اخباراخبار خارجی

فولکس واگن تلاشی برای فروش برندهای خود ندارد

فولکس واگن در حال حاظر با هزینه ای حدودا 25 میلیارد دلاری در ارتباط با رسوایی دیزل گیت دست و پنجه نرم می کند ولی یکی از مدیران ارشد کمپانی گفته که این خودروساز آلمانی قرار نیست به دلیل این مشکلات سرمایه گذاری های خود را لغو یا اقدام به فروش سریع دارایی های خود کند.

توماس سدران، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته که فولکس واگن بر روی فروش شرکت هایی مانند دوکاتی تمرکز نکرده زیرا شرکت بر خلاف رسوایی اخیر خود، نتایج مالی و اقتصادی خوبی به دست آورده است. سدران در بخشی از مصاحبه خود می گوید: “این که بحث کنیم در چه بخش هایی از بازار شرکت می خواهد ورود کند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بخش هایی که قرار است از گروه فولکس واگن جدا شوند اهمیت کم تری دارند.”

علیرغم رد احتمال فروش دوکاتی، سدران اعتراف کرده که فولکس واگن در نهایت باید به نحوی پول مورد نیاز را تامین کند، وی در این رابطه به رویترز گفته: “این احتمال بسیار وجود دارد که شرکت هنگامی که زمان مناسبش فرا رسیده باشد، به دنبال پیدا کردن یک مالک مناسب تر برای برخی از بخش ها کسب و کار خود برود.”

گزارش های متعددی اخیرا منتشر شده اند که فولکس واگن مکاتباتی با شرکت های سرمایه گذاری و بانک های مختلف برای فروش دوکاتی و Renk داشته است. 5 گروه مختلف علاقه مند به خرید دوکاتی هستند و گفته می شود پیشنهادات بین 1.3 تا 1.5 میلیارد یورو می باشند.

هر چند، در این گزارش ها ذکر شده که هیئت مدیره کمپانی تا زمانی که دلایل مالی محکمی وجود نداشته باشد، از فروش دوکاتی حمایت نخواهند کرد.

در حالی که فولکس واگن به میلیاردها دلار پول نیاز دارد، سدران گفته که کمپانی در بخش طراحی و توسعه محصول نیز قرار نیست پروژه های خود را لغو کند. این خودروساز آلمانی اخیرا شکست مذاکرات خود با تاتا را تایید کرد، ولی این مدیر ارشد کمپانی تایید کرده که فولکس در حال طراحی و توسعه یک خودرو برای بازارهای نوظهور خودرویی تحت برند اشکودا می باشد. این خودرو قرار است سال 2020 رونمایی شود و می تواند در بازارهایی مانند برزیل، هندوستان و ایران عرضه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا