رنو ساندرو، 10 نقطه قوت و ضعف که باید بدانید

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ | 38 نظر

رنو ساندرو، 10 نقطه قوت و ضعف که باید بدانید

رنو ساندرو در دو تیپ کلی معمولی و استپ وی عرضه می شود که در هر کدام به صورت دنده ای و اتوماتیک نیز قابل خرید هستند. ساندرو اخیرا مورد توجه مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته  و این مسئله سبب شده تا قیمت این خودرو که 49 میلیون تومان توسط نمایندگی ثبت نام می شود در بازار به 53 میلیون تومان برسد این در حالیست که برای ساندرو استپ وی که 54 میلیون تومان ثبت نام می شود در بازار به 62 میلیون تومان رسیده  که نشان از اقبال عمومی ازاین خودرو است.

در این مطلب می توانید 5 نقطه قوت و 5 نقطه ضعف رنو ساندرو که حاصل کارکرد بلند مدت مصرف کنندگان ایرانی است را بخوانید:

نقاط قوت رنو ساندرو:

  • فضای داخلی بزرگ: ساندرو یک هاچ بک کوچک است اما مهندسان رنو تا جایی که توانسته اند از کمترین فضا بیشترین استفاده را کرده اند در نتیجه سرنشینان عقب و جلو می توانند به راحتی بنشینند. این مسئله در قیاس با خودرویی همچون پژو 206 بیشتر نمود پیدا می کند.
  • گیربکس هوشمند: گیربکس این خودرو با در نظر گرفتن قیمت،یکی از بهترین های بازار است. عملکرد آن در سربالایی و سرپایینی هوشمندانه و کم نقص است. شاید حتی نسبت به خودروهای چند برابر قیمت خود نیز عملکرد بهتری داشته باشد.
  • نرم است: رنو ساندرو بر خلاف تصور هاچ بک های رایج یک خودرو با فنر بندی نرم است. تکان های خفیفی دارد و با قدرت از روی ناهمواری های آسفالت عبور می کند این مسئله در ایران با وجود جاده های ناهموار اهمیت زیادی دارد.
  • ترمز های قوی: ساندرو سیستم ترمز خوب و قابل اعتمادی دارد، در سطوح خیس و کم اصطکاک هم به خوبی خودرو را کنترل می کند.
  • ایمنی مناسب نسبت به قیمت: ساندرو همراه با تندر و 206 تنها خودرویی است که در بازه زیر 50 میلیون تومن از کانون ایمنی اروپا EuroNCAP موفق به دریافت سه ستاره ایمنی شده است.

نقاط ضعف رنو ساندرو:

  1. کیفیت پایین کابین: کیفیت فضای داخلی رنو ساندرو بی کیفیت و فاقد جذابیت است، اجزای داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده و طراحی داخلی نیز به همان اندازه بی هیجان ساده و بی روح است.
  2. کمبود امکانات رفاهی: فقر امکانات رفاهی در این خودرو بیداد می کند، تنظیم برقی آینه ها نهایت وجود امکانات رفاهی در این خودرو است.
  3. مصرف سوخت بالا: رنو ساندرو اتوماتیک خودروی کم مصرفی نیست. در جاده حدود 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر و در شهر حدود 11 لیتر در صد کیلومتر مصرف سوخت خواهد داشت. این اعداد برای یک خودرو با موتور 1.6 لیتر در سال 2017 اعداد کمی نیستند.
  4. شتاب ضعیف: ساندرو اتوماتیک شتاب ضعیفی دارد، شتاب صد کیلومتر این خودرو در تهران کمتر از 15 ثانیه نیست در نتیجه می توان گفت شتاب اولیه این خودرو نسبتا خوب نیست، اگر چه کشش در دورهای بالا مناسب است.
  5. هندلینگ نه چندان دلچسب:توقع پیچیدن پر سرعت در پیچ ها را با این خودرو نداشته باشید.ساندرو فاصله زیادی با زمین دارد و نرمی کمک ها هم مزید بر علت شده است که هندلینگ ضعیف شود. این قضیه در رنو ساندرو استپ وی که ارتفاع بیشتری دارد شدید تر است.

 

در صورتی که رنو ساندرو یکی از گزینه های احتمالی برای خریدتان است پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را هم بخوانید:

مزایا و معایت رنو تندر و رنو ساندرو از دید مصرف کننده ایرانی

بررسی رنو ساندرو فيس ليفت ٢٠١٧ جديد
لیفان ایکس 50 اتوماتیک بخریم یا رنو ساندرو استپ وی اتوماتیک؟
مقایسه فنی؛ رنو ساندرو اتوماتیک در برابر لیفان X50 اتوماتیک CVT
مقایسه رنو ساندرو و پژو 206
چرا مدل قدیمی ساندرو در ایران تولید شد؟

 

مشخصات فنی انواع رنو ساندرو:

مشخصات رنو ساندرو استپ‌وی – دستی رنو ساندرو استپ‌وی – اتوماتیک رنو ساندرو – دستی رنو ساندرو – اتوماتیک
حجم موتور (سی‌سی) ۱۵۹۸ ۱۵۹۸ ۱۵۹۸ ۱۵۹۸
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴ ۴
تعداد مجموع سوپاپ ۱۶ ۱۶ ۱۶ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۰۵ ۱۰۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۷۵ ۱۷۰ ۱۷۵ ۱۷۰
نوع جعبه دنده ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک ۵ سرعته دستی ۴ سرعته اتوماتیک
حجم باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۵۰ ۵۰
طول (میلی‌متر) ۴۰۲۴ ۴۰۲۴ ۴۰۲۰ ۴۰۲۰
عرض (میلی‌متر) ۱۷۵۳ ۱۷۵۳ ۱۷۴۶ ۱۷۴۶
ارتفاع (میلی‌متر) ۱۵۸۴ ۱۵۸۴ ۱۵۳۴ ۱۵۳۴
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۱۵۸ ۱۱۹۳ ۱۱۰۵ ۱۱۴۶
استاندارد آلایندگی یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴ یورو ۴
تایر (اینچ) ۱۵ ۱۵ ۱۵ ۱۵

 


38 دیدگاه

  1. بنده خدا | تیر 15, 1397 | لینک نظر

    آوردن این ساندرو داچیا به ایران توهین بزرگی بود به ایرانی ها که این ماشین از سرشون هم زیادیه. ماشینی که نه قیافه داره نه کیفیت . ساخت ضعیف ترین کشور اروپایی یعنی رومانی است. .. ماشین داخلش اینگار سوار میشی فکر میکنی سوار گاری شدی. هیچ آپشنی نداره. جالبه همین الان در رومانی نمونه به روز شده و با امکانات و بهترش هم هست ولی برای مردم بیچاره ایران نمونه قدیمی از رده خارجشو آوردن. به کمک یک عده دلال و عرضه نکردن آن قیمتش به 100 میلیون هم رسیده. طرفدارهاش هم میگن اگه قیافه نداره کیفیت که داره ولی وقتی در نت سرچ میکنی میبینی بیشتر قطعاتش ساخت ترکیه هست و بعد رومانی. آخه کلاه برداری تا چه حد. داچیای رومانی را بجای رنو فرانسه میفروشن.

  2. افسانه | اسفند 18, 1396 | لینک نظر

    میشه تفاوت ساندرو را با پیکان بگویید کدام ابشن بیشتر از پیکان چراغ بنزی داره البته اسمش جدید است بابا بس دیگه مشخص هر خودروی امکانات بیشتر داشته باشه مراجه و احتمال ایراد هم بیشتر است شک کردن به اینکه ساندرو هر گز جی پی اس نداشتش خراب نمیشه یا ضبط دوربین ووو نداره که بخواهند اشکال تراشی کند یک خودروی چینی یا همان اچ30 ایران خودرو با 27 آبشن بیشتر که داره مشخص است برای استفاده هم شده مراجعه بشتری داره یک روزی میرسه همه یاد بگیرن خودرو ها را بر اساس ابشن و توانایی حتی شتاب و وسابل طبقه بندی کنند

  3. علیرضا | اسفند 18, 1396 | لینک نظر

    سلام من توی سایت دنده 6 این نظر یک صاحب ساندرو نوشته بود خواستم همه ببینن و متوجه شوند که همه مطلع شدن که اچ 30 برتری دارد و نظرات مردم هم در نظر گرفتم فقط اقای مهندس شما هم برید بخونید بقیه را و پاسخ دهید سایت های دیگه شتاب دروغ نوشتن ((((((
    من 10 ماه رنو استپ دارم ماشین بدی نبوده و به اون اقا که میگه ماس من ترشه کسی نمیگه من هم همین نظر داشتم و فکر میکردم ساندرو خوب تا موقعی که رفتم با یکی از همکارانم مسافرت البته با خودرو اون بعد مسافرت متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته واقعا که ساندرو من نسبت به راحتی رانندگی خودرو همکارم اصلا خودرو نیست تا ان روز فکر کرده بودم اچ30 کراس ایران خودرو اشغال است ولی بعد مسافرت تحت هر شرایط میفروشم و میرم سری اول اچ30 کراس ایران خودرو میخرم هر چند که گویا7 میلیون گران کردن و سری اول ان خیلی کم است و قیمت 51 شده توی بازار ولی عیبی نداره واقعا راحتی صندلی هایش امکاناتش از همه مهمتر گارانتی بالا 60000 هزار و شتاب قدرتش البته گویا ارتباط به گیربکس اچ 30 است ادم پشت ساندرو من قوز در میاره در صورتی که برعکس توی اچ30 کاملا مسلط و راحت است چه ما قبول کنیم چه قبول نکنیم در سایت اسب بخار و مقایسه سادرو من و اچ30 کراس 115 نفر نظر دادن بدون استسنا همه متفق قول هستن که برتری خیلی زیادی داره اچ30 نسبت به ساندرو من و مشاهده میکنید همه توی خودرو بانک همه دارن از برتری اچ30 میگن مصرف کننده دیگه دلال نیستن که حقیقت میگن خودتان بروید نظرات نگاه کنید متوجه میشوید با وجود طرفداری سایت و مثلا اقای مهندس ولی همه حتی در اخر اون مهندس که مقایسه کرده غیر مستقیم ساندرو زا یک خودرو غیر قابل مقایسه نسبت به اچ 30 بیان کرده باور نکردنی است تا خودتان آزمایش نکنید و مثل من واقعیت ببینید توی یک مسافرت کوتاه من حقیقت گفتم در جواب اون اقا فقط خدا کنه فقط خراب نکنن چون سری اول خوب میزنن بعد خراب میشه ))))))

  4. علیرضا | اسفند 18, 1396 | لینک نظر

    سلام
    من 10 ماه رنو استپ دارم ماشین بدی نبوده و به اون اقا که میگه ماس من ترشه کسی نمیگه من هم همین نظر داشتم و فکر میکردم ساندرو خوب تا موقعی که رفتم با یکی از همکارانم مسافرت البته با خودرو اون بعد مسافرت متوجه شدم چه کلاهی سرم رفته واقعا که ساندرو من نسبت به راحتی رانندگی خودرو همکارم اصلا خودرو نیست تا ان روز فکر کرده بودم اچ30 کراس ایران خودرو اشغال است ولی بعد مسافرت تحت هر شرایط میفروشم و میرم سری اول اچ30 کراس ایران خودرو میخرم هر چند که گویا7 میلیون گران کردن و سری اول ان خیلی کم است و قیمت 51 شده توی بازار ولی عیبی نداره واقعا راحتی صندلی هایش امکاناتش از همه مهمتر گارانتی بالا 60000 هزار و شتاب قدرتش البته گویا ارتباط به گیربکس اچ 30 است ادم پشت ساندرو من قوز در میاره در صورتی که برعکس توی اچ30 کاملا مسلط و راحت است چه ما قبول کنیم چه قبول نکنیم در سایت اسب بخار و مقایسه سادرو من و اچ30 کراس 115 نفر نظر دادن بدون استسنا همه متفق قول هستن که برتری خیلی زیادی داره اچ30 نسبت به ساندرو من و مشاهده میکنید همه توی خودرو بانک همه دارن از برتری اچ30 میگن مصرف کننده دیگه دلال نیستن که حقیقت میگن خودتان بروید نظرات نگاه کنید متوجه میشوید با وجود طرفداری سایت و مثلا اقای مهندس ولی همه حتی در اخر اون مهندس که مقایسه کرده غیر مستقیم ساندرو زا یک خودرو غیر قابل مقایسه نسبت به اچ 30 بیان کرده باور نکردنی است تا خودتان آزمایش نکنید و مثل من واقعیت ببینید توی یک مسافرت کوتاه من حقیقت گفتم در جواب اون اقا فقط خدا کنه فقط خراب نکنن چون سری اول خوب میزنن بعد خراب میشه

  5. Sajjad | شهریور 31, 1396 | لینک نظر

    سلام دوستان عزیز
    من تقریبا همه نظرلت رو خوندم و نتیجه آن شد که متوجه شدم هیچ کس نمیگه ماست من ترشه!
    هر کس نظر به اینکه چه خودرویی داره احتمالا تعصب خاصی هم به اون داره و البته این چیز عجیب و بدی نیست و احتمالا خودم هم دچار این عارضه هستم. (البته سعی می کنم با دلیل صحبت کنم)
    خوب جدا از این حرف ها به عنوان دارنده یه 207i اتوماتیک باید چند نکته رو عرض کنم تا شاید برای خوانندگان جالب توجه باشد.
    1)اولا باید مقایسه خودمون رو به نسبت همین خودروهای با کیفیت پایین ایران بالاجبار بیان کنیم و نه اینکه با خودروهای با کیفیت خارجی. همه میدونیم ما خودمون، خودمون رو تحریم کردیم و از تجربه رانندگی با خودروهای روز دنیا بی بهره ایم و با صنعت کاملا انحصاری، عقب افتاده از دنیا و مملو از خودرو های توقف تولید و چینی های بنجل روبرو هستیم. پس بررسی ها نسبت به موجودی امون هست و نه در مقام مقایسه با کشور های دیگه که با پول شبیه ما خودروهای با کیفیت تر و بروز تر سوار میشن.
    2) طبق آخرین جدول سطح کیفی رنو ساندرو و پژو 207 اتوماتیک با داشتن 4 ستاره توی یک رده کیفی هستند و این هم گواه این صحبت :
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/08/mordad-96-4.jpg
    3) بلحاظ آپشن می توان بدور از تعصب پژو 207 اتوماتیک را باداشتن امکانات مولتی مدیا قوی تر با مانیتور لمسی با کیفیت مناسب در سایز 7″ و بلندگوهای درب جلو و عقب ( پخش تصویری، USB، SD، رهیاب فارسی با پشتیبانی از تمام جاده های آسفالت و خاکی ایران، پخش DVD، موبايل هنذفري بلوتوث و امکان مکالمه با گوشی در حین رانندگی و دفترچه تلفن و … ) ، کروز کنترل، گیربکس اتوماتیک با داشتن مد Sport و Snow، و مد تغیر دنده دستی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب با کیفیت بالا بهمراه سنسور مجاورت، چراغ DayLight (البته کپی برداری شده از کیا یراتو) ، قابليت تنظيم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودروو طراحی جدید و بنسبت بسیار زیباتر چراغ های جلو و عقب در مقایسه با ساندرو.
    4) بلحاظ فنی می توان با رجوع به مشخصات فنی اعلامی از سوی پارس خودرو و ایران خودرو، دو خودرو را در یک وضعیت مشابه دانست،هر دو خودرو در دو نوع دنده دستی و خودکار عرضه می‌شوند. پژو ۲۰۷i به پیشرانه TU5 مجهز شده، پیشرانه‌ی ۴ سیلندری که با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی‌سی می‌تواند حداکثر توان ۱۰۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون‌متری را تولید کند. در مقابل ۲۰۷i ، ساندرو از پیشرانه ۴ سیلندر با حجم ۱۵۹۸ سی‌سی و حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتون‌متر بهره می‌برد. هر دو توان و گشتاور نزدیک به هم دارند. البته تجربه کابرهای ساندرو بدلیل سابقه استفاده از تندر 90 که مشابهت زیادی با ساندرو دارد بازخورد بهتری داشته ولی از نظر بنده کیفیت 207 هم قابل قبول بوده و تا حالا که هم باهاش مشکلی نداشتم و اینکه فکر می کنم استایل و آپشن های زیاد 207 به چهره خسته کننده داخلی و بیرونی ساندرو ارجحیت بیشتری خواهد داشت.
    5) مصرف سوخت شهری، جاده ای و ترکیبی 207 اتوماتیک به ترتیب 9.9، 5.5 و 7.1 لیتر در صد کیلومتر می باشد و در ساندرو اتوماتیک مصرف ترکیبی آن 8.3 لیتر در صد کیلومتر می باشد که برتری با 207 اتوماتیک می باشد.
    6) شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت پژو 207 اتوماتیک در بهترین شرایط استاندارد 12.6 ثانیه می باشد و در ساندرو اتوماتیک 11.5 ثانیه می باشد . ( البته در تست های معمولی قطعا هیچگاه این اعداد بدست نمی آیند.) و در این بخش تا حدودی عملکرد ساندرو بهتر می باشد. قابل ذکر است کلا گزینه شتاب گیری در گیربکس های ساده خودروهای در این قیمت حرف خنده داری است و همه می دانند که کلا این گیربکس ها برای مصارف معمولی شهری می باشد و انتظار دوستداران شتاب و سرعت قطعا برآورده نمی شود.
    7) حداکثر سرعت اعلامی رنو ساندرو اتوماتیک 170 کیلومتر بر ساعت می باشد و در پژو 207 اتوماتیک 190 کیلومتر بر ساعت.
    8) شرکت پارس‌خودرو رنو ساندرو را با گارانتی ۲۴ ماهه یا ۴۰ هزار کیلومتری (هرکدام که زودتر به اتمام برسد)، عرضه می‌کند و ایران خودرو پژو 207 اتوماتیک را با گارانتی ۲۴ ماهه یا 50 هزار کیلومتری (هرکدام که زودتر به اتمام برسد). از این نظر 207 وضعیت بهتری دارد.
    9) قیمت اعلامی کارخانه ای پژو 207 اتوماتیک 47 میلیون می باشد که در بازار آزاد در بازه 51 تا 53 میلیون در رنگ های مختلف خرید و فروش می شود ولی قیمت اعلامی کارخانه ای رنو ساندرو نزدیک به 50 میلیون می باشد که در بازار آزاد در بازه 54 تا 55 میلیون در رنگ های مختلف خرید و فروش می شود. از این حیث ارزش خرید 207 به نسبت بالاتر می باشد.
    10) متاسفنه در مورد دو خودرو باید گفت که از طراحی و پلت فرم قدیمی و خارج از استاندارد های روز دنیا استفاده شده و امروزه در بسیاری از نقاط دنیا توقف تولید شده اند.
    در مورد قدمت بهتر است بگوییم پژو ۲۰۶ پلاس. خودرویی که در بازار ایران به عنوان پژو ۲۰۷i فروش می‌رود، در حقیقت مدل ۲۰۶ پلاس پژو است. این دو خودرو در بخشی از طراحی به‌ خصوص نمای عقب با هم تفاوت دارند. به دلیل استقبال خوبی که از مدل ۲۰۶ شد، پژو نمونه فیس‌لیفت این خودرو را تحت عنوان ۲۰۶ پلاس در سال ۲۰۰۹ به بازار اروپا عرضه کرد. این خودرو در سه کلاس ۳ و ۵ در هاچ‌بک به بازار عرضه شد. این خودرو که عموما با نام ۲۰۷i در ایران شناخته می‌شود، در کلاس سدان توسط ایران‌خودرو طراحی و معرفی شد. ایران‌خودرو درحال حاضر، مدل جدید ۲۰۷i را به بازار عرضه می‌کند که امکانات بیشتری نسبت به مدل قدیمی آن دارد. اگرچه این اتومبیل در بازار جهانی در سال ۲۰۱۳ متوقف شد؛ اما هنوز توسط ایران‌خودرو به‌فروش می‌رود.
    ساندرو اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی شد. این خودرو در بعضی کشورها تحت برند داچیا و در کشوری مثل ایران، تحت برند رنو به فروش می‌رود. این خودرو تنها در کلاس ۵ در هاچ‌بک طراحی و عرضه شده است. تا امروز دو نسل از ساندرو معرفی شده است؛ نسل اول ساندرو بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ تولید شد و تولید نسل دوم آن از سال ۲۰۱۲ آغاز و تا امروز ادامه دارد. با این حال، نسل اول این خودرو در بازار ایران به فروش می‌رود! (منبع : دیجی کالا)
    11) طراحی داخلی باز هم هر دو خودرو طراحی قدیمی دارند. با این وجود، پژو ۲۰۷i با داشتن کابینی که پنل داشبورد، صفحه کیلومتر و کنسول میانی متفاوت‌تری نسبت به ساندرو دارد، کمی امروزی‌تر جلوه می‌کند. بر خلاف ۲۰۷i ، ساندرو طراحی کاملا خشک و بی‌روحی دارد. کابین ساندرو طراحی ساده‌ای دارد و همین موضوع باعث گرفته شدن جذابیت طراحی داخلی آن می‌شود. به همین دلیل راننده و سرنشینان احتمالا نمی‌توانند سواری لذت‌بخشی را در طول سفر و رانندگی تجربه کنند. در این مقایسه اصلا حرف از سلیقه به میان نیست و قطعا همگان برتری را با 207 اتوماتیک خواهند دانست. (منبع : دیجی کالا)
    12) از همین ابتدا، کلام آخر را می‌گوییم؛ زیبایی موضوعی سلیقه‌ای است. با این حال می‌خواهیم نگاهی منطقی به زبان طراحی این دو سوپرمینی یا همان هاچ‌بک‌های شهری داشته باشیم. پژو ۲۰۷i ، به لطف عناصر طراحی مثل چراغ‌های کشیده مثلثی و برآمدگی نوک دماغه کاپوت و خطوط منحنی و سیال روی بدنه، طراحی پست‌مدرنی دارد. این در حالی است که طراحی رنو ساندرو نسبت به ۲۰۷i ، شارپ و جعبه‌ای قلمداد می‌شود. این خودرو تا حد زیادی از سبک طراحی کلاسیک پیروی کرده؛ خودرویی با بهره‌مندی از المان‌های ساده که هیجان زیادی را به بیننده منتقل نمی‌کند. زبان طراحی پژو ۲۰۷i نسبت به رنو ساندرو به‌روزتر ارزیابی می‌شود، با این حال، هر دو خودرو طراحی قدیمی دارند و انتخاب ظاهر این دو خودرو به سلیقه مخاطب مربوط می‌شود. (منبع : دیجی کالا)
    13)در مورد ایمنی نسل اول رنو ساندرو در سال ۲۰۰۸ توسط موسسه‌ی Euro NCAP مورد آزمایش قرار گرفت و جزئیات نمر‌ه‌های کسب‌شده توسط خودروی مورد بحث در آزمایش‌های این موسسه به شرح زیر است: (منبع : زومیت)
    محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: سه ستاره
    محافظت از سرنشینان خردسال: چهار ستاره
    محافظت از عابران پیاده: یک ستاره
    بنا به مندرجات وب‌سایت ایران‌خودرو، پژو 207i توانسته است چهار ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا کسب نماید و به‌طور استاندارد هم از دو کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد. علاوه بر آن، به سامانه‌های ایمنی همچون ABS،EBD و EBA نیز مجهز است. کالیپرهای به کار رفته در ترمز جلوی آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب هم از نوع دیسکی توپر می‌باشند. و جزئیات نمر‌ه‌های کسب‌شده توسط خودروی مورد بحث در آزمایش‌های این موسسه به شرح زیر است:
    محافظت از سرنشینان بزرگ‌سال: پنج ستاره
    محافظت از سرنشینان خردسال: چهار ستاره
    محافظت از عابران پیاده: سه ستاره

    https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/?selectedMake=7282&selectedMakeName=Dacia&selectedModel=7348&selectedModelName=Sandero&nodeId=1289&allProtocols=true&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedProtocols=26061,24370,1472,5910,5931,-1,14999&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,1197,1204,1180&allClasses=true#&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=
    https://www.euroncap.com/en/results/peugeot/207/15709

  6. reza | شهریور 14, 1396 | لینک نظر

    آقای سانمارتین یادتونه شما یه زمان j5 داشته کلی تعریف میکردی و بعد که فروختی 180 درجه نظرت عوض شد و طرفدار کره ای ها شدی چطور ماشینی که هنوز نیامده رو تایید میکنی میدونی نظراتتون ممکنه باعث تصمیم گیری اشتباه دیگران بشه بنظرم اجازه بدین خودرو بیاد تست دراز مدت بشه بعد در موردش خوب یا بد بودنش نظر بدین

  7. محمود | شهریور 14, 1396 | لینک نظر

    متاسفانه مطالب ارائه شده زیاد دقیق نیست، من به عنوان کسی که یک سال و نیم است از این ماشین استفاده میکنم مطالب زیر را به عرض می رسانم :
    – مصرف ماشین در جاده حداکثر 7.5 و در شهر تهران با ترافیک حدود 9 لیتر است
    – ترمز های ماشین تعریف آنچنانی ندارد، و ترمز های رانا ( همزمان من یک رانای 95 هم دارم) به مراتب بهتر از این ماشین است . در کل ترمز های ماشین خیلی معمولی هستند.
    – نرمی ماشین هم آنچنانی نیست و از L90 خشکتر است
    – هندلینگ ماشین بد نیست از L90 بهتر و از 206 بهتر نباشد بدتر نیست.
    – گیربکس ماشین بسیار شبیه 206 اتوماتیک است و خیلی جالب نیست و قابل مفایسه با گیربکسهای ژاپنی و حتی کره ای نیست .
    – کیفیت داشبورد با وجود استفاده از پلاسنیک خشک بد نیست و از همه ماشینهای ایرانی بهتر است

    • در پاسخ به: محمود

      امین | شهریور 17, 1396 | لینک نظر

      خیلی نظرات منطقی دادید. قابل قبوله و به نظر من هم نظرات شما به واقعیت نزدیک تره.

    • در پاسخ به: محمود

      امین | شهریور 17, 1396 | لینک نظر

      به نظر من ساندرو به عنوان خودرویی که از سال 96 شروع به عرضه در ایران شده خودرویی بسیار بسیار زشت و نازیبا است به طوری که حتی اگر همین الان یک ساندروی صفر رو از نمایندگی تحویل بگیرید و باهاش رانندگی کنید هیچ چشمی به سوی این خودرو بر نمیگرده و هیچ نظری جلب نمیکنه گرچه چهره به نسبت مناسب تری ار ال 90 رو ارایه میده. به نظر من ساندرو استپ وی حداقل دیگه زشت نیست و میتونیم بگیم فقط زیبا نیست.
      ساندرو از نظر امکانات در جایگاه خجالت آوری حضور داره و واقعا عرضه خودرویی با این حد امکانات ضعیف در سال 96 جای تعجب داره.
      از نظر دوام خودرویی مناسب هست و فکر میکنم جزو کم خرج ترین و کم استهلاک ترین خودروهای بازار باشه.
      کیفیت اطاق نه اونقدر فاجعه است که در مطلب ذکر شده و نه اونقدر خوبه که بعضی ها میگن. یه کیفیت بهتر از پراید و 405 داره. در حد خودروهای چینی همین رده قیمتی.
      ارگونومی مانند ال 90 افتضاح. شیشه بالابر بقل ضبط صوت! صندلیهای نیمکتی ک هاگه باهاش بری مسافرت واقعا اذیتت میکنه ولی در عوض کابین جادار و صندوق خوبی داره.
      ساندرو به طور کلی نقطه مقابل برلیانس هست. برلیانس بسیار زیبا و راحت و نرم و دارای کابین باکیفیت هست ولی با استهلاک بسیار بالا و پرخرج هست. ساندرو بسیار زشت و خشک و دارای کابین غیر راحت ولی بسیار کم خرج و کم استهلاک هست.
      به عنوان ماشین کار و کم خرج من ساندرو رو توصیه میکنم و به عنوان خودروی خانوادگی و مسافرتی و راحت امثال جک و برلیانس رو.

  8. رامین | شهریور 12, 1396 | لینک نظر

    بزرگترین مشکل ماشینای چینی اینه که ، بالاخره یک قسمت ماشین به مشکل میخوره روانتو میجوعه ، مثل مشکل گیربکس در ام وی ام 315 ، مثل جوش آوردن لیفان 620 به خاطر رادیاتور کوچیک ، مثل ایراد در سیم کشی برلیانس که مدام ارور میده ، مثل کشیدن فرمان جیلی به یکطرف که هیچ جوری هم درست نمیشه ، مثل کوبیدن لیفان ایکس 60 و و و غیره توجه داشته باشید ما ایرانیا همیشه به بازار دسته دوم ماشین خودمون نیم نگاهی داریم ، معمولا کسی حاضر نمیشه ی ماشین بخره بعد زمان فروش کلی ضرر کنه مگر به دو دلیل یکی جذب زیبایی ظاهری ماشین بشه یا به زمان فروش اون خودرو فکر نکنه

    • در پاسخ به: رامین

      حامد | مهر 6, 1396 | لینک نظر

      برلیانس سری 200 و 300 داره همونطور که ام وی ام یا هر شرکت دیگه ای کلی ماشین داره، برلیانسهای سری 200 کم ایرادترن سبکتر ایمنتر با شتاب بیشتر و ارزونترن، افت قیمتشون هم خیلی کمه مثل ال 90، مشکل برقی هم ندارن

    • در پاسخ به: رامین

      افسانه | اسفند 19, 1396 | لینک نظر

      وقتی خودروی مثل ساندرو ال90 هیچی نداره که خراب شود معلوم مراجعه کمتر داره تعمیر گاه ای کاش حداقل شتاب داشت نه 16 ثانیه حتی 5 ثانیه از اچ30 کراس عقب میمونه البته پیکان از شتاب ال 90 کمتر است و ساندرو ال 90 از پیکان سرعت بیشتر میروند اما پیکان اصلا خراب نمیشه

  9. فرشاد | شهریور 10, 1396 | لینک نظر

    ترمز های خوبی دارد
    از کجا اینو گفتین وقتی دیسک عقب کاسه ای هست

  10. omid | شهریور 9, 1396 | لینک نظر

    به نظرتون چه رنگی قشنگ تره؟

  11. shaahin e | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    بدبختی اینه برای مردم ایران که هیچ نکته ی مثبت و رو به رشدی در بازه ی خودروهای زیر ۳۰ میلیون و حدود ۳۰ میلیون در خودروهای داخلی وجود نداره و گویا فقط داریم از قیمت های پایین تر هم کم کم خداحافظی میکنیم .

  12. shaahin e | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    خدا رو شکر بازه خودروهای نزدیک پنجاه میلیون تومن نسبتا گزینه های خوب و زیادی وارد شدن مثل اچ سی کراس و بسترن بی ۳۰ که فعلا فقط اسمش هست خودش نیست و ام جی ۳۶۰ که اونهم فکر کنم زیر ده تا مونتاژ شده و انواع برلیانس که اصلا پیشنهادشون نمی کنم و بی وای دی اف ۳ هم که اسمش هست خودش نیست و در آخر با اینکه قابل دسترس نیست برای بیشتر از هفتاد درصد از مردم ایران این خودروهایی که نام بردم .

  13. shaahin e | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    ام جی یقینا عالیه به همراه بی وای دی اف ۳ . اما فعلا ام جی پشتیبانیش واقعا مجهوله . بی وای دی پشتیبانی خوبی برای شهرهای کوچکتر نداره فعلا . و صد البته ساندرو هم خدمات خوبی یقینا در شهرهای کوچک مثل مهاباد محل زندگی خودم نداره . پس درکل بین خوب و بد همون ام جی بهتره در این رده

  14. پویا | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    قوطی کبریت بدون صندق

  15. sunmartin | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    بهترین گزینه برای خرید امجی 360 اتومات است و لاغیر

    • در پاسخ به: sunmartin

      علی | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

      با سلام
      با احترام به نظر شما تو این رنج قیمتی به نظرم byd f3 ماشین کاملی هست البته اتومات نیست یا بسترن بی 30 که البته نزدیک 60 قیمتش هست ولی به شرطی که کارمانیا خوب بتونه از byd پشتیبانی کنه ماشین بسیار خوبی هست

  16. احسان منیری | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    ساندرو جلوش خوبه ولی عقبش خیلی زشته سینه داشبرد خوبی هم نداره خیلی ساده اپشن هم نداره نامسب استپ وی ۶۲ ملیون پولشه یه اپشن خوبی نداره

  17. Reza | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    با تشکر از شما
    لطفا و خواهشا مطلب مشابهی در مورد پژو ۲۰۷ جدید ایران خودرو هم منتشر کنید.خودرویی که در این سگمنت بازار بسیار گزینه قابل توجهی میباشد اما رسانه های خودرویی بررسی های تخصصی و جامعی از آن نداشته اند.
    مچکر

  18. امین | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    اینو که قدیمی هست تازه سایپا هم گند زده بهش.ساندرو ۲۰۱۷ رو ببینید اون حرف نداره!

  19. حسین زاده | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    آقایون خانمها
    رنو ساندرو یا دانگ فنگ اچ سی کراس و چرا؟!

    • در پاسخ به: حسین زاده

      امیر | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

      H30چون هم امکاناتش بیشتره و هم بیصداس داخلش و گیریبکسشم پیرفته تره دزست عمل میکنه

  20. رامی | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    معلومه که از چینی بهتره اون برلیانس که اصلا ایمنی نداره فقط قیافه داره طرف تا دیروز چرخ خیاطی تولید می کرده الان برای ما شده خودروساز!!!

    • در پاسخ به: رامی

      abolfazl | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

      برلیانس؟؟؟؟؟؟؟
      ساندرو؟؟؟؟
      مقایسههه؟؟؟

    • در پاسخ به: رامی

      حامد | مهر 6, 1396 | لینک نظر

      برلیانس اگه ایمنترن ماشین زیر 50 میلیون نباشه یکی از ایمنترینهاست، تازه ایمنی فقط تست تصادف ماشین نیست، هندلینگ و ترمز و فرمان دقیق ماشین مانع از تصادف میشه که برلیانس تو این موارد هم خیلی خوبه

  21. سوگند | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    به نظرتون ساندرو خوبه یا 207 اتومات؟

  22. حمیدی | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    حیف که قیافه نداره
    اصلا روی ظاهرش کار نکردن واقعا چرا؟
    کیفیت خرابی خوبی هم داره انصافا خراب بشو نیست
    با وجود قیافه زشتش ولی بازم شرف داره به هرچی چینیه

  23. سحر | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    قیافش دخترونس و برای ماها خوبه ولی اقایون بیشتر طرفدارش هستن

  24. mohamad | شهریور 6, 1396 | لینک نظر

    ماشین خوبیه اگه داخلش برای کسی مهم نباشه