گردشگری

دیدنی های خانوادگی پاتایا،تایلند

اقامتگاه های ساحل معروف شهر پاتایا در کشور تایلند در طی سالها شهرت رنگارنگی بدست آورده است. پاتایا که در فاصله 200 کیلومتری تایلند قرار گرفته است، مکان بسیار مناسبی برای لذت بردن از آفتاب، ماسه و دریا است. این شهر ساحلی از زمانی که توسط سربازان آمریکایی در زمان جنگ ویتنام کشف شد، میزبان توریست های بسیار زیادی بوده است. از آن زمان شهرت این شهر افزایش یافته و در حال حاضر یکی از شناخته شده ترین مکانهای توریستی و تفریحی جنوب شرقی آسیا است.

اگر شما به همراه خانواده مسافرت می کنید، بهتر است به ساحل جومتین بروید. این مکان اگرچه هنوز توریستی است، اما از مرکز شهر آرام تر و خلوت تر است.

1-دهکده نونگ نات

پارک واقع در دهکده نانگ نات مکانهای دیدنی مختلفی دارد.  یک پارک بسیار محسور کننده از گلهای ارکیده و باغ وحشی که برای همه سنین مناسب است. بازدید کنندگان همچنین می توانند از تماشای مسابقه بوکس تایلندی، جنگ خروسها و نمایش فیل لذت ببرند. وسیله مسافرت به این پارک می تواند توسط تور یا خود پارک فراهم شود.

ساعات بازدید: روزانه از 8 صبح تا 6 غروب

ورودیه: 500 بات تایلند برای دسترسی کامل به کل پارک

آدرس: 34/1 Moo 7 Na Jomtien, Sattahip

2 – ساحل جومتین

مکان بسیار مناسبی برای فرار از شلوغی شهر و ریلکس کردن است. می توانید از آفتاب درخشان لذت ببرید یا در در پناه سایه درختان و صخره های ساحلی استراحت کنید. عاشقان باری های آبی می توانند از بازیهای مانند جت اسکی، پاراسیلینگ و بادسواری روی دریا لذت ببرند. رستورانهای زیادی نیز با غذاهای دریای تازه در این ساحل قرار دارند.

3 – محراب حقیقت

به بهانه “خلق دوباره شکوه بهشت بر روی زمین” بنا شده است. . این بنای عظیم به سبک معماری تایلندی ساخته شده و تمامی فضاهای این ساختمان با کارهای دستی چوبی تزیین شده است. این بنا به منظور احترام به ادیان و فلسفه های باستانی ساخته شده و عکس العملی در برابر رفتار ها و روشهای غیر معنوی است. بازدید کنندگان این ساختمان می توانند از تماشای بوکس تایلندی، نمایشهای تمدن تایلند، فیل سواری، اسب سواری یا قایق سواری لذت ببرند.

ورودیه: 450 بت تایلند برای بزرگسالان و 225 بت برای بچه  ها

آدرس: 206/2 Moo 5, Soi Naklua 12 , Naklua, Banglamung

4 – معبد وانسانگ وارارام

این معبد نه تنها دریچه ای  به سوی طراحی و معماری سنتی تایلند است، بلکه ارزشهای اجتماعی نیز در ساخت این بنا به کار گرفته شده است. این معبد در سال 1988 برای یادبود 42 سال سلطنتش به به شاه Bhumibol Adulyadej تقدیم شد. در سمت راست این بنا یک دریاچه با پیاده روی چینی و ساختمانهای دیدنی قرار دارند. این بنا بر روی یک تپه قرار دارد که تا بالای تپه 299 پله قرار دارند.

5 – مینی سیام

مینی سیام مکانی است که تعدادی از مکانهای دیدنی جهان در آن بازسازی شده اند. در میان این مکانهای دیدنی می توان از مجسمه آزادی نیویورک، پل برج لندن، اپرای سیدنی، طاق نصرت پاریس و Victory Monumen  بانکوک نام برد.

ساعات بازدید: روزانه از 7 صبح تا 10 غروب

آدرس: 387 Moo 6 Sukhumvit Rd., Pattaya City Naklua, Banglamung

6-مناطق چهارگانه بازار شناور:

اولین و تنها بازار شناور در پاتایا به توریستها این امکان را می دهد تا با زندگی مردم محلی تایلند آشنا شوند. اگر تماشای این بازار شناور برای شما به اندازه کافی هیجان انگیز نیست، می توانید از یک تور قایق رانی انتخاب کنید. این تور شامل تماشای برنجزارها، خانه های سنتی تایلند، صنایع چوبی و موزه کایت است.

ساعات بازدید: روزانه از 8 صبح تا 6 غروب

ورودیه: آزاد. اما برای قایق رانی باید تا 300 بات تایلندی پرداخت کنید

آدرس: 451/304 Mu 12, Sukhumvit Road, Tambon Nong Prue, Amphoe Bang Lamung

 7 – پارک پاتایا

گذراندن یک روز در پارک پاتایا برای همه بسیار سرگرم کننده است. سرگرمیهای این پارک برای تمام سنین مناسب و جذاب است. می توانید ترشح آدرنالین را با سوار شدن در رولرکوستر حس کنید یا به یاد ایام کودکی سوار چرخ و فلک شوید. یک پارک آبی نیز برای خنک شدن وجود دارد و رستوران برج پارک پاتایا که در زمان غذا خوردن می توانید از مشاهده چشم انداز بسیار زیبایی لذت ببرید.

ساعات بازدید: روزانه از 10 صبح تا 6 غروب

آدرس: 345 Jomtien Beach, Pattaya City

8-جهان زیر آب پاتایا

سفر به اعماق دریاها در پاتایا نه تنها در روز امکان پذیر است، بلکه تمام شب را نیز می توانید در این مکان به سر برید. این اولین آکواریوم مدرن تایلند است که شما می توانید در آن به ماهیهای کوی غذا دهید و در کنار کوسه ها و سفره ماهیها شنا کنید. همچنین سرگرمیهای جذاب دیگری از قبیل غذا دادن به کوسه ها نیز وجود دارد. قبل از رفتن به پارک، شنا کردن، غذا دادن و فعالیتهای دیگر را رزرو کنید.

ساعات بازدید: روزانه از 9 صبح تا 6 غروب

ورودیه: 500 بات تایلند برای بزرگسالان و 300 بات برای بچه  ها. فعالیتهای جنبی هزینه جداگانه دارند.

آدرس: 22/22 Moo 11,Sukhumvit Rd.,Nongprue, Banglamung

9 – ناکلوا

برای دسترسی به بازارهای بهتر می توانید به شهر کوچکی نزدیک پاتایا، به نام ناکلوا بروید. سفر خود را به گونه برنامه ریزی کنید تا صبح زود در ناکلوا باشید. بدین ترنیب می توانید از بازار ماهی آن استفاده کنید. اگر غروب بروید می توانید از بازار شبانه دیدن کنید. رستورانهای بسیار خوبی در این شهر هستند که می توانید در آنها غذای سنتی و محلی تایلندی را به دور از هیاهوی مرکز شهر پاتایا پیدا کنید. بهتر است با همراهی یک گروه به این شهر مسافرت کنید. بدین وسیله می توانید از همراهی با دوستان جدید لذت ببرید.

 

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا