ترخیص ۵۰۰۰ خودرو به مشکل خورد

چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ | 5 نظر

ترخیص ۵۰۰۰ خودرو به مشکل خورد

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: نزدیک به 5 هزار دستگاه خودرو از ثبت‌سفارش‌های واردات قبلی هم‌اکنون به علت بسته شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو در گمرکات معطل مانده و اجازه ترخیص ندارد. فرهاد احتشام‌زاد با بیان اینکه توقف ثبت‌سفارش واردات خودرو نقض صریح قانون است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه تجارت برخلاف قوانین اقدام کرده است. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه کار غیرقانونی، پشت پرده غیرقانونی هم دارد، افزود: نمی‌دانم پشت پرده این کار چیست اما به‌دنبال تصمیم نعمت‌زاده وزیر سابق و قائم مقام وی در رابطه با ممنوعیت ثبت‌سفارش واردات خودرو از 5 هفته پیش تاکنون مشکلات بسیاری برای واردکنندگان پیش آمده است.

وی افزود: نزدیک به 5 هزار دستگاه خودرو هم‌اکنون از ثبت‌سفارش‌های واردات قبلی در گمرکات معطل مانده و اجازه ترخیص ندارد. احتشام‌زاد در پاسخ به این سوال که چرا این خودروها اجازه ترخیص از گمرک ندارد در حالی ثبت‌سفارش‌های قبلی از اعتبار برخوردار است، گفت: اینها ثبت‌سفارش‌هایی است که باید در سامانه ثبت‌سفارش اصلاحاتی در مورد آن انجام شود، مثلا مدل سال آن عوض شده و باید در سامانه ثبت‌سفارش این اصلاح قید شود، اما از آنجا که سیستم فعال نیست امکان اصلاح ثبت‌سفارش آن هم وجود ندارد. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه پیگیر بسته شدن غیرقانونی واردات ثبت‌سفارش خودرو از مراجع نظارتی دولتی و قضایی هستیم، گفت: اقدام یک‌شبه وزیر سابق صنعت و معاون وی در بستن سایت ثبت‌سفارش خودرو باعث شده که واردکنندگان نتوانند به موقع به قراردادهای خود در تحویل خودرو عمل کنند.

به نقل از فارس وی افزود: علت بسته شدن سایت ثبت‌سفارش خودرو را در زمان وزارت نعمت‌زاده پیگیر بودیم و اکنون هم پیگیر این موضوع از آقای شریعتمداری و وزارتخانه هستیم. احتشام‌زاده با تاکید بر اظهارات افخمی‌راد رئیس سابق سازمان توسعه تجارت در رابطه با بسته شدن سایت ثبت‌سفارش گفت:افخمی راد براساس قانون صحبت کرده ‌است و توقف ثبت‌سفارش واردات خودرو رانت ایجاد می‌کند. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد واردات تعدادی خودروی لوکس با ترک تشریفات و واردات چند خودروی لوکس بدون ثبت‌سفارش، گفت: کالاهایی که ثبت‌سفارش ندارد، اجازه ترخیص از گمرکات را ندارد و اینکه چگونه ترخیص شده و چرا گمرک اجازه ترخیص داده، محل سؤال است و پیام بدی دارد که نهادهای نظارتی باید این موضوع را پیگیری کنند.


5 دیدگاه

  1. نوید آوانته | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

    کیا جایزه برترین طراحی سال 2017 را گرفت
    جالبه هنوز هستن افرادیکه فکر میکنن کره ای ها از ژاپنی ها عقب تر هستن

  2. shaahin e | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

    متاسفانه از سال چندین سال پیش خود دولت شروع به معامله در بازار کرده . یقینا خودشون تعداد زیادی کیا دارن الان هم سفارش رو قطع کردن تا وقتی که کیا رو خورد میکنن . مگر نه خیلی عجیبه این چیزا چطور باید مثلا کیا وارد نشه اگر چه من طرفدار کیا در بازار ایران هم نیستم اما خوب حق رو میگم من .

  3. pooria | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

    مملکت باری است به هر جهت دست افراد نادان!!!

  4. رامین فرهنگی | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

    رانت اطلاعاتی بازار خودروهای وارداتی اونها یی که از پشت پرده خبر دارند زودتر اقدام به ثبت سفارش میکنند. چون میدونند که چه زمانی قراره ثبت سفارش بسته بشه بنازم به این درایت!!

  5. sunmartin | شهریور 1, 1396 | لینک نظر

    همین مافیای داخلی به سرکردگی نعمت زاده مولتی ملیاردر باعث افزایش قیمت وارداتی ها در سالهای قبل و ماه اخیر شد مثلا سراتو نیو فیس 2017 از 130 به 145 ملیون افزایش پیدا کرد سایر خودرو ها هم همینطور بلطبع شاهد افزایش 1 ملیونی پراید و مشنقات بودیم با این رویه و جیب گشاد آقایان خودرویی فکر نمیکنم امیدی به کیفیت و کاهش قیمت وجود داشته باشد هر سال گرانتر از پارسال نکته مشخص این عدم ثبت و ویرایش سفارش ب مدلهایی بر میگردد ک از محبوبیت بیشتری در قروش برخوردار باشند چرا ک سود بیشتری برای هر دو طرف دارد در این بین بازنده اصلی مشتری است کما فی السابق