین مزدا 0.25 درصد سهام شرکت مقابل را به دست می‌آورد. امضای توافق‌نامه با نهادهای کوچک و بزرگ ژاپنی، ساخت کارخانه در ایالات‌متحده تا سال 2021، بهبود زیرساخت‌ها و همکاری در بخش حمل‌ونقل عمومی بخشی از اقدامات این شرکت برای تحقق برنامه‌های خود به شمار می‌رود. مزدا به دنبال پیشرفت و افزایش سهم خود از بازار است به‌طوری‌که می‌خواهد هر طور که شده در همه زمینه‌ها دستی بر آتش داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا