اخباراخبار خارجی

معرفی کانسپت بی‌ام‌و Z4: زیبا و خشن، مثل همیشه

چندین سال است که همکاری مشترکی میان تویوتا و بی‌ام‌و برای تولید جانشین Z4 و سوپرا جریان دارد. هرچند گفته می‌شد که سال پیش این پروژه متوقف شده است، اما درنهایت ادامه یافت و ظاهرا به زودی به ثمر خواهد نشست. بی‌ام‌و به تازگی طی رویدادی که در پبل‌بیچ برگزار شد، از کانسپت Z4 جدید رونمایی کرد.

مهم‌ترین سورپرایزی که این کانسپت با خود دارد، نام آن است. به نظر می‌رسید که بی‌ام‌و رودستر جدید خود را با نام Z5 عرضه کند که مشخص شد این حدس نادرست بود. هرچند تا رسیدن خودرو به مرحله تولید، تغییراتی را در این کانسپت شاهد خواهیم بود، اما فرم کلی رودستر جدید بی‌ام‌و را در این کانسپت می‌توانیم ببینیم.

به نسبت نسل قدیمی Z4، خودروی جدید ظاهری خشن‌تر دارد. طراحی بسیاری از قسمت‌های این ماشین را پیش از این در کانسپت سری 8 که چند ماه پیش معرفی شد، دیده بودیم که جلوپنجره و ورودی‌ هوای بزرگ از جمله آن‌ها هستند. بی‌ام‌و می‌گوید این ورودی هوای بزرگ برای موتور قدرتمند Z4 لازم هستند اما متاسفانه آن‌ها اعلام نکرده‌اند که منظورشان دقیقا کدام موتور قدرتمند است.

همانند سری قبل، Z4 جدید نیز دماغه‌ای کشیده و دراز دارد و فاصله رودستر تا زمین بسیار کم است. خطوط روی بدنه به نسبت قبل کمتر انحنا دارند و شکسته و تیز هستتد که به خودرو چهره‌ای عضلانی و خشن‌تر می‌بخشند. در عقب کانسپت، چراغ‌های عقب و اگزوز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این قسمت را عریض جلوه می‌دهند‌.

احتمالا داخل کانسپت کمترین‌ تغییرات را برای تبدیل شدن به نمونه واقعی نیاز داشته باشد. صفحه نمایش بزرگ با کنترلر iDrive دقیقا همان چیزهایی هستند که در یک بی‌ام‌و معمولی نیز دیده می‌شوند. اما جذاب‌ترین چیزی که در داخل کانسپت دیده می‌شود، استفاده از دو رنگ متفاوت در طراحی قسمت‌هاست. طراحان برای آن که نشان دهند در کانسپتشان بیش‌ترین تمرکز را برای راننده داشته‌اند، محدوده سرنشین جلو را به رنگ بدنه درآورده‌اند و صندلی راننده با رنگی متفاوت قرار گرفته است. به هرصورت بعید به نظر می‌رسد که همچین اتفاقی در نمونه واقعی خودرو اتفاق بیفتد.

اگر نمونه واقعی نیز همانند کانسپت محوریتش بر روی ایجاد حسی خوب برای راننده و ارائه یک رودستر اسپورت واقعی باشد، دوستداران بی‌ام‌و از این مقدار انتظار برای معرفی نسل جدید Z4 راضی خواهند بود. احتمالا باید شاهد معرفی و عرضه مدل تولید انبوه در سال آینده میلادی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا