اخباراخبار خارجی

پیش‌نمایش خودروی هیدروژنی هیوندای با کانسپتی جدید

هیوندای به تازگی از کانسپت شاسی‌بلند هیدروژنی‌ جدیدش که قرار است جانشین توسان FCV بشود رونمایی کرد. این کانسپت به نسبت نمونه قبل که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد، واقع‌گرایانه‌تر و به خودروهای عادی شبیه‌تر است.

این کراس‌اور که هنوز نامی ندارد، چهارمین نسل خودروهای هیدروژنی کمپانی کره‌ای به شمار می‌آید. در این نسل،‌ کارآیی سیستم به مقدار ۶۰ درصد پیشرفت داشته؛ بطوریکه مسافت رانندگی به ۵۸۰ کیلومتر رسیده است.

۲۰ درصد افزایش در قدرت خروجی به نسبت توسان FCV دیده می‌شود؛ یعنی موتور هیدروژنی جدید می‌تواند ۱۶۱ اسب‌بخار را تولید کند. همچنین رانندگان می‌توانند خودرو را در دمای منفی ۳۰ درجه نیز روشن کنند.

توسان FCV یکی از اولین خودروهای پیل‌سوختی به شمار می‌آيد که به تولید انبوه رسید. هرچند فروش چنین ماشین‌هایی چندان زیاد نیست و به دلیل قیمت‌های گزافشان، خریداران چندانی را به سمت خود جلب نمی‌کنند. خودروسازان نیز ترجیح می‌دهند بر روی خودروهای تمام الکتریکی سرمایه‌گذاری بیش‌تری داشته باشند. هیوندای نیز اعلام کرده است که از این پس تمرکز بیش‌تری را به سمت خودروهای تمام الکتریکی معطوف خواهد کرد و به اتومبیل‌های پیل‌سوختی به عنوان یک برنامه بلند‌مدت نگاه خواهد داشت.

همچنین کمپانی کره‌ای علاقه دارد تا بیش‌تر بر روی خودروهای الکتریکی پیل سوختی(FCEV)  کار کند چراکه این تکنولوژی ارزان‌تر و کم‌جا‌تر از نمونه‌های کاملا هیدروژنی است؛ بنابراین می‌تواند بر روی سدان‌های کوچکتر و کم‌قیمت‌تر نیز قرار گیرد.

1 دیدگاه

  1. 580 کیلومتر با یک بار سوختگیری هیدروژن افزایش راندمان موتور به میزان 20 درصد خودرویی با ضریب صفر درصد آلودگی روشن شدن خودرو در دمای منفی 30 با اوجه به پیل سوختی بودن آن” FCEV ” کارایی این خودرو نسل چهارم به 60 درصد افزایش یافته که با اعداد و ارقام رو به ترقی مواجه هستیم
    امیدوارم حداقل ایران برای حفظ محیط زندگی و آلودگی کمتر و حداقلی تنفس در شهر های بزرگ از روی اینچنین خودروهای پاکی تعرفه واردات را بردارد و اجازه دهد که براحتی وارد ایران شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا