اخبارژاپنی

حقایق جالب درمورد “نیسان” که باید بدانید

اگر تا به حال کسی اسم نیسان را نشنیده باشد، احتمالا در 80سال اخیر زیر سنگ زندگی میکرده است! یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای سواری، نیسان نام دارد. در اینجا به چند واقعیت که احتمالا شما نمیدانید اما بهتراست بدانید، اشاره خواهیم کرد:

حقیقت اول: Nissan از قدیمی ترین تولیدکنندگان خودرو است

بیشتر شما ممکن است بدانید که فورد به عنوان قدیمی ترین تولیدکننده خودرو شناخته میشود و شاید فکر کنید که نیسان در دنیای مدرن امروز پا به عرصه تولید خودرو گذاشته است. اما حقیقت آن است که نیسان اولین شرکتی بوده است که در نیمه اول قرن20 تولید انبوه خودرو را در آسیا شروع کرده است.

حقیقت دوم: اصالت نیسان

ایده اولیه کارخانه Nissan در سال 1914میلادی توسط ماشوجیرو هاشیموتو مطرح شد. این موضوع کمی قبل تر از تولید انبوه خودروهایی با قیمت مناسب اتفاق افتاد. در سال 1932 این کارخانه “داتسون” نامیده شد که در سال 1943 به نام امروزی خود یعنی “نیسان” تغییر نام داد.

اگر تا به حال کسی اسم نیسان را نشنیده باشد، احتمالا در 80سال اخیر زیر سنگ زندگی میکرده است! یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای سواری، نیسان نام دارد.

حقیقت سوم:

نام اصلی اولیه Datson بود که بعدا به Datsun تغییر پیداکرد. در ژاپنی SON به معنی “عیب و ایراد” است.

حقیقت چهارم:

در دوران جنگ جهانی دوم،Nissan وارد عرصه ساخت و تولید کامیون و وانت های نظامی شد. همچنین نیسان موتورهایی با عملکرد بالا را برای هواپیماها و جت ها تولید میکرد. این تنها گوشه ای از عملکردهای نیسان است که میتوان به آن افتخار کرد. نیسان که در آن زمان به نام “داتسون” شناخته میشد، مسئول پرتاب اولین ماهواره ژاپن بود. در دهه 1970 نیسان این مسئولیت را به خوبی انجام داد. همچنین در سال 1966 میلادی، نیسان وارد خط تولید قایق های موتوری نیز شده بود.

حقیقت پنجم: نقش کلیدی Nissan در بازار آمریکا

کمی بیشتر از دو دهه برای نیسان طول کشید تا جای پای خود را در بازار آمریکا سفت کند. نیسان در سال 1958 وارد بازار آمریکا شد. در ابتدا نیسان مجبور به رقابت با شرکت های بزرگی مانند فورد و GM بود، اما برهیچکس پوشیده نیست که به دلیل قیمت های بسیار مناسب و کیفیت بالای نیسان، این شرکت از محبوبیت بالایی برخوردار است.

حقیقت ششم:

یکی از حقایق در مورد Nissan، تولید سدان های لاکچری کمیاب و بالاترین کیفیت بدر زمان خود بود. هنوز که هنوز است این سدان ها لاکچری و زیبا به نظر میرسند.

حقیقت هفتم:

در سال 1999، نیسان و شرکت فرانسوی رنو با همدیگر شراکتی خوب را شروع کردند. بعد از آن، این دو غول خودروسازی به واسطه این شراکت، سهم بیشتری از بازار را نصیب خود کردند.

حقیقت هشتم:

همه چیز در مورد Nissan خوب به نظر نمیرسد. مخصوصا وقتی که صحبت از دهه 90 میلادی میشود. آنها در این دهه نزدیک به 2میلیارد دلار زیان را اعلام کردند.

حقیقت نهم:

نیسان از همان اول انگیزه رسیدن به پله های بالای موفقیت را داشت. یکی از این پله ها طراحی موتورهای مناسب و با بازدهی بالا بود. یکی از بهترین موتورهای حال حاضر دنیا یعنی VQ، توسط نیسان طراحی و ساخته شده است.

حقیقت دهم:

وقتی که Nissan در تولید ماشین های نظامی، پرتاب ماهواره دستی داشته است، تعجب برانگیز نخواهد بود که بگوییم Nissan خودروهای الکتریکی فوق العاده ای را با خریداران فراوان اروپایی وارد بازار کرده است.

 

نیسان لیف

 

 

 

5 دیدگاه

  1. من بیست سال پیش پی به محشر بودن نیسان بردم که با داتسون 180 همه کاری کردیم و آخ نگفت، دستی و دریفت هایی کشیدیم که با BMW هم شاید اونقد ماشین تو دستت نباشه، یه وانت اتوماتیک مدل 92 هم داشتیم که هیچ ماشینی لذت رانندگی با اونو نمیده، اوردرایوی داشت که میزدی میرفتی تو ابرها. به نظرم تویوتا ساده و ببر بیار میسازه، نیسان لوکس و دوست داشتنی

    1. بله واقعا درسته. ما هم داتسون داشتیم و نمیدونم چرا احساس میکنم اون ماشین هنوز که هنوزه از این ماشین های امروزی دلنشین تر و بهتر بود

  2. وانتهای آبی رنگ که به نیسانهای انتحاری معروف هستند و در جاده های شمال ایران پادشاهی میکنند محصول چه سالی هستند؟

  3. نیسان تویوتا لکسس اینفینیتی اکورا هندا مزدا سوزوکی میتسوبیشی سوبارو بهترین ماشینهای دنیا هستند بعدش آلمان آمریکا انگلیس ایتالیا وولو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا