اخباراخبار خارجیدسته‌بندی نشده

رکورد جدید تسلا: طی هزار کیلومتر با یک بار شارژ!

تا چند سال پیش بسیاری خودروهای الکتریکی را به دلیل نیاز آن‌ها به شارژ‌های پی‌در‌پی ناکار‌آمد می‌دانستند و یا آن‌ها را خودرو‌هایی صرفا برای داخل شهر به شمار می‌آوردند. اما با پیشرفت چشم‌گیر تکنولوژی و البته ورود شرکت‌ جاه‌طلبی مانند تسلا، این تفکرات تا حدود زیادی از بین رفت. اگر پیش از این گفته می‌شد که خودروهای الکتریکی کند هستند، تسلا مدل اس نشان داد که با موتورهای الکتریکی برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۵ ثانیه نیاز است.

به تازگی نیز گروهی در ایتالیا توانسته‌اند رکورد پیمایش با تسلا را تنها با یک بار شارژ کردن بشکنند. آن‌ها با استفاده از تایرهایی که اصطکاک چرخشی کمتری دارند، توانسته‌اند ۱۰۷۸ کیلومتر را با یک بار شارژ باتری‌ها طی کنند. به غیر از این تغییر تایرها،‌ هیچ تغییر دیگری در مدل اس ایجاد نشده است.

برای ثبت چنین رکوردی، آنان ۲۹ ساعت را در جنوب ایتالیا رانندگی کردند. در راستای کاهش مصرف سوخت، سیستم‌ تهویه و دیگر سیستم‌های رفاعی به طور کلی خاموش بوده‌اند. البته نباید انتظار داشته باشیم که این هزار کیلومتر با سرعت بالایی پیموده شده باشد و سرعت متوسط مدل اس در طول مسیر حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

درضمن نباید نقش سیستم نیمه خودران تسلا را در کسب چنین موفقیتی فراموش کنیم. راننده خودرو می‌گوید که این سیستم کمک شایانی برای نگهداری خودرو با سرعت ثابت در میان دو خط به او کرده است.

پس از طی کردن این مسیر طولانی، ۹۸.۴ کیلووات‌ساعت انرژی مصرف شده که معادل با سوزاندن تنها ۸ لیتر سوخت فسیلی است. این اعداد برتری مطلق برقی‌ها را در برابر خودروهایی با سوخت فسیلی از حیث مصرف سوخت و حفظ محیط‌زیست نشان می‌دهد.

انتظار برای همه‌گیر شدن خودروهای الکتریکی همچنان ادامه دارد اما ورود خودروهایی ارزان‌تر مانند تسلا مدل ۳ نوید بخش آینده‌ای درخشان برای این خودروهاست. برای شناخت بیش‌تر با کمپانی تسلا و برنامه‌هایش برای آینده،‌ پیشنهاد میکنم سری مقاله‌های آشنایی با تسلا را در دنده ۶ از دست ندهید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا