اخباراخبار خارجی

آیا محصولات خودران تاثیری بر فروش خودروهای شخصی خواهند داشت؟

گمان می رود که تا سال 2021 تعداد خودروهای خودران به طور چشمگیری افزایش پیدا کند اما مدیر فورد عقیده دارد که باز هم در آن دوره این ربات ها نیستند که هدایت خودروها را بر عهده می گیرند.

جیم هکت عقیده دارد که چنین فناوری هایی چالش های رانندگی مثل پارک سریع و دقیق را آسان تر می کند و لذا کنترل کننده همه چیز نیست. وی گفت که دوست ندارد نشان دهد ربات ها کامل تر از انسان ها هستند و در واقع ما برای اداره امورمان نیازی به آن ها نداریم.

بسیاری از خودروسازان پیش بینی کرده اند که به زودی دنیای ما پر از وسایل نقلیه خودران اعم از تاکسی و اتوبوس خواهد شد و به تدریج خودروهای شخصی از صحنه حذف خواهند گردید. اما آقای هکت چنین نظری ندارد. وی گفت: فکر نمی کنم شاهد افت محسوس فروش باشیم. احتمالا این فناوری گزینه های بیشتری را در اختیار مردم قرار می دهد و به آن ها اجازه میدهد که از میان خودروهای جدید و یا قدیمی انتخاب کنند.

فورد خود اعلام کرده که در سال 2021 برنامه محصولات خودرانش را اجرا می کند ولی همچنان به مردم اجازه انتخاب محصول دلخواهشان را می دهد.

1 دیدگاه

  1. دلیل عمده انتخاب ماشین بین مردم ،هندلینگ ماشین شتاب ماشین ،و مخلص کلام حال کردن با ماشینه وقتی ماشینها خودران بشن دیگه اون احساسات نصبت به ماشین از بین میره و دیگه کسی نمیتونه بقول معروف به ماشینش عشق بورزه و ماشین هم میشه یچیزی مثل اتوبوس هواپیما و فقط وسیله ای برای جابجایی میشه و شرکتهای بزرگ ماشین سازی براشون سخته که ماشین از اون حالت در بیاد بخاطر همین لقبهای حساسیت برنگیزی مثل ربات به این ماشین ها میدن و این شرکتها چه بخوان چه نخوان باید تا دیر نشده وارد این گردونه بشن وگرنه با تصویب چندتا قانون کلا از گردونه خارج میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا