اخباراخبار داخلی

هشدار درباره پیش‌فروش خودرو در شرکت‌های غیرمجاز

دبیر هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران بزرگ درباره پیش‌فروش خودرو در شرکت‌های غیرمجاز هشدار داد.

محمود مخلص افزود : متاسفانه این شرکتها برای پیش فروش خودرو همه روزه در روزنامه‌ها تبلیغات فراوانی انجام می‌دهند و به نوعی عوام‌فریبی می کنند.

محمود مخلص با اشاره به اینکه شرکت‌هایی که مبادرت به پیش‌فروش می‌کند دو دسته هستند، افزود: یک دسته شرکت‌هایی هستند که از سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده مجوز دارند و دسته دوم بدون مجوز اقدام به پیش فروش خودرو می کنند.

وی با بیان اینکه تعداد این شرکت‌ها روز به روز درحال افزایش است، خاطر نشان کرد: این شرکت‌ها درحال حاضر ثبت سفارش ندارند و پیش‌فروش خودرو در این شرکت‌ها کاملا غیرمجاز است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران بزرگ در ادامه گفت: این شرکت‌ها با اجاره کردن مکان‌های بزرگ و مجلل کردن آنها اقدام به عوام‌فریبی می‌کنند و پیش‌فروش خودرو انجام می‌دهند.

مخلص افزود: این شرکتها مبالغ بسیار زیادی را دریافت می‌کنند و بعد هم متواری می‌‌شوند و اخیرا دو شرکت با همین شیوه بعد از جمع‌آوری پول مردم، متواری شدند و البته باید زودتر جلوی فعالیت این شرکت‌ها گرفته شود.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران بزرگ با هشدار به مردم برای پیش‌فروش خودرو از شرکت‌ها، گفت: پیش‌فروش خودرو فقط در شرکت‌های مجاز امکان‌پذیر است و مردم قبل از پیش‌فروش اسامی این شرکت‌ها را از سامانه ایرانیان و سامانه صدور گواهی فعالیت نمایندگی شرکت‌های خارجی استعلام کنند.

محمود مخلص افزود: شرکت‌هایی که اسم آنها در این سامانه‌ها وجود دارد، به سازمان صنعت، معدن و تجارت تعهد دادند و به آنها مجوز فعالیت داده شده است و به عنوان نمایندگی رسمی امکان پیش‌فروش خودرو را دارند.

وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده با اختیاری که دارند، در صورت تخلف شدیدا با آنها برخورد می کند.

محمود مخلص همچنین با اشاره به اینکه پیش‌فروش خودرو در شرکت‌هایی که مجوز فعالیت ندارند ، غیرقانونی است، گفت: برای مثال ماشینی که در بازار قیمت 250 میلیون تومان دارد، در این شرکت‌ها با سی یا چهل میلیون تومان کمتر پیش‌فروش می‌شود و متعهد می‌شوند در مدت سه یا چهار ماه ماشین را تحویل بدهند و در آن مدت نرخ 27 درصد هم به مشتریان سود دهند.

وی افزود: این شرکت‌ها نه مجوز فعالیت دارند و نه ثبت سفارش خودرو دارند و اصلا نمایندگی هم ندارند که بتوانند خودرو را وارد بکنند.

مخلص با اشاره به مراجعه زیاد مردم به علت افزایش قیمت خودرو به این شرکت‌ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیش‌فروشی وجود ندارد چون جلوی ثبت سفارش گرفته شده است و از مردم می‌خواهیم که از این شرکت‌های پیش‌ خرید نکنند و به فکر ارزان بودن نباشند وگرنه پول آنها از بین می‌رود.

دبیر هیئت مدیره اتحادیه نمایشگاه‌داران تهران بزرگ با بیان اینکه تمام این موارد تخلف را به پلیس امنیت اعلام کردیم تا بتوانیم این شرکت‌ها را پلمپ کنیم، ‌گفت: نظارت بر این شرکتها با اتحادیه و سازمان مصرف‌کننده است البته در صورت شکایت از شرکت یا نمایشگاه ، نظارت انجام می‌شود.

1 دیدگاه

  1. به نظر میرسه ایشون بیشتر از نگرانی در مورد برباد رفتن پول مردم نگرلن این هستند که ماشین کمی ارزونتر به دست مردم‌ میرسه!! چون همه این شرکتها که کلاه بردار نیستن و همونطور که نامبرده در فوق اشاره کرده از میون این‌همه شرکت دو تاشون کلاه بردار از آب درومدن ظاهرا. حالا من یه سوال از شما دارم: اونی که خودروی آشغال چینی رو با قیمت خودروی لوکس اروپایی یا آمریکایی به ملت فلک زده ایران میفروشه یا پراید و پژو و ماکسیمای ۲۰ سال پیش رو به اسم مدل سال چند برابر قیمت به این مردم تحمیل میکنه اسمش چیه؟ کلاه بردار؟ کلاه گذار؟ نیکسیرت؟ دلسوز ملت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا