اخباراخبار خارجی

ثبت پتنتی جدید از هوندا؛ طرحی برای برادر کوچکتر NSX

هوندا با ثبت پتنت‌ها و طراحی‌ٰهای جدید، بیش از پیش نوید خودروی اسپورت کوچکی را می‌دهد که در راستای پروژه تولید خودروهای جدید اسپورت توسط این کمپانی قرار دارد. یکی از جدیدترین پتنت‌ها، مربوط به طرحی برای ساختار سقف تارگا می‌شود. تصاویر منتشر شده نیز قرارگیری این طرح را بر روی خودروی s660 این کمپانی ژاپنی نشان می‌دهد. نکته جالب ماجرا این است که این پتنت در آمریکا ثبت شده ولی هوندا برنامه‌ای برای فروش s660 در آمریکا ندارد و احتمالا آن را برای خودرویی جدید در نظرگرفته است.

هوندا برای ارائه همزمان احساس آزادی یک سقف تارگا و راحت و سریع‌‌بودن فرآیند باز و بسته کردن سقف این طرح را معرفی کرده است. اسناد نشان می‌دهند که این تکنولوژی شامل یک سقف از جنس پارچه کرباسی است که در یک فریم فلزی قرار می‌گیرد که این فریم به بالای شیشه جلو و پشت سرنشینان متصل می‌شود. باز و بسته کردن این سقف از طریق موتورها و یا به صورت دستی امکان‌پذیر خواهد بود. هوندا ادعا می‌کند در این طرح دیگر نیازی به فضای زیادی برای نگهداری از سقف هنگامی که بسته باشد نیست.

سقف تارگای جدید علاوه بر آسان‌تر کردن کار سرنشینان، بر قسمت‌های فنی خودرو نیز تاثیر می‌گذارد. با سبک‌تر کردن خودرو، عملکرد ماشین در پیچ‌ها بهبود می‌یابد و مانورپذیری آن نیز افزایش می‌یابد.

تصاویر جاسوسی و شایعات حاکی از آن هستند که کمپانی ژاپنی قصد دارد ماشین اسپورت دیگری را معرفی کند که به نوعی نسخه کوچکتر NSX و جانشین S2000 به شمار خواهد آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا