اخباراخبار خارجی

همکاری تویوتا و مزدا برای ساخت خودرویی الکتریکی

چندی قبل در دنده 6 درباره برنامه‌های مزدا و توافق این شرکت با تویوتا صحبت کردیم. اما به دلیل طولانی شدن مقاله نتوانستیم به طور کامل دراین‌باره توضیح دهیم. دو شرکت ژاپنی قصد دارند تا یک خودروی الکتریکی با تکنولوژی‌های جدید را تولید نمایند. تویوتا و مزدا قراردادی را امضا کرده‌اند که به موجب آن بر روی تحقیق و توسعه مشترک سرمایه‌گذاری نموده‌ تا از این طریق بتوانند اولین خودروی مشترک الکتریکی را به بازار روانه کنند.

تویوتا توانسته 5 درصد از سهام شرکت مزدا را در اختیار بگیرد؛ این اتفاق در حالی می‌افتد که نسل جدید پیشرانه‌های SkyActiv-X برای سال 2019 تنها چند روز است که توسط مزدا معرفی شده. در حقیقت این شرکت معتقد است با نسل جدید پیشرانه‌های خود می‌تواند از آلایندگی بیشتر محیط زیست جلوگیری کند.

امضای قرارداد همکاری میان تویوتا و مزدا

همانطور که پیش‌تر گفته شد، شرکت ژاپنی قصد دارد تا از تکنولوژی سوپاپ فشرده استفاده کند تا بدین ترتیب بدون شمع‌های جرقه‌زن، مخلوط سوخت و هوا مشتعل شود. در حقیقت مزدا عقیده دارد که بهتر است به جای تولید موتور الکتریکی، پیشرانه های بنزینی را بهبود داد؛ چرا که به عقیده آنان هنوز نیازی به الکتریسیته نیست! البته آنها تا حدودی موفق بوده‌اند. کیوشی فوجی‌وارا، مدیر بخش تحقیق و توسعه مزدا، در‌باره تکنولوژی جدید سوپاپ فشرده می‌گوید:

این کار ضروری است و باید انجام گیرد. بهبود پیشرانه های بنزینی فعلا کار عاقلانه‌ای به نظر می‌رسد.

امضای قرارداد همکاری میان تویوتا و مزدا

شرکت‌های ژاپنی تویوتا و مزدا همچنین اعلام کردند که نزدیک به 1.2 میلیارد پوند بر روی کارخانه مشترک خود در شمال ایالات متحده سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ این کارخانه قرار است سالانه 300 هزار خودرو تولید نمایند. یکی از مدل‌های تولیدی، تویوتا کرولا خواهد بود. البته قرارداد دیگری نیز به زودی امضا خواهد شد که مطابق آن، کارخانه‌ای برای ساخت کامیون احداث می‌شود. ارزش این قرارداد 767 میلیون پوند برآورد شده.

به نظر می‌رسد بعد از تهدیدهای دونالد ترامپ مبنی بر احداث دیوار بین مکزیک و ایالات متحده، شرکت تویوتا مجبور شد تا کارخانه‌ای در این کشور بسازد؛ چراکه کرولای مصرفی آمریکایی‌ها از کارخانه مکزیک تامین می‌شود.

1 دیدگاه

  1. اینجا به جای همکاری ایران خودرو و سایپا شاهد تبانی آنها هستیم که البته تو ایران بیشتر جواب میده ؟!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا